Výsledky vyhledávání

  1. 1.
    0576255 - FLÚ 2024 RIV GB eng B - Monografie kniha jako celek
    Crippa, Davide (ed.) - Massa-Esteve, M. R. (ed.)
    The Algebrization of Mathematics during the 17th and 18th Centuries. Dwarfs and Giants, Centres and Peripheries.
    London: College publication, 2023. 251 s. Dialogues and Games of Logic, 8. ISBN 978-1-84890-394-4
    Grant CEP: GA ČR(CZ) GJ19-03125Y
    Institucionální podpora: RVO:67985955
    Klíčová slova: algebraization * mathematical education * calculus * history of education * centres * peripheries
    Obor OECD: Philosophy, History and Philosophy of science and technology
    https://collegepublications.co.uk/dialogues/?00008
    Trvalý link: https://hdl.handle.net/11104/0346026
     
     
  2. 2.
    0468445 - MÚ 2017 RIV CZ cze J - Článek v odborném periodiku
    Roubíček, Filip
    O jedné cestě z geometrie přes aritmetiku k algebře a zpět.
    [On a journey from geometry to arithmetic, algebra and back.]
    Matematika - fyzika - informatika. Roč. 26, č. 1 (2017), s. 14-23. ISSN 1210-1761
    Grant CEP: GA ČR(CZ) GA14-01417S
    Institucionální podpora: RVO:67985840
    Klíčová slova: mathematical education * inquiry * generalization
    Obor OECD: Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
    http://mfi.upol.cz/files/26/2601/mfi_2601_014_023.pdf
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0266299
    Název souboruStaženoVelikostKomentářVerzePřístup
    Roubicek.pdf6765.7 KBVydavatelský postprintpovolen
     
     
  3. 3.
    0349685 - MÚ 2011 RIV LT eng A - Abstrakt
    Roubíček, Filip
    Patterning as a representation of composing transformations.
    Creativity in mathematics education and the education of gifted students (abstracts). Riga: University of Latvia, 2010 - (Bonka, D.). s. 72. ISBN 978-9984-45-212-8.
    [6th International conference on Creativity in mathematics education and the education of gifted students. 01.08.2010-05.08.2010, Riga]
    Grant CEP: GA ČR(CZ) GA406/08/0710
    Výzkumný záměr: CEZ:AV0Z10190503
    Klíčová slova: mathematical education * isometries * geometrical patterns * tesselations
    Kód oboru RIV: AM - Pedagogika a školství
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0189852
    Název souboruStaženoVelikostKomentářVerzePřístup
    Roubicek1.pdf033.8 KBVydavatelský postprintvyžádat
     
     
  4. 4.
    0349674 - MÚ 2011 RIV CZ cze C - Konferenční příspěvek (zahraniční konf.)
    Tichá, Marie - Hošpesová, A.
    Tvoření úloh jako cesta k matematické gramotnosti.
    [Problem posing as a way to mathematical literacy.]
    Jak učit matematice žáky ve věku 11-15 let : sborník příspěvků celostátní konference 15.-17.10.2009. Plzeň: Vydavatelský servis, 2010 - (Stehlíková, N.), s. 133-145. ISBN 978-80-86843-28-5.
    [Jak učit matematice žáky ve věku 11 - 15 let. Litomyšl (CZ), 15.10.2009-17.10.2009]
    Grant CEP: GA ČR(CZ) GA406/08/0710
    Grant ostatní: Projekt COMENIUS(XE) 142453-LLP-1-2008-1-PL-COMENIUS-CMP
    Výzkumný záměr: CEZ:AV0Z10190503
    Klíčová slova: mathematical literacy * mathematical education * problem posing * problem solving
    Kód oboru RIV: AM - Pedagogika a školství
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0189845
    Název souboruStaženoVelikostKomentářVerzePřístup
    Ticha3.pdf0229.1 KBVydavatelský postprintvyžádat
     
     
  5. 5.
    0331729 - MÚ 2010 RIV PL eng M - Část monografie knihy
    Kuřina, F. - Tichá, Marie - Hošpesová, A.
    On children's images and geometrical literacy.
    [Představy dětí a geometrická gramotnost.]
    Child and mathematics. Rzeszow: Wydawnictwo Universytetu Rzieszowkiego, 2009, s. 53-64. ISBN 978-83-7338-473-6
    Grant CEP: GA ČR(CZ) GA406/08/0710
    Výzkumný záměr: CEZ:AV0Z10190503
    Klíčová slova: mathematical education * 6-years old children * geometrical images * geometrical literacy
    Kód oboru RIV: AM - Pedagogika a školství
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0177168
    Název souboruStaženoVelikostKomentářVerzePřístup
    Ticha1.pdf0732.1 KBVydavatelský postprintvyžádat
     
