Počet záznamů: 1  

Prozodie hovorové čínštiny

  1. 1.
    SYSNO ASEP0465173
    Druh ASEPK - Konferenční příspěvek (lokální konf.)
    Zařazení RIVZáznam nebyl označen do RIV
    NázevProzodie hovorové čínštiny
    Překlad názvuProsody of colloquial Mandarin Chinese
    Tvůrce(i) Třísková, Hana (OU-W) RID, SAI, ORCID
    Celkový počet autorů1
    AkceGlobální konflikty a lokální souvislosti
    Datum konání07.11.2016 - 9.11.2016
    Místo konáníPraha, Akademické konferenční centrum
    ZeměCZ - Česká republika
    Typ akceEUR
    Jazyk dok.cze - čeština
    Klíč. slovaMandarin Chinese ; prosody ; spoken language ; phonetics and phonology
    Institucionální podporaOU-W - RVO:68378009
    AnotaceMluvená forma jazyka je formou, která je pro interkulturní komunikaci klíčová. Při studiu cizích jazyků bývá mluvený jazyk obzvlášť obtížný u jazyků orientálních. Sem patří i čínština – tónový jazyk s velmi komplikovanou zvukovou stavbou. Počet studujících čínštinu jako cizí jazyk je celosvětově obrovský: více než 30 mil lidí. Ti všichni potřebují zvládnout mluvený jazyk. Avšak standardní výuka výslovnosti čínského jazyka se vesměs zaměřuje na izolovaná slova. Avšak v reálné komunikaci, v běžné řeči slova nabývají podoby diametrálně odlišné od své podoby izolované, a to vlivem přízvuku, intonace, rychlého tempa řeči apod. Tyto jevy a rysy nebývají v jazykové výuce ani teoreticky vykládány, ani prakticky procvičovány. Na tomto poli existují velké mezery. Cílem příspěvku je upozornit na metodologické a koncepční nedostatky ve výuce mluvené formy čínštiny a přispět k jejich budoucímu odstranění.
    Překlad anotaceSpoken language communication is an essential aspect of intercultural communication. Spoken language is rather difficult to acquire particularly in case of oriental langauges such as Chinese. Chinese is a tone langauge with a complicated sound structure. At the same time, number of learners of Chinese amounts to more than 30 million people, all of them needing to cope with spoken language. However, standard teaching of Mandarin Chinese pronunciation is mainly limited to teaching pronunciation of isolated words, while features of connected speech such as stress, sentence intonation etc. are largely neglected. The paper outlines the difficult aspects of fluent everyday spoken Mandarin and points out the need of changing the teaching methodologies.
    PracovištěOrientální ústav
    KontaktZuzana Kvapilová, kvapilova@orient.cas.cz, Tel.: 266 053 950
    Rok sběru2017
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.