Počet záznamů: 1
Fyzikální model systémového odporu krevního řečiště umožňující prostup částic
- 1.0025550 - ÚT 2006 RIV CZ cze C - Konferenční příspěvek (zahraniční konf.)
Chlup, Hynek - Macková, H. - Žitný, R. - Konvičková, S.
Fyzikální model systémového odporu krevního řečiště umožňující prostup částic.
[Physical model of the bloodstream systemic resistance enabeling partical transport.]
Summer Workshop of Applied Mechanics : Proceeding. Praha: Czech Technical University, 2005 - (Konvičková, S.; Daniel, M.; Zavřel, J.; Mareš, T.), s. 1-11. ISBN 80-01-02958-1.
[Summer Workshop of Applied Mechanics. Praha (CZ), 15.06.2005]
Grant CEP: GA ČR(CZ) GA106/04/1181
Výzkumný záměr: CEZ:AV0Z20760514
Klíčová slova: blood stream peripheral resistance * capillary pipes * porous layer
Kód oboru RIV: BO - Biofyzika
Jedním ze základních prvků experimentálních okruhů simulujících činnost kardiovaskulárního systému je element simulující periferní odpor krevního řečiště. V Laboratoři biomechaniky člověka ČVUT v Praze je vyvíjen prvek simulující periferní odpor systémového okruhu cévního řečiště. Tento prvek bude součástí experimentální linky pro in-vitro monitoring rychlosti pulzní vlny v cévách invazivním i neinvazivním způsobem detekce a stanovení materiálových vlastností stěny tenkostěnných elastických trubic a cév. Prvek se skládá z mnohačetného větvení proudu kapaliny a z odporových segmentů. Velikost výsledného hydraulického odporu zařízení je možno regulovat vřazením odpovídajícího počtu odporových segmentů. Ve stávajícím zařízení jsou jednotlivé odporové segmenty tvořeny mikroporézními kapilárami.
One of the basic elements of an experimental line simulating a cardiovascular system is an element simulating blood stream peripheral resistance. This element is being developed in the Laboratory of Human Biomechanics, CTU Prague. The element is a part of the experimental line for in vitro monitoring of pulse wave speed in thin walled elastic pipes and blood vessels. From the pulse wave speed measured invasively or non-invasively, material properties of the vessel walls could be determined. The element consists from numerous flow splits and resistance segments. The total hydraulic resistance could be controlled by number of active resistance segments.
Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0115927
Počet záznamů: 1