Výsledky vyhledávání

  1. 1.
    0579733 - ÚI 2025 US eng J - Článek v odborném periodiku
    Kolek, L. - Martinková, Patrícia - Vařejková, Michaela - Šisler, V. - Brom, C.
    Is video games' effect on attitudes universal? Results from an empirical study comparing video games' impact on the attitude change of players with different backgrounds.
    Journal of Computer Assisted Learning. Online first 22 November 2023 (2024). ISSN 0266-4909. E-ISSN 1365-2729
    Grant CEP: GA ČR(CZ) GA21-03658S
    Institucionální podpora: RVO:67985807
    Klíčová slova: attitude importance * explicit attitudes * game-based learning * history representation * implicit attitudes * video games
    Impakt faktor: 5, rok: 2022
    Způsob publikování: Open access
    Trvalý link: https://hdl.handle.net/11104/0348536
    Název souboruStaženoVelikostKomentářVerzePřístup
    0579733-aoa.pdf12.2 MBOA CC BY 4.0Vydavatelský postprintpovolen
     
     
  2. 2.
    0545842 - ÚI 2022 cze E - Elektronický dokument
    Rambousek, F. - Kolek, L. - Martinková, Patrícia
    Ranní Plus.
    Praha: Český rozhlas, 2021
    Institucionální podpora: RVO:67985807
    Klíčová slova: popularizace vědy * game-based learning * history representation * implicit attitudes * media in education * video games
    https://program.rozhlas.cz/zaznamy#/plus/20/2021-09-08Ra
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0322482
     
     
  3. 3.
    0544560 - ÚI 2022 RIV US eng J - Článek v odborném periodiku
    Kolek, L. - Šisler, V. - Martinková, Patrícia - Brom, C.
    Can video games change attitudes towards history? Results from a laboratory experiment measuring short- and long-term effects.
    Journal of Computer Assisted Learning. Roč. 37, č. 5 (2021), s. 1348-1369. ISSN 0266-4909. E-ISSN 1365-2729
    Grant CEP: GA ČR(CZ) GA21-03658S
    Institucionální podpora: RVO:67985807
    Klíčová slova: differential item functioning * explicit attitudes * game-based learning * history representation * implicit attitudes * media in education * video games
    Obor OECD: Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
    Impakt faktor: 3.761, rok: 2021
    Způsob publikování: Omezený přístup
    http://dx.doi.org/10.1111/jcal.12575
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0321405
     
     
  4. 4.
    0456643 - ÚI 2016 RIV CZ eng J - Článek v odborném periodiku
    Chabada, T. - Hampejs, T. - Skalík, J. - Bujnošková, E. - Hlinka, Jaroslav
    Connecting to Nature in the Lab through "Earth Song": The Malleability of Implicit and Explicit Attitudes towards Nature.
    Sociální studia. Roč. 12, č. 3 (2015), s. 113-133. ISSN 1214-813X
    Grant ostatní: MUNI(CZ) A/0769/2013
    Institucionální podpora: RVO:67985807
    Klíčová slova: Environmental attitudes * Connectedness to Nature Scale * New Ecological Paradigm Scale * Implicit Association Test * implicit attitudes * context sensitivity
    Kód oboru RIV: AN - Psychologie
    https://journals.muni.cz/socialni_studia/article/view/6073
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0257142
     
     


  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.