Počet záznamů: 1  

Přivítejte ve výuce mikroskopy se skenující sondou

  1. 1.
    0463503 - FZÚ 2017 RIV CZ cze J - Článek v odborném periodiku
    Hájková, Zdeňka - Fejfar, Antonín - Ledinský, Martin - Píč, Vlastimil - Křížek, Filip - Šulc, D. - Nováček, Z. - Wertheimer, P.
    Přivítejte ve výuce mikroskopy se skenující sondou.
    [Introduce scanning probe microscopy into education.]
    Chemické listy. Roč. 110, č. 2 (2016), s. 153-159. ISSN 0009-2770. E-ISSN 1213-7103
    Grant CEP: GA ČR GA14-15357S; GA MŠMT(CZ) LM2011026
    Institucionální podpora: RVO:68378271
    Klíčová slova: scanning probe microscopy * scanning tunnelling microscopy * atomic force microscopy * models * demonstrations * analogies * educational materials
    Kód oboru RIV: AM - Pedagogika a školství
    Impakt faktor: 0.387, rok: 2016
    http://chemicke-listy.cz/docs/full/2016_02_153-159.pdf

    Mikroskopie skenující sondou (SPM) je jednou z nejdůležitějších mikroskopických technik používaných v současnosti k zobrazování a charakterizaci povrchů vzorků na úrovni nanometrů i menší, (někdy až s atomárním rozlišením). Při implementaci SPM do výuky přírodovědných předmětů na střední škole je možné využít různé výukové metody a prostředky. V tomto příspěvku jsou představeny zejména jednoduché modely a analogie, které mohou ilustrovat základní principy SPM.

    One of the most important techniques used for imaging and measuring surfaces at the nanoscale (sometimes even with atomic resolution) is the scanning probe microscopy (SPM). In order to introduce SPM into secondary science education, various teaching approaches might be followed. In this contribution, special attention is paid to simple models and analogies of SPM to illustrate the basic SPM principles.
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0263271

     
     
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.