     
  6. 6.
    0331724 - MÚ 2010 PL pol M - Část monografie knihy
    Kuřina, F. - Tichá, Marie - Hošpesová, A.
    Dzieciece wyobrazeniai elementarne zdolnosci geometryczne.
    [On children's images and geometrical literacy.]
    Dziecko i matematyka. Rzeszow: Wydawnictwo Universytetu Rzieszowkiego, 2009 - (Swoboda, E.), s. 69-80. ISBN 978-83-7338-472-9
    Grant CEP: GA ČR(CZ) GA406/08/0710
    Výzkumný záměr: CEZ:AV0Z10190503
    Klíčová slova: mathematical education * 6-years old children * geometrical images * geometrical literacy
    Kód oboru RIV: AM - Pedagogika a školství
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0177164
     
     
  7. 7.
    0331700 - MÚ 2010 RIV IT eng C - Konferenční příspěvek (zahraniční konf.)
    Tichá, Marie
    Problem posing in teacher training and as a research object in didactics: two complementary perspectives.
    [Tvoření úloh v přípravě učitelů a jako předmět didaktiky matematiky: dva doplňující se pohledy.]
    Quaderni di Ricerca in Didattica. Palermo: GRIM, 2009 - (Di Paola, B.), s. 445-449. ISSN 1592-5137.
    [CIEAEM 61. Quebeck (CA), 26.07.2009-31.07.2009]
    Grant CEP: GA ČR(CZ) GA406/08/0710
    Výzkumný záměr: CEZ:AV0Z10190503
    Klíčová slova: mathematical education * teachers training * subject didactical competence * problem posing
    Kód oboru RIV: AM - Pedagogika a školství
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0177147
     
     
  8. 8.
    0329665 - MÚ 2011 RIV CA eng C - Konferenční příspěvek (zahraniční konf.)
    Tichá, Marie
    Problem posing in teacher training and as a research object in didactics: two complementary perspectives.
    [Tvoření úloh v přípravě učitelů a jako předmět didaktiky matematiky: dva doplňující se pohledy.]
    Pre-Proceedings CIEAEM 61: Mathematical activity in classroom practice and as a research object in didactics: two complementary. For the Memory of Claude Janvier. Montréal: Université de Montréal, 2009, s. 357-360. ISSN 1592-5137.
    [Pre-Proceedings CIEAEM 61: Mathematical activity in classroom practice and as a research object in didactics: two complementary perspectives. For the Memory of Claude Janvier. Montréal (CA), 26.07.2009-31.07.2009]
    Grant CEP: GA ČR(CZ) GA406/08/0710
    Výzkumný záměr: CEZ:AV0Z10190503
    Klíčová slova: mathematical education * teacher training * subject didactical competence
    Kód oboru RIV: AM - Pedagogika a školství
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0175637
     
     
  9. 9.
    0321692 - MÚ 2009 RIV CZ slo K - Konferenční příspěvek (tuzemská konf.)
    Ilucová, Lucia
    Geometrická pravdepodobnost´okolo nás.
    [Geometric probability around us.]
    Dva dny s didaktikou matematiky 2006. Praha: PedF UK, 2007 - (Stehlíková, N.; Jirotková, D.), s. 98-102. ISBN 978-80-7290-286-6.
    [Dva dny s didaktikou matematiky 2006. Praha (CZ), 02.02.2006-03.02.2006]
    Výzkumný záměr: CEZ:AV0Z10190503
    Klíčová slova: geometric probability * mathematical education * practical application
    Kód oboru RIV: BA - Obecná matematika
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0170158
     
     
  10. 10.
    0317412 - MÚ 2009 RIV PL eng C - Konferenční příspěvek (zahraniční konf.)
    Tichá, Marie
    Developing teachers´subject didactic competence: case of problem posing.
    [Rozvíjení oborově didaktické kompetence prostřednictvím tvoření úloh.]
    Supporting Indipendent Thinking Through Mathematical Education. Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2008 - (Maj, B.; Pytlak, M.; Swoboda, E.), s. 154-155. ISBN 978-83-7338-420-0.
    [Childrens´Mathematical Education. Iwonicz-Zdroj (PL), 17.08.2008-22.08.2008]
    Grant CEP: GA ČR(CZ) GA406/08/0710
    Výzkumný záměr: CEZ:AV0Z10190503
    Klíčová slova: subject didactical competence * problem posing * mathematical education
    Kód oboru RIV: AM - Pedagogika a školství
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0167065
    Název souboruStaženoVelikostKomentářVerzePřístup
    Ticha.pdf0191.8 KBVydavatelský postprintvyžádat
     
     

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.