Výsledky vyhledávání

  1. 1.
    0483682 - MÚ 2018 RIV CZ eng J - Článek v odborném periodiku
    Samková, L. - Tichá, Marie
    On the way to observe how future primary school teachers reason about fractions.
    Journal on Efficiency and Responsibility in Education and Science. Roč. 10, č. 4 (2017), s. 93-100. ISSN 2336-2375
    Grant CEP: GA ČR(CZ) GA14-01417S
    Institucionální podpora: RVO:67985840
    Klíčová slova: Concept Cartoons * fractions * future primary school teachers * problem solving
    Obor OECD: Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
    https://www.eriesjournal.com/index.php/eries/article/view/167
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0278898
    Název souboruStaženoVelikostKomentářVerzePřístup
    Ticha.pdf6775.7 KBVydavatelský postprintvyžádat
     
     
  2. 2.
    0478989 - MÚ 2018 RIV CZ eng C - Konferenční příspěvek (zahraniční konf.)
    Samková, L. - Tichá, Marie
    Observing how future primary school teachers reason about fractions.
    Proceedings of the 14th International Conference on Efficiency and Responsibility in Education (ERIE). Prague: Czech University of Life Sciences, 2017 - (Houska, M.; Krejci, I.; Flegl, M.; Fejfarova, M.; Urbancova, H.; Husak, J.), s. 363-371. ISBN 978-80-213-2762-7.
    [14th International Conference on Efficiency and Responsibility in Education (ERIE). Prague (CZ), 08.06.2017-09.06.2017]
    Grant CEP: GA ČR(CZ) GA14-01417S
    Institucionální podpora: RVO:67985840
    Klíčová slova: concept Cartoons * fractions * future primary school teachers
    Obor OECD: Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0275018
     
     
  3. 3.
    0473693 - MÚ 2018 RIV SK eng C - Konferenční příspěvek (zahraniční konf.)
    Samková, L. - Tichá, Marie
    Observing how future primary school teachers reason and generalize: the case of number triangles and Concept Cartoons.
    Conference on Applied Mathematics APLIMAT 2017. Bratislava: Slovak University of Technology in Bratislava, 2017 - (Szarková, D.; Letavaj, P.; Richtáriková, M.; Prašilová, M.), s. 1354-1368. ISBN 978-80-227-4650-2.
    [16th Conference on Applied Mathematics 2017 (APLIMAT). Bratislava (SK), 31.01.2017-02.02.2017]
    Grant CEP: GA ČR(CZ) GA14-01417S
    Institucionální podpora: RVO:67985840
    Klíčová slova: future primary school teachers * reasoning * generalization
    Obor OECD: Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0270847
     
     
  4. 4.
    0468196 - MÚ 2017 RIV CZ eng C - Konferenční příspěvek (zahraniční konf.)
    Samková, L. - Tichá, Marie
    Developing open approach to mathematics in future primary school teachers.
    Efficiency and Responsibility in Education 2016. Prague: Czech University of Life Sciences, 2016 - (Flégl, M.; Houška, M.; Krejčí, I.; Kvasnička, R.), s. 494-501. ISBN 978-80-213-2646-0.
    [International Conference Efficiency and Responsibility in Education 2016 /13./. Prague (CZ), 02.06.2016-03.06.2016]
    Grant CEP: GA ČR(CZ) GA14-01417S
    Institucionální podpora: RVO:67985840
    Klíčová slova: argumentaion * concept Cartoons * future primary school teachers * inquiry-based
    Kód oboru RIV: AM - Pedagogika a školství
    http://erie.pef.czu.cz/2016/Documents/ERIE2016.pdf
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0266042
    Název souboruStaženoVelikostKomentářVerzePřístup
    Ticha2.pdf7936.1 KBVydavatelský postprintvyžádat
     
     
  5. 5.
    0462743 - MÚ 2017 RIV CZ eng J - Článek v odborném periodiku
    Samková, L. - Tichá, Marie
    On the way to develop open approach to mathematics in future primary school teachers.
    Journal on Efficiency and Responsibility in Education and Science. Roč. 9, č. 2 (2016), s. 37-44. ISSN 2336-2375
    Grant CEP: GA ČR(CZ) GA14-01417S
    Institucionální podpora: RVO:67985840
    Klíčová slova: argumentation * concept Cartoons * future primary school teachers
    Obor OECD: Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
    http://www.eriesjournal.com/index.php?idScript=11&idArticle=290
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0262131
    Název souboruStaženoVelikostKomentářVerzePřístup
    Ticha.pdf51.7 MBVydavatelský postprintpovolen
     
     
  6. 6.
    0391959 - MÚ 2014 RIV NL eng J - Článek v odborném periodiku
    Tichá, Marie - Hošpesová, A.
    Developing teachers' subject didactic competence through problem posing.
    Educational Studies in Mathematics. Roč. 83, č. 1 (2013), s. 133-143. ISSN 0013-1954. E-ISSN 1573-0816
    Institucionální podpora: RVO:67985840
    Klíčová slova: professional development * primary school teachers * problem posing
    Kód oboru RIV: AM - Pedagogika a školství
    Impakt faktor: 0.639, rok: 2013
    http://link.springer.com/article/10.1007%2Fs10649-012-9455-1
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0220972
    Název souboruStaženoVelikostKomentářVerzePřístup
    Ticha.pdf3191.2 KBVydavatelský postprintvyžádat
     
     
  7. 7.
    0326430 - MÚ 2010 RIV PL eng J - Článek v odborném periodiku
    Hošpesová, A. - Tichá, Marie
    Following the Path of the Teacher´s Development: Joint Reflection.
    [Po stopách rozvíjení učitelů: společná reflexe.]
    New Educational Review. Roč. 17, č. 1 (2009), s. 212-232. ISSN 1732-6729
    Grant CEP: GA ČR(CZ) GA406/08/0710
    Výzkumný záměr: CEZ:AV0Z10190503
    Klíčová slova: primary school teachers * teachers´competences * qualified joint reflection
    Kód oboru RIV: AM - Pedagogika a školství
    Impakt faktor: 0.064, rok: 2009
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0173537
    Název souboruStaženoVelikostKomentářVerzePřístup
    Ticha.pdf12.5 MBVydavatelský postprintvyžádat
     
     


  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.