Výsledky vyhledávání

  1. 1.
    0557949 - ÚT 2023 CZ eng C - Konferenční příspěvek (zahraniční konf.)
    Šulc, Petr - Šnábl, Pavel - Pešek, Luděk - Bula, Vítězslav
    Identification of material constants of rubber damping segments by modal analysis for railway rubber-resilient wheels.
    Dynamics of Machines and Mechanical Systems with Interactions, DYMAMESI 2022. Prague: Institute of Thermomechanics Academy of Sciences of the Czech Republic, v. v. i., 2022 - (Zolotarev, I.; Pešek, L.; Kozień, M.), s. 73-78. ISBN 978-80-87012-78-9.
    [International colloquium DYMAMESI 2022. Prague (CZ), 01.03.2022-02.03.2022]
    Grant CEP: GA TA ČR(CZ) TF06000020
    Institucionální podpora: RVO:61388998
    Klíčová slova: modal analysis * rubber * railway wheel * damping segment
    Obor OECD: Mechanical engineering
    Trvalý link: https://hdl.handle.net/11104/0334798
     
     
  2. 2.
    0557938 - ÚT 2023 CZ eng C - Konferenční příspěvek (zahraniční konf.)
    Pešek, Luděk - Prasad, Chandra Shekhar - Šnábl, Pavel
    Measurement and analysis of vibration and acoustic emissions of a railway wheel under defined dynamic excitations.
    Dynamics of Machines and Mechanical Systems with Interactions, DYMAMESI 2022. Prague: Institute of Thermomechanics Academy of Sciences of the Czech Republic, v. v. i., 2022 - (Zolotarev, I.; Pešek, L.; Kozień, M.), s. 47-54. ISBN 978-80-87012-78-9.
    [International colloquium DYMAMESI 2022. Prague (CZ), 01.03.2022-02.03.2022]
    Institucionální podpora: RVO:61388998
    Klíčová slova: vibro-acoustics * railway wheel * dampers * noise
    Obor OECD: Applied mechanics
    Trvalý link: https://hdl.handle.net/11104/0334799
     
     
  3. 3.
    0552404 - ÚT 2022 RIV CZ cze L - Prototyp, funkční vzorek
    Pešek, Luděk - Šnábl, Pavel - Bula, Vítězslav - Boháč, T. - Tašek, H. - Krakowka, P.
    Funkční vzorek tlumícího kroužku s proměnnou křivostí.
    [Functional sample of a damping ring with variable curvature.]
    Interní kód: INV21-058 ; 2021
    Technické parametry: Provozní teplota: -50 °C až +600 °C, Životnost tlumícího systému: min. 5 let, Hmotnost: 1–4 kg (v závislosti na průměru kola a průřezu tlumícího kroužku), Poměrný útlum: 0.1–2 % na vyznaných tvarech kmitání kola, Aplikovatelnost v dopravě: vysokorychlostní, příměstská, městská a nákladní, Typy korozivzdorných úprav: vhodný Zn antikorozní nátěr a korozivzdorná ocel, Opakovatelná aplikace: max. na 2 kola min. 2 mil. km, Kolo s tlumičem vyhovuje technickému schvalování dle ČSN EN 13979-1+A2: z 6/2020, smlouva uzavřena s Bonatrans Group a.s.
    Ekonomické parametry: Časová a finanční úspora při montáži kroužku do drážky železničního kola oproti současnému řešení, kdy jsou konce kroužků svařovány. Vyšší životnost a účinnost tlumení zvyšuje konkurenceschopnost a možnost obchodní realizace tlumených kol firmy Bonatrans Group a.s.
    Grant CEP: GA TA ČR(CZ) TF06000020
    Institucionální podpora: RVO:61388998
    Klíčová slova: railway wheel * damping * friction damping
    Obor OECD: Applied mechanics
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0327567
     
     
  4. 4.
    0549374 - ÚT 2022 RIV DE eng C - Konferenční příspěvek (zahraniční konf.)
    Pešek, Luděk - Půst, Ladislav - Bula, Vítězslav - Šnábl, Pavel - Boháč, T. - Tašek, H.
    New approaches for design and experimental analysis of damping ring and its influence on railway wheel dynamics.
    14th International Conference on Vibration Problems, ICOVP 2019. Vol. 58. Heidelberg: Springer, 2021 - (Sapountzakis, E.; Biswas, P.; Banerjee, M.; Inan, E.), s. 1239-1250, č. článku 257749. Lecture Notes in Mechanical Engineering, 58. ISBN 978-98-115-8048-2. ISSN 2195-4356.
    [International Conference on Vibration Problems, ICOVP 2019 /14./. Hersonissos (GR), 01.09.2021-04.09.2021]
    Grant CEP: GA TA ČR(CZ) TF06000020
    Institucionální podpora: RVO:61388998
    Klíčová slova: curve squeal noise * damping ring * railway wheel * rolling noise
    Obor OECD: Applied mechanics
    https://link.springer.com/chapter/10.1007%2F978-981-15-8049-9_80
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0327449
     
