Počet záznamů: 1
Experimentální ověření vlivu hmotnosti třecího členu na tlumení dvojice lopatek podle návrhu numerické optimalizace
- 1.
SYSNO ASEP 0437481 Druh ASEP C - Konferenční příspěvek (mezinárodní konf.) Zařazení RIV D - Článek ve sborníku Název Experimentální ověření vlivu hmotnosti třecího členu na tlumení dvojice lopatek podle návrhu numerické optimalizace Překlad názvu Experimental verification of friction element mass effect on blade couple damping predicted by numerical optimization Tvůrce(i) Pešek, Luděk (UT-L) RID
Půst, Ladislav (UT-L) RID
Bula, Vítězslav (UT-L) RID
Košina, Jan (UT-L) RID
Cibulka, Jan (UT-L)Zdroj.dok. Dynamika strojů 2014. National Colloquium with international participation. Proceedings. - Prague : Institute of thermomechanics AS CR, 2014 / Pešek L. - ISBN 978-80-87012-50-5 Rozsah stran s. 105-114 Poč.str. 10 s. Forma vydání Tištěná - P Akce Colloquium Dynamics of machines 2014 Datum konání 04.02.2014-05.02.2014 Místo konání Prague Země CZ - Česká republika Typ akce WRD Jazyk dok. cze - čeština Země vyd. CZ - Česká republika Klíč. slova turbine blades ; damping ; friction elements Vědní obor RIV BI - Akustika a kmity CEP GA101/09/1166 GA ČR - Grantová agentura ČR Institucionální podpora UT-L - RVO:61388998 Anotace V předchozích studiích byla řešena optimalizace parametrů třecího členu pro dosažení maximálního tlumícího účinku dvojice lopatek. Optimalizace vycházela z konečnoprvkového nosníkového modelu s linearizovaným modelem třecích kontaktů. Výsledky optimalizece ukázaly, že hmotnost třecího členu je nejproměnlivější ze sledovaných parametrů vzhledem k počátečním odhadům. Proto je tato práce zaměřena na experimentální ověření vlivu váhy třecího členu na tlumící účinek dvojice lopatek. Překlad anotace The optimization of the friction element parameters for maximizing damping effect of the blade couplewas solved in the previous works. The optimization model was based on the finite element beam model with the linearized friction contact model. The results of the optimization pointed at the mass of the friction element as the most variable from all considered parameters with respect to the initial estimations. Therefore this study was aimed at experimental verification of the influence of the weight of the friction element on the damping effect of the blade couple. Pracoviště Ústav termomechaniky Kontakt Marie Kajprová, kajprova@it.cas.cz, Tel.: 266 053 154 ; Jana Lahovská, jaja@it.cas.cz, Tel.: 266 053 823 Rok sběru 2015
Počet záznamů: 1