Výsledky vyhledávání
- 1.0584616 - PSÚ 2025 US eng J - Článek v odborném periodiku
Urban, Marek - Děchtěrenko, Filip - Lukavský, Jiří - Hrabalová, V. - Švácha, F. - Brom, C. - Urban, K.
ChatGPT improves creative problem-solving performance in university students: An experimental study.
Computers & Education. Roč. 215, červenec (2024), č. článku 105031. ISSN 0360-1315. E-ISSN 1873-782X
Grant CEP: GA ČR(CZ) GA24-11515S
Institucionální podpora: RVO:68081740
Klíčová slova: generative AI * ChatGPT * creativity * metacognitive monitoring * metacognitive experiences * ill-defined problem-solving task
Obor OECD: Psychology (including human - machine relations)
Impakt faktor: 12, rok: 2022
Způsob publikování: Omezený přístup
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0360131524000459?utm_campaign=STMJ_219742_AUTH_SERV_PA&utm_medium=email&utm_acid=107845242&SIS_ID=&dgcid=STMJ_219742_AUTH_SERV_PA&CMX_ID=&utm_in=DM458849&utm_source=AC_
Trvalý link: https://hdl.handle.net/11104/0352498Název souboru Staženo Velikost Komentář Verze Přístup 0584616 J Urban, Děchtěrenko, Lukavský et al_ChatGPT_creative problem solving.pdf 0 2 MB Vydavatelský postprint vyžádat - 2.0580632 - PSÚ 2025 US eng J - Článek v odborném periodiku
Urban, Marek - Urban, K.
Does Metacognition Matter in Creative Problem-Solving? A Mixed-Methods Analysis of Writing.
Journal of Creative Behavior. leden (2024). ISSN 0022-0175
Institucionální podpora: RVO:68081740
Klíčová slova: complex problem-solving * creative metacognition * creative self-regulation * metacognitive experiences * writing
Obor OECD: Psychology (including human - machine relations)
Impakt faktor: 3.9, rok: 2022
Způsob publikování: Omezený přístup
https://onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1002/jocb.630
Trvalý link: https://hdl.handle.net/11104/0349404Název souboru Staženo Velikost Komentář Verze Přístup 0580632 J UrbanUrban_Does Metacognition Matter in Creative ProblemSolving.pdf 0 364.1 KB Vydavatelský postprint vyžádat - 3.0579789 - MBÚ 2024 RIV PL eng J - Článek v odborném periodiku
Miškovičová, A. - Masojídek, Jiří
Transdisciplinary collaboration in architecture: Integrating microalgae biotechnologies for human and non-human perspectives.
Architecture Papers of the Faculty of Architecture and Design STU. Roč. 28, č. 2 (2023), s. 10-20. E-ISSN 2729-7640
Institucionální podpora: RVO:61388971
Klíčová slova: architectural research * environmental challenges * symbiotic ecosystems * microorganisms * microalgae * interdisciplinary collaboration * biotechnologies * integrated problem-solving
Obor OECD: Microbiology
Způsob publikování: Open access
https://sciendo.com/journal/ALFA
Trvalý link: https://hdl.handle.net/11104/0348584 - 4.0578925 - PSÚ 2024 US eng J - Článek v odborném periodiku
Urban, K. - Urban, Marek
Don't Let it be! Creative Co-regulation and Socially Shared Regulation in a Case Study of the Beatles: Get Back.
Journal of Creative Behavior. listopad (2023). ISSN 0022-0175
Institucionální podpora: RVO:68081740
Klíčová slova: creative self-regulation * metacognition * co-regulation * socially shared regulation * collaborative problem-solving * group creativity
Obor OECD: Psychology (including human - machine relations)
Impakt faktor: 3.9, rok: 2022
Způsob publikování: Omezený přístup
https://onlinelibrary.wiley.com/journal/21626057
Trvalý link: https://hdl.handle.net/11104/0347843Název souboru Staženo Velikost Komentář Verze Přístup 0578925 J Urban_Don t Let it be Creative Coregulation and Socially Shared Regulation.pdf 2 190 KB Autorský preprint vyžádat - 5.0572848 - PSÚ 2024 RIV GB eng J - Článek v odborném periodiku
Urban, K. - Urban, Marek
How can we measure metacognition in creative problem-solving? Standardization of the MCPS scale.