     
  5. 5.
    0510197 - ÚT 2020 GR eng C - Konferenční příspěvek (zahraniční konf.)
    Pešek, Luděk - Půst, Ladislav - Bula, Vítězslav - Šnábl, Pavel - Boháč, T. - Tašek, H.
    New approaches for design and experimental analysis of damping ring and its influence on railway wheel dynamics.
    ICOVP 2019. Atény: National Technical University of Athens, 2019 - (Sapountzakis, E.), s. 1-13
    [ICOVP 2019. Kréta (GR), 01.09.2019-04.09.2019]
    Institucionální podpora: RVO:61388998
    Klíčová slova: railway wheel * rolling noise * curve squeal noise * damping ring
    Obor OECD: Applied mechanics
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0302583
     
     
  6. 6.
    0452537 - ÚT 2016 RIV CZ eng C - Konferenční příspěvek (zahraniční konf.)
    Šulc, Petr - Pešek, Luděk - Bula, Vítězslav - Cibulka, Jan - Boháč, T. - Tašek, H.
    New method of complex modulus estimation of prepressed rubber by the FE model parameter tuning – rubber-damped wheel application.
    Výpočty konstrukcí metodou konečných prvků 2015. Praha: Ústav termomechaniky AV ČR, v. v. i, 2015 - (Plešek, J.; Gabriel, D.; Kolman, R.; Masák, J.), s. 67-68. ISBN 978-80-87012-56-7.
    [Výpočty konstrukcí metodou konečných prvků 2015. Praha (CZ), 26.11.2015]
    Institucionální podpora: RVO:61388998
    Klíčová slova: young modulus * loss factor * rubber-damped railway wheel
    Kód oboru RIV: BI - Akustika a kmity
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0254750
     
     
  7. 7.
    0421515 - ÚT 2014 RIV CZ cze V - Výzkumná zpráva
    Pešek, Luděk - Půst, Ladislav - Bula, Vítězslav - Radolfová, Alena - Cibulka, Jan
    Identifikace třecích poměrů a mikro pohybů třecího kroužku v drážce k optimalizaci tlumení železničního kola : číslo smlouvy-771202.
    [Identification of friction conditions and microslips of friction ring within slot for optimization of railway wheel damping : contract number-771202.]
    Praha: BONATRANS GROUP a.s, 2012. 166 s. Z-1487/12.
    Zdroj financování: N - neveřejné zdroje
    Klíčová slova: damping * friction ring * railway wheel
    Kód oboru RIV: BI - Akustika a kmity
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0228608
     
     
  8. 8.
    0379309 - ÚGN 2013 RIV HR eng J - Článek v odborném periodiku
    Hlaváček, Petr - Brumek, J. - Horsák, L.
    Using of abrasive water jet for measurement of residual stress in railway wheels.
    Technicki vjesnik - Technical Gazette. Roč. 2, č. 19 (2012), s. 387-390. ISSN 1330-3651. E-ISSN 1848-6339
    Grant CEP: GA MŠMT ED2.1.00/03.0082
    Institucionální podpora: RVO:68145535
    Klíčová slova: abrasive water jet * railway wheel * residual stress
    Kód oboru RIV: JQ - Strojní zařízení a nástroje
    Impakt faktor: 0.601, rok: 2012
    http://hrcak.srce.hr/index.php?show=clanak&id_clanak_jezik=124848
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0210553
    Název souboruStaženoVelikostKomentářVerzePřístup
    Hlavacek_TechGazette_19_2012.pdf1448.9 KBAutorský postprintpovolen
     
     
  9. 9.
    0366664 - ÚGN 2012 RIV CZ cze C - Konferenční příspěvek (zahraniční konf.)
    Horsák, L. - Hlaváček, Petr
    Využití abrazivního vodního paprsku při měření zbytkového napětí v železničních kolech.
    [Use of abrasive waterjet for measuring residual stress in railway wheels.]
    Vodní paprsek 2011 - výzkum, vývoj, aplikace. Ostrava: Ústav geoniky AV ČR, 2011 - (Sitek, L.; Zeleňák, M.), s. 129-138. ISBN 978-80-86407-23-4.
    [Vodní paprsek 2011. Ostravice (CZ), 03.10.2011-05.10.2011]
    Grant CEP: GA MŠMT ED2.1.00/03.0082
    Grant ostatní: GA MPO(CZ) 2A-3TP1/110
    Výzkumný záměr: CEZ:AV0Z30860518
    Klíčová slova: residual stress * railway wheel * abrasive waterjet
    Kód oboru RIV: JQ - Strojní zařízení a nástroje
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0201564
     
     
  10. 10.
    0338500 - ÚT 2010 RIV CZ cze C - Konferenční příspěvek (zahraniční konf.)
    Valeš, František - Červ, Jan - Tikal, B. - Kaloč, R.
    Určení rázového účinku při přejezdu nerovnosti kolejnice železničním kolem.
    [Determination of impact effect between railway wheel and top of rail having a small bump.]
    TechMat ´09. Pardubice: Dopravní fakulta J.Pernera, Univerzita Pardubice, 2009 - (Beneš, O.), s. 189-192. ISBN 978-80-7395-046-0.
    [Perspektivní technologie a materiály pro technické aplikace. Svitavy (CZ), 19.11.2009]
    Grant CEP: GA ČR GA101/07/0727
    Výzkumný záměr: CEZ:AV0Z20760514
    Klíčová slova: impact effect * railway wheel * dynamic contact
    Kód oboru RIV: BI - Akustika a kmity
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0182256
     
     

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.