Výsledky vyhledávání

  1. 1.
    0487835 - MÚ 2018 RIV DE eng C - Konferenční příspěvek (zahraniční konf.)
    Hošpesová, A. - Tichá, Marie
    Concept Cartoons created by prospective primary school teachers.
    ERME Topic Conference on Mathematics Teaching, Resources and Teacher Professional Development. Berlin: European Society for Research in Mathematics Education, 2017 - (Zehetmeier, S.; Rösken-Winter, B.; Potari, D.; Ribeiro, M.), s. 319-320. ISBN 978-3-00-058755-9.
    [ERME Topic Conference on Mathematics Teaching, Resources and Teacher Professional Development. Berlin (DE), 05.10.2016-07.10.2016]
    Grant CEP: GA ČR(CZ) GA14-01417S
    Institucionální podpora: RVO:67985840
    Klíčová slova: problem posing * Concept Cartoons * argumentation
    Obor OECD: Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
    https://pse.hu-berlin.de/de/forschung-und-lehre/professuren/copy_of_dbr/erme/scientific-programme-1/poster-presentation/hospesova-ticha-clear-new.pdf
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0282456
    Název souboruStaženoVelikostKomentářVerzePřístup
    Ticha1.pdf5262.1 KBVydavatelský postprintpovolen
     
     
  2. 2.
    0487826 - MÚ 2018 RIV CZ eng C - Konferenční příspěvek (zahraniční konf.)
    Hošpesová, A. - Tichá, Marie
    Problem posing in prospective primary school teachers´ education: Case of Concept Cartoons.
    SEMT 17 - International Symposium, Elementary Mathematics Teaching. Prague: Charles University, Faculty of Education, 2017 - (Novotná, J.; Moraová, H.), s. 491-493. ISBN 978-80-7290-955-1.
    [SEMT'17 - International Symposium, Elementary Maths Teaching. Prague (CZ), 20.08.2017-25.08.2017]
    Grant CEP: GA ČR(CZ) GA14-01417S
    Institucionální podpora: RVO:67985840
    Klíčová slova: problem posing * Concept Cartoons * PCK of prospective teachers
    Obor OECD: Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0282446
    Název souboruStaženoVelikostKomentářVerzePřístup
    Ticha2.pdf0177.7 KBVydavatelský postprintvyžádat
     
     
  3. 3.
    0447908 - MÚ 2016 RIV US eng M - Část monografie knihy
    Hošpesová, A. - Tichá, Marie
    Problem posing in primary school teacher training.
    Mathematical Problem Posing : From Research to Effective Practice. 1. New York: Springer, 2015 - (Singer, F.; Ellerton, N.; Cai, J.), s. 433-447. Research in Mathematics Education. ISBN 978-1-4614-6257-6
    Institucionální podpora: RVO:67985840
    Klíčová slova: problem posing * primary school mathematics teachers * improvement of subject didactic competence
    Kód oboru RIV: AM - Pedagogika a školství
    http://link.springer.com/chapter/10.1007/978-1-4614-6258-3_21
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0249659
     
     
  4. 4.
    0441505 - MÚ 2015 RIV CZ cze K - Konferenční příspěvek (tuzemská konf.)
    Hošpesová, A. - Tichá, Marie
    Řešení a tvoření úloh (nejen v přípravě učitelů).
    [Problem solving and problem posing (not only in teacher training).]
    Dva dny s didaktikou matematiky 2014. Praha: Pedagogická fakulta UK, 2014 - (Vondrová, N.), s. 9-17. ISBN 978-80-7290-801-1.
    [Dva dny s didaktikou matematiky 2014. Praha (CZ), 13.02.2014-14.02.2014]
    Grant CEP: GA ČR(CZ) GA14-01417S
    Institucionální podpora: RVO:67985840
    Klíčová slova: problem solving * problem posing * structure of problem
    Kód oboru RIV: AM - Pedagogika a školství
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0244498
     
     
  5. 5.
    0441499 - MÚ 2015 RIV CZ cze K - Konferenční příspěvek (tuzemská konf.)
    Tichá, Marie - Hošpesová, A.
    Sedm podob badatelsky orietovaného vyučování matematice III.
    [Seven forms of inquiry-based mathematics teaching III.]
    Setkání učitelů matematiky všech typů a stupňů škol. Plzeň: Vydavatelský servis, 2014 - (Bastl, B.; Lávička, M.), s. 217-224. ISBN 978-80-86843-45-2.
    [Setkání učitelů matematiky všech typů a stupňů škol. Srní na Šumavě (CZ), 06.11.2014-08.11.2014]
    Grant CEP: GA ČR(CZ) GA14-01417S
    Institucionální podpora: RVO:67985840
    Klíčová slova: inquiry based teaching * substantial learning environments * problem posing
    Kód oboru RIV: AM - Pedagogika a školství
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0244492
     
