- Hobojista Arnošt König a jeho působení v pražském hudebním životě
Počet záznamů: 1  

Hobojista Arnošt König a jeho působení v pražském hudebním životě

  1. 1.
    0385679 - EÚ 2013 RIV CZ cze J - Článek v odborném periodiku
    Kolátorová, Petra
    Hobojista Arnošt König a jeho působení v pražském hudebním životě.
    [An oboist Arnošt König and his participation in Prague´s musical life.]
    Hudební věda. Roč. 49, č. 3 (2012), s. 263-284. ISSN 0018-7003. E-ISSN 2694-6998
    Grant CEP: GA ČR GA408/08/1020
    Institucionální podpora: RVO:68378076
    Klíčová slova: Arnošt König * oboist * Prague´s musical life * Antonín Dvořák
    Kód oboru RIV: AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

    Příspěvek mapuje působení hobojisty německého původu Arnošta Königa (1838−1915) v tehdejším, zejména pražském hudebním životě. A. König byl v letech 1870−1913 profesorem hoboje na pražské konzervatoři a od roku 1876 byl hobojistou orchestru Prozatímního, posléze Národního divadla. Dobové recenze i články ukazují, o jak mimořádného hudebníka šlo, uznání dosáhl i mimo Čechy. Mnohé pochvalné zmínky v tisku se dochovaly v souvislosti s hráčsky obtížnou Dvořákovou Serenádou d moll op. 44, ve které A. König opakovaně vynikal. Nejméně dvakrát lze z dochované Dvořákovy korespondence doložit, že tato Serenáda byla jinde kvůli své náročnosti odřeknuta. Tato skutečnost spolu se zmíněnými recenzemi dokládají, že zde měl Antonín Dvořák (a nejen on) výborné interpretační zázemí.

    This contribution maps the activity of Arnošt König (1838–1915), an oboist of German origin, primarily in Prague’s musical life at the time. During the years 1870–1913, A. König was the professor of oboe at the Prague Conservatory, and from 1876 he was an oboist at the Prague Provisional Theatre and then at the National Theatre. Reviews and articles from the period show what an exceptional musician he was, as he earned recognition even beyond Bohemia. Many mentions praising him in the press have been preserved in connection with the difficulty for performers of Dvořák’s Serenade in D Minor, op. 44, in which A. König excelled repeatedly. It can be documented at least twice from Dvořák’s extant correspondence that performances elsewhere of the Serenade were cancelled because of its difficulty. Together with the aforementioned reviews, this fact shows that in Prague Antonín Dvořák (and others) had exceptional conditions for musical performances.
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0215335
     
    Název souboruStaženoVelikostKomentářVerzePřístup
    Kolatorova_Hobojista Arnošt König a jeho působení.pdf11282.9 KBVydavatelský postprintvyžádat
     
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.