Počet záznamů: 1
Investigations of doses on board commercial passenger aircraft using CR-39 and thermoluminescent detectors
- 1.0100846 - UJF-V 20045095 RIV GB eng J - Článek v odborném periodiku
Horwacik, T. - Bilski, P. - Olko, P. - Spurný, František - Turek, Karel
Investigations of doses on board commercial passenger aircraft using CR-39 and thermoluminescent detectors.
[Studium dávek na palubách osobních dopravních letadel pomocí CR-39 a termoluminiscentních detektorů.]
Radiation Protection Dosimetry. Roč. 110, 1-4 (2004), s. 377-380. ISSN 0144-8420. E-ISSN 1742-3406
Grant ostatní: EC project(XE) FIGM-CT2000-00068
Výzkumný záměr: CEZ:AV0Z1048901
Klíčová slova: Aircrew * thermoluminescent detectors * environmental measurements
Kód oboru RIV: BG - Jaderná, atomová a mol. fyzika, urychlovače
Impakt faktor: 0.617, rok: 2003
Measurements of cosmic radiation dose rates (from the neutron and the non-neutron components) on board passenger aircraft were performed using environmental packages with thermoluminescent TL and CR-39 etched track detectors. The packages were calibrated at the CERN-EU high-energy Reference Field Facility and evaluated at the Institute of Nuclear Physics in Krakow (TL + CR-39) and at the German Aerospace Centre in Cologne (CR-39). Detector packages were exposed on board passenger aircraft operated by LOT Polish Airlines, flown between February and May 2001. The values of effective dose rate determined, averaged over the measuring period, ranged between 2.9 and 4.4 µSv h-1. The results of environmental measurements agreed to within 10% with values calculated from the CARI-6 code
Dávkové příkony kosmického záření (od neutronové i ne-neutronové komponenty) byly měřeny na palubách osobních dopravních letadel pomocí pasivních souborů s termolumiscentními (TL) a stopovými detektory (CR-39). Soubory byly kalibrovány v CERN v referenčním poli vysokých energií (CERF) a vyhodnoceny v Ústavu jaderné fyziky v Krakově (TL + CR-39) a v German Aerospace Centre v Kolíně nad Rýnem (CR-39). Měřicí soubory byly exponovány na palubách letadel Polských aerolinií LOT během letů v období únor - květen 2001. Průměrné hodnoty efektivního dávkového příkonu ve sledovaném období se pohybují v rozmezí 2,9 - 4,4 µSv.hod-1. Naměřené hodnoty souhlasí s výsledky získanými pomocí modelového výpočetního programu CARI-6 s odchylkami nepřevyšujícími 10%
Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0008332
Počet záznamů: 1