     
  6. 6.
    0434232 - MÚ 2015 RIV CZ cze K - Konferenční příspěvek (tuzemská konf.)
    Tichá, Marie - Hošpesová, A.
    Tvoření úloh dané struktury.
    [Posing problems with a given structure.]
    Jak učit matematice žáky ve věku 10-16 let :sborník příspěvků celostátní konference. Praha: Jednota českých matematiků a fyziků, 2014 - (Fuchs, E.), s. 288-300. ISBN 978-80-7015-020-7.
    [Jak učit matematice žáky ve věku 10-16 let. Litomyšl (CZ), 24.10.2013-26.10.2013]
    Institucionální podpora: RVO:67985840
    Klíčová slova: education of teachers * improving professional skills * problem posing
    Kód oboru RIV: AM - Pedagogika a školství
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0238339
     
     
  7. 7.
    0431354 - MÚ 2015 RIV IT eng C - Konferenční příspěvek (zahraniční konf.)
    Tichá, Marie - Hošpesová, A.
    Problem posing as a motivational tool in improving primary school teacher knowledge.
    Quaderni di Ricerca in Didattica - Mathematics. Palermo: GRIM, 2013 - (Di Paola, B.), s. 307-316. ISSN 1592-4424.
    [CIEAEM 65. Palermo (IT), 22.07.2013-26.07.2013]
    Institucionální podpora: RVO:67985840
    Klíčová slova: subject didactic competence * problem posing * motivational means
    Kód oboru RIV: AM - Pedagogika a školství
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0235942
     
     
  8. 8.
    0431346 - MÚ 2015 RIV CZ cze K - Konferenční příspěvek (tuzemská konf.)
    Tichá, Marie
    Objevování struktury slovních úloh ve vzdělávání učitelů.
    [Discovering the structure of word problems in teacher education.]
    Matematika 6 : Matematické vzdělávání v primární škole - tradice, inovace. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2014 - (Uhlířová, M.), s. 260-264. ISBN 978-80-244-4062-0.
    [Elementary Mathematics Education 2014. Olomouc (CZ), 23.04.2014-25.04.2014]
    Grant CEP: GA ČR(CZ) GA14-01417S
    Institucionální podpora: RVO:67985840
    Klíčová slova: professionalism * inquiry based education * problem posing * structure of problem
    Kód oboru RIV: AM - Pedagogika a školství
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0235941
    Název souboruStaženoVelikostKomentářVerzePřístup
    Ticha.pdf0161.1 KBVydavatelský postprintvyžádat
     
     
  9. 9.
    0431341 - MÚ 2015 RIV PL eng C - Konferenční příspěvek (zahraniční konf.)
    Tichá, Marie
    On the way to discovering structure of word problems.
    Proceedings of the Communication in the Mathematics Classroom. Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2014 - (Pytlak, M.), s. 43-45. ISBN 978-83-7996-009-5.
    [Communication in the mathematics classroom. Poznaň (PL), 07.07.2014-10.07.2014]
    Grant CEP: GA ČR(CZ) GA14-01417S
    Institucionální podpora: RVO:67985840
    Klíčová slova: professional competence * structure of problem * problem solving * problem posing
    Kód oboru RIV: AM - Pedagogika a školství
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0235939
     
     
  10. 10.
    0391959 - MÚ 2014 RIV NL eng J - Článek v odborném periodiku
    Tichá, Marie - Hošpesová, A.
    Developing teachers' subject didactic competence through problem posing.
    Educational Studies in Mathematics. Roč. 83, č. 1 (2013), s. 133-143. ISSN 0013-1954. E-ISSN 1573-0816
    Institucionální podpora: RVO:67985840
    Klíčová slova: professional development * primary school teachers * problem posing
    Kód oboru RIV: AM - Pedagogika a školství
    Impakt faktor: 0.639, rok: 2013
    http://link.springer.com/article/10.1007%2Fs10649-012-9455-1
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0220972
    Název souboruStaženoVelikostKomentářVerzePřístup
    Ticha.pdf3191.2 KBVydavatelský postprintvyžádat
     
     

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.