Počet záznamů: 1  

Experimentální ověření vlivu hmotnosti třecího členu na tlumení dvojice lopatek podle návrhu numerické optimalizace

  1. 1.
    SYSNO ASEP0437481
    Druh ASEPC - Konferenční příspěvek (mezinárodní konf.)
    Zařazení RIVD - Článek ve sborníku
    NázevExperimentální ověření vlivu hmotnosti třecího členu na tlumení dvojice lopatek podle návrhu numerické optimalizace
    Překlad názvuExperimental verification of friction element mass effect on blade couple damping predicted by numerical optimization
    Tvůrce(i) Pešek, Luděk (UT-L) RID
    Půst, Ladislav (UT-L) RID
    Bula, Vítězslav (UT-L) RID
    Košina, Jan (UT-L) RID
    Cibulka, Jan (UT-L)
    Zdroj.dok.Dynamika strojů 2014. National Colloquium with international participation. Proceedings. - Prague : Institute of thermomechanics AS CR, 2014 / Pešek L. - ISBN 978-80-87012-50-5
    Rozsah strans. 105-114
    Poč.str.10 s.
    Forma vydáníTištěná - P
    AkceColloquium Dynamics of machines 2014
    Datum konání04.02.2014-05.02.2014
    Místo konáníPrague
    ZeměCZ - Česká republika
    Typ akceWRD
    Jazyk dok.cze - čeština
    Země vyd.CZ - Česká republika
    Klíč. slovaturbine blades ; damping ; friction elements
    Vědní obor RIVBI - Akustika a kmity
    CEPGA101/09/1166 GA ČR - Grantová agentura ČR
    Institucionální podporaUT-L - RVO:61388998
    AnotaceV předchozích studiích byla řešena optimalizace parametrů třecího členu pro dosažení maximálního tlumícího účinku dvojice lopatek. Optimalizace vycházela z konečnoprvkového nosníkového modelu s linearizovaným modelem třecích kontaktů. Výsledky optimalizece ukázaly, že hmotnost třecího členu je nejproměnlivější ze sledovaných parametrů vzhledem k počátečním odhadům. Proto je tato práce zaměřena na experimentální ověření vlivu váhy třecího členu na tlumící účinek dvojice lopatek.
    Překlad anotaceThe optimization of the friction element parameters for maximizing damping effect of the blade couplewas solved in the previous works. The optimization model was based on the finite element beam model with the linearized friction contact model. The results of the optimization pointed at the mass of the friction element as the most variable from all considered parameters with respect to the initial estimations. Therefore this study was aimed at experimental verification of the influence of the weight of the friction element on the damping effect of the blade couple.
    PracovištěÚstav termomechaniky
    KontaktMarie Kajprová, kajprova@it.cas.cz, Tel.: 266 053 154 ; Jana Lahovská, jaja@it.cas.cz, Tel.: 266 053 823
    Rok sběru2015
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.