Počet záznamů: 1  

Psychologie celoživotního vývoje

  1. 1.
    0468097 - PSÚ 2017 RIV CZ cze M - Část monografie knihy
    Janošová, Pavlína
    Adolescence.
    [Adolescence.]
    Psychologie celoživotního vývoje. Praha: Karolinum, 2016 - (Blatný, M.), s. 99-116. ISBN 978-80-246-3462-3
    Institucionální podpora: RVO:68081740
    Klíčová slova: identity * partnership * emotional instability * hypothetical-deductive thinking
    Kód oboru RIV: AN - Psychologie

    Adolescence je jedním z nejprogresivnějších období lidského života. Komplexním vývojem prochází celková fyziologie jedince, oblast emocí, kognitivní schopnosti a exekutivní funkce. Úkolem dospívajících je vytvořit si dospělou identitu a sebeúctu. Sociální vývoj zahrnuje osamostatňování od rodičů, orientaci na vrstevníky a přípravu na budoucí profesi. Dospívající většinou získají i první partnerské a sexuální zkušenosti. Biologické dospělosti zpravidla dosahují v posledních letech základní školy, sociálně a ekonomicky nezávislými se stávají až o několik let později.

    Adolescence belongs to the most progressive life periods. In this phase, human physiology, emotionality, and cognition go through complex development. The main task of teenagers is to develop adult identity and self-esteem. The social development in this period refers to gaining of independence from parents, stronger focus on peers, and vocational training. Teenagers usually gain also first partnership and sexual experiences. Biological maturation is mostly achieved in the last years of the elementary school (till 9th grade) but full social and economic independence is accomplished until after several years.
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0268403

     
    Název souboruStaženoVelikostKomentářVerzePřístup
    0468097 M Janošová 99_116.pdf1552.9 KBAutorský preprintvyžádat
     
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.