Výsledky vyhledávání
- 1.0543112 - ÚJČ 2022 RIV CZ eng J - Článek v odborném periodiku
Poche Kargerová, J. - Vallin, P. - Etchegoyen Rosolová, Kamila - Bajerová, K.
Cognitive Operations in Teachers’ Development of Reflective Skills: WANDA Group Reflection in a Czech Primary School.
Pedagogika. Roč. 70, č. 4 (2020), s. 592-613. ISSN 0031-3815
Institucionální podpora: RVO:68378092
Klíčová slova: professional development * WANDA method * group reflection * professional learning communities
Obor OECD: Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Způsob publikování: Open access
https://ojs.cuni.cz/pedagogika/issue/view/169
Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0320738 - 2.0448670 - SOÚ 2016 RIV cze U - Uspořádání akce
Cidlinská, Kateřina - Bernardyová, Kateřina
Podmínky profesního rozvoje začínajících výzkumnic a výzkumníků v ČR a odchody z české veřejné vědy.
[Professional development conditions of early career researchers in the Czech Republic and exits from the Czech academic science.]
[Praha, 04.06.2015, (W-CST 17/0)]
Grant CEP: GA MŠMT(CZ) LE12003
Institucionální podpora: RVO:68378025
Klíčová slova: early career researchers * professional development * exits from the academic science
Kód oboru RIV: AO - Sociologie, demografie
http://www.soc.cas.cz/akce/podminky-profesniho-rozvoje-zacinajicich-vyzkumnic-vyzkumniku-v-cr-odchody-z-ceske-verejne-vedy
Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0250301 - 3.0445853 - SOÚ 2016 RIV CZ cze E - Elektronický dokument
Tenglerová, Hana - Víznerová, Hana - Nyklová, Blanka - Cidlinská, Kateřina - Fucimanová, Martina - Linková, Marcela - Ortenová, Alena - Vohlídalová, Marta
Newsletter květen 2015.
[Newsletter May 2015.]
Praha: Sociologický ústav AV ČR, v.v.i, 2015
Grant CEP: GA MŠMT(CZ) LE12003
Institucionální podpora: RVO:68378025
Klíčová slova: science documentary films * professional development of women in science
Kód oboru RIV: AO - Sociologie, demografie
http://www.zenyaveda.cz/files/newsletter-v2015-final.pdf
Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0247894 - 4.0391959 - MÚ 2014 RIV NL eng J - Článek v odborném periodiku
Tichá, Marie - Hošpesová, A.
Developing teachers' subject didactic competence through problem posing.
Educational Studies in Mathematics. Roč. 83, č. 1 (2013), s. 133-143. ISSN 0013-1954. E-ISSN 1573-0816
Institucionální podpora: RVO:67985840
Klíčová slova: professional development * primary school teachers * problem posing
Kód oboru RIV: AM - Pedagogika a školství
Impakt faktor: 0.639, rok: 2013
http://link.springer.com/article/10.1007%2Fs10649-012-9455-1
Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0220972 - 5.0054911 - MÚ 2007 RIV DE ger C - Konferenční příspěvek (zahraniční konf.)
Tichá, Marie
Sind die Reflektionen des Unterrichts zuträglich?
[Are reflections of mathematical lessons benefitial?]
Beiträge zum Mathematikunterricht 2006. Hildesheim: Verlag Franzbecker, 2006, s. 521-524. ISBN 978-3-88120-434-7.
[Tagung für Didaktik der Mathematik /40./. Osnabrück (DE), 06.03.2006-10.03.2006]
Grant CEP: GA ČR(CZ) GA406/05/2444
Výzkumný záměr: CEZ:AV0Z10190503
Klíčová slova: professional development * subject didactical competence * qualified pedagogical reflection
Kód oboru RIV: AM - Pedagogika a školství
Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0142806