Thinking Skills and Creativity. Roč. 49, září (2023), č. článku 101345. ISSN 1871-1871. E-ISSN 1878-0423
Institucionální podpora: RVO:68081740
Klíčová slova: creative problem-solving * metacognition * questionnaire standardization * item response theory
Obor OECD: Psychology (including human - machine relations)
Impakt faktor: 3.7, rok: 2022
Způsob publikování: Omezený přístup
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1871187123001141?via%3Dihub
Trvalý link: https://hdl.handle.net/11104/0343411Název souboru Staženo Velikost Komentář Verze Přístup 0572848 J Urban_How can we....pdf 0 743.1 KB Autorský preprint vyžádat - 6.0556098 - ÚTIA 2023 RIV CH eng B - Monografie kniha jako celek
Csirmaz, Laszlo - Gyenis, Z.
Mathematical Logic : Exercises and Solutions.
Cham: Springer, 2022. 319 s. Problem Books in Mathematics. ISBN 978-3-030-79009-7
Grant CEP: GA ČR(CZ) GA19-04579S
Grant ostatní: Narodowe Centrum Nauki(PL) 2019/34/E/HS1/00044
Institucionální podpora: RVO:67985556
Klíčová slova: mathematical logic * formal logic * first-order logic * propositional calculus * predicate calculus * Goedel's theorem * Peano axiom system * recursion theory * ultraproducts * problem solving
Obor OECD: Pure mathematics
http://library.utia.cas.cz/separaty/2022/MTR/csirmaz-0556098.pdf
Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0330493 - 7.0483682 - MÚ 2018 RIV CZ eng J - Článek v odborném periodiku
Samková, L. - Tichá, Marie
On the way to observe how future primary school teachers reason about fractions.
Journal on Efficiency and Responsibility in Education and Science. Roč. 10, č. 4 (2017), s. 93-100. ISSN 2336-2375
Grant CEP: GA ČR(CZ) GA14-01417S
Institucionální podpora: RVO:67985840
Klíčová slova: Concept Cartoons * fractions * future primary school teachers * problem solving
Obor OECD: Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
https://www.eriesjournal.com/index.php/eries/article/view/167
Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0278898 - 8.0447903 - MÚ 2016 RIV CZ eng C - Konferenční příspěvek (zahraniční konf.)
Roubíček, Filip
Reasoning of pupils in the solving process of a geometrical inquiry-stimulating task.
SEMT 15 - International Symposium, Elementary Mathematics Teaching. Prague: Charles University, Faculty of Education, 2015 - (Novotná, J.; Moraová, H.), s. 388-389. ISBN 978-80-7290-833-2.
[SEMT'15 - International Symposium, Elementary Maths Teaching. Praha (CZ), 16.08.2015-21.08.2015]
Grant CEP: GA ČR(CZ) GA14-01417S
Institucionální podpora: RVO:67985840
Klíčová slova: inquiry based education * teaching of geometry * problem solving * mathematical discourse
Kód oboru RIV: AM - Pedagogika a školství
Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0249656 - 9.0441505 - MÚ 2015 RIV CZ cze K - Konferenční příspěvek (tuzemská konf.)
Hošpesová, A. - Tichá, Marie
Řešení a tvoření úloh (nejen v přípravě učitelů).
[Problem solving and problem posing (not only in teacher training).]
Dva dny s didaktikou matematiky 2014. Praha: Pedagogická fakulta UK, 2014 - (Vondrová, N.), s. 9-17. ISBN 978-80-7290-801-1.
[Dva dny s didaktikou matematiky 2014. Praha (CZ), 13.02.2014-14.02.2014]
Grant CEP: GA ČR(CZ) GA14-01417S
Institucionální podpora: RVO:67985840
Klíčová slova: problem solving * problem posing * structure of problem
Kód oboru RIV: AM - Pedagogika a školství
Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0244498 - 10.0433798 - ÚVGZ 2015 RIV GB eng J - Článek v odborném periodiku
Vacik, H. - Kurttila, M. - Hujala, T. - Khadka, Chiranjeewee - Haara, A. - Pykäläinen, J. - Honkakoski, P. - Wolfslehner, B.
Evaluating collaborative planning methods supporting programmebased planning in natural resource management.
Journal of Environmental Management. Roč. 144, NOV 2014 (2014), s. 304-315. ISSN 0301-4797. E-ISSN 1095-8630
Grant CEP: GA MŠMT(CZ) ED1.1.00/02.0073
Institucionální podpora: RVO:67179843
Klíčová slova: participatory planning * group decision making * problem identification * problem modeling * problem solving * natural resource management
Kód oboru RIV: EH - Ekologie - společenstva
Impakt faktor: 2.723, rok: 2014
Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0237966