Učitelé a Zdraví 4. - Brno : Psychologický ústav AV ČR, Nakl. Pavel Křepela, 2002
- ISBN 80-902653-9-4
S. 91-111
Poč.str.
21 s.
Akce
Učitelé a zdraví/4./
Datum konání
20.09.2001-21.09.2001
Místo konání
Brno
Země
CZ - Česká republika
Typ akce
WRD
Jazyk dok.
cze - čeština
Země vyd.
CZ - Česká republika
Klíč. slova
Teacher personality ; stress coping ; optimism
Vědní obor RIV
AN - Psychologie
CEZ
AV0Z7025918 - PSU-E
Anotace
Studie se zabývá osobností učitele, zejména ve vztahu ke zvládání zátěží. Mezi tzv. nárazníkovými faktory (buffery) je také studován optimismus, buď jako výraz vlastností osobnosti nebo jako životní zaměření v kontinuu optimismus pesimismus. Je použita teorie naučeného optimismu (learned optimism) M. Seligmana a jeho dotazníku při studiu učitelů, kdy se ukázalo, že ve výkladovém rámci optimismu neukazují učitelé obecně žádné mimořádné hodnoty.
Překlad anotace
The study deals with teacher personality, mainly relating to stress coping. Among so-called buffers is explored also optimism, either as an expression of personality characters, or as a life orientation in the continuum optimism pessimism. A theory is used of learned optimism of M. Seligman and so is his questionnaire by investigating teachers, when it was found that in the explanatory terms of optimism teachers dont show any especial values.