Výsledky vyhledávání

  1. 1.
    0553934 - ÚJČ 2022 RIV CZ eng O - Ostatní výsledky
    Driscoll, D. - Kašpárková, A. - Etchegoyen Rosolová, Kamila
    Writing for Publication: Teacher Training.
    2021
    Grant CEP: GA TA ČR(CZ) TL01000274
    Institucionální podpora: RVO:68378092
    Klíčová slova: Writing for Publication * teacher training * academic writing
    Obor OECD: Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0328635
     
     
  2. 2.
    0447902 - MÚ 2016 RIV CZ eng C - Konferenční příspěvek (zahraniční konf.)
    Hošpesová, A. - Samková, L. - Tichá, Marie - Roubíček, Filip
    How primary school teachers posed problems for inquiry based mathematics education.
    SEMT 15 - International Symposium, Elementary Mathematics Teaching. Prague: Charles University, Faculty of Education, 2015 - (Novotná, J.; Moraová, H.), s. 156-165. ISBN 978-80-7290-833-2.
    [SEMT'15 - International Symposium, Elementary Maths Teaching. Praha (CZ), 16.08.2015-21.08.2015]
    Grant CEP: GA ČR(CZ) GA14-01417S
    Institucionální podpora: RVO:67985840
    Klíčová slova: inquiry based mathematics education * posing problems * primary school teacher training * pre-service and in-service teachers
    Kód oboru RIV: AM - Pedagogika a školství
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0249657
     
     
  3. 3.
    0425891 - MÚ 2014 RIV TR eng C - Konferenční příspěvek (zahraniční konf.)
    Hošpesová, A. - Tichá, Marie
    One possible way of training teachers for inquiry based education.
    CERME 8 Proceedings of the Eighth Congress of European Research in Mathematics Education. Ankara: Middle East Technical University, 2013 - (Pytlak, M.; Rowland, T.; Swoboda, E.), s. 3105-3114. ISBN 978-975-429-315-9.
    [CERME 8 - Eighth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education. Manavgat-Side, Antalya (TR), 06.02.2013-10.02.2013]
    Institucionální podpora: RVO:67985840
    Klíčová slova: inquiry based mathematics education * pre-service teacher training * subject matter knowledge
    Kód oboru RIV: AM - Pedagogika a školství
    http://www.mathematik.uni-dortmund.de/~erme/doc/CERME8/CERME8_2013_Proceedings.pdf
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0231694
    Název souboruStaženoVelikostKomentářVerzePřístup
    Ticha2.pdf2423.6 KBVydavatelský postprintpovolen
     
     
  4. 4.
    0370203 - MÚ 2012 RIV PL eng C - Konferenční příspěvek (zahraniční konf.)
    Tichá, Marie - Hošpesová, A.
    Teacher competences prerequisite to natural differentiation.
    CERME 7 Proceedings of the Seventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education. Rzewzow: University of Rzeszow, 2011 - (Pytlak, M.; Rowland, T.; Swoboda, E.), s. 2888-2897. ISBN 978-83-7338-683-9.
    [CERME 7 - Seventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education. Rzeszow (PL), 09.02.2011-13.02.2011]
    Grant CEP: GA ČR(CZ) GA406/08/0710
    Výzkumný záměr: CEZ:AV0Z10190503
    Klíčová slova: mathematics education * teacher training * subject knowledge * natural differentiation
    Kód oboru RIV: AM - Pedagogika a školství
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0204072
    Název souboruStaženoVelikostKomentářVerzePřístup
    Ticha1.pdf2247.1 KBAutorský preprintpovolen
     
     
  5. 5.
    0349678 - MÚ 2011 RIV FR eng C - Konferenční příspěvek (zahraniční konf.)
    Tichá, Marie - Hošpesová, A.
    Problem posing and development of pedagogical content knowledge in pre-service teacher training.
    CERME 6 Proceedings of the Sixth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education. Lyon: INRP, 2010 - (Furane-Guerrier, V.; Soury-Lavergne, F.; Arzarello, F.), s. 1941-1950. ISBN 978-2-7342-1190-7.
    [CERME 6 - Sixth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education. Lyon (FR), 28.01.2009-01.02.2009]
    Grant CEP: GA ČR(CZ) GA406/08/0710
    Grant ostatní: Projekt COMENIUS(XE) 142453-LLP-1-2008-1-PL-COMENIUS-CMP
    Výzkumný záměr: CEZ:AV0Z10190503
    Klíčová slova: mathematics education * teacher training * content knowledge * problem posing * natural differentiation
    Kód oboru RIV: AM - Pedagogika a školství
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0189847
    Název souboruStaženoVelikostKomentářVerzePřístup
    Ticha.pdf18112.3 KBVydavatelský postprintpovolen
     
     
  6. 6.
    0329665 - MÚ 2011 RIV CA eng C - Konferenční příspěvek (zahraniční konf.)
    Tichá, Marie
    Problem posing in teacher training and as a research object in didactics: two complementary perspectives.
    [Tvoření úloh v přípravě učitelů a jako předmět didaktiky matematiky: dva doplňující se pohledy.]
    Pre-Proceedings CIEAEM 61: Mathematical activity in classroom practice and as a research object in didactics: two complementary. For the Memory of Claude Janvier. Montréal: Université de Montréal, 2009, s. 357-360. ISSN 1592-5137.
    [Pre-Proceedings CIEAEM 61: Mathematical activity in classroom practice and as a research object in didactics: two complementary perspectives. For the Memory of Claude Janvier. Montréal (CA), 26.07.2009-31.07.2009]
    Grant CEP: GA ČR(CZ) GA406/08/0710
    Výzkumný záměr: CEZ:AV0Z10190503
    Klíčová slova: mathematical education * teacher training * subject didactical competence
    Kód oboru RIV: AM - Pedagogika a školství
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0175637
     
     


  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.