Počet záznamů: 1
K problematice zubových vůlí v dynamice leteckých a mobilních převodových soustav s děleným tokem výkonu
- 1.0103644 - UT-L 20040150 RIV CZ cze C - Konferenční příspěvek (zahraniční konf.)
Hortel, Milan - Škuderová, Alena
K problematice zubových vůlí v dynamice leteckých a mobilních převodových soustav s děleným tokem výkonu.
[To issue of tooth backlash in dynamics of aeronautical and mobil gear systems with split power flow.]
Opotřebení, spolehlivost, diagnostika 2004. Brno: Vojenská akademie, 2004 - (Šťastný, J.), s. 47-52. ISBN 80-85960-77-X.
[Opotřebení, spolehlivost, diagnostika 2004. Vojenská akademie Brno (CZ), 26.10.2004-27.10.2004]
Grant CEP: GA AV ČR IBS2076353
Výzkumný záměr: CEZ:AV0Z2076919
Klíčová slova: nonlinear dynamics * impact effects * gear systems
Kód oboru RIV: BI - Akustika a kmity
V rámci vnitřní dynamiky vysokoparametrických převodových soustav s děleným tokem výkonu hrají významnou úlohu rázové jevy, vyvolané většími dynamickými než statickoelastickými deformacemi v záběru ozubení. Způsobují nejen přídavná dynamická zatížení párů zubů v záběru, ale i porušování podmínek existence souvislé nosné a mazací olejové vrstvy, což podmiňuje možnost vzniku polosuchého až suchého tření v záběru s důsledkem vzniku samobuzeného kmitání, a tím i snížení životnosti soukolí.
In framework of internal dynamics of highparametric gear systems with split power flow the impact effects caused by greater dynamic than static-elastic deformations in the gear mesh have important role. They cause not only the additional dynamic load of gear pairs, but also violation of existence conditions of continuous carrier layer of lubrication. This make possible creation of dry friction in gear mesh with eventuality of self-excited vibrations rise and consequently decrease of gearing service life.
Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0010951
Počet záznamů: 1