Výsledky vyhledávání

  1. 1.
    0584715 - NHU-C 2024 RIV CZ eng D - Dizertace
    Grosman, Jiří
    Role models, high school management and female engagement in STEM: evidence from the Czech Republic.
    Prague: Charles University, CERGE, 2023. 78 s.
    Grant CEP: GA MŠMT(CZ) SVV260742
    Institucionální podpora: Cooperatio-COOP
    Klíčová slova: gender gap * STEM * high school
    Obor OECD: Applied Economics, Econometrics
    https://www.cerge-ei.cz/pdf/master_theses/Master_Thesis_Grosman.pdf
    Trvalý link: https://hdl.handle.net/11104/0352566
     
     
  2. 2.
    0575805 - NHU-C 2024 RIV NL eng J - Článek v odborném periodiku
    Maksymovych, Sergii - Appleman, William - Abramishvili, Z.
    Parental gender preference in the Balkans and Scandinavia: gender bias or differential costs?
    Journal of Population Research. Roč. 40, č. 4 (2023), č. článku 22. ISSN 1443-2447. E-ISSN 1835-9469
    Institucionální podpora: Cooperatio-COOP
    Klíčová slova: parenting * intrahousehold allocation * gender gap
    Obor OECD: Applied Economics, Econometrics
    Způsob publikování: Omezený přístup
    https://doi.org/10.1007/s12546-023-09316-9
    Trvalý link: https://hdl.handle.net/11104/0345548
     
     
  3. 3.
    0554760 - NHÚ 2022 RIV US eng J - Článek v odborném periodiku
    Lichard, Tomáš - Pertold, Filip - Škoda, S.
    Do women face a glass ceiling at home? The division of household labor among dual-earner couples.
    Review of Economics of the Household. Roč. 19, č. 4 (2021), s. 1209-1243. ISSN 1569-5239. E-ISSN 1573-7152
    Institucionální podpora: RVO:67985998
    Klíčová slova: household production * division of labor * gender gap
    Obor OECD: Applied Economics, Econometrics
    Impakt faktor: 2.943, rok: 2021
    Způsob publikování: Omezený přístup
    https://doi.org/10.1007/s11150-021-09558-7
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0329416
     
     
  4. 4.
    0537697 - SOÚ 2021 RIV SK eng J - Článek v odborném periodiku
    Hamplová, Dana
    Marriage Squeeze Among Highly Educated: Living Arrange-ments of Young Highly Educated Women in Europe.
    Sociológia. Roč. 52, č. 6 (2020), s. 599-623. ISSN 0049-1225. E-ISSN 1336-8613
    Grant CEP: GA ČR(CZ) GA17-12099S
    Institucionální podpora: RVO:68378025
    Klíčová slova: Assortative mating * homogamy * gender gap * education
    Obor OECD: Sociology
    Impakt faktor: 0.537, rok: 2020
    Způsob publikování: Open access
    https://doi.org/10.31577/sociologia.2020.52.6.25
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0315554
    Název souboruStaženoVelikostKomentářVerzePřístup
    J_Hamplova Sociologia_6-2020.pdf11.1 MBVydavatelský postprintpovolen
     
     
  5. 5.
    0532340 - NHÚ 2021 RIV CZ eng V - Výzkumná zpráva
    Lichard, Tomáš - Pertold, Filip - Škoda, S.
    Do women face a glass ceiling at home? The division of household labor among dual-earner couples.
    Prague: CERGE-EI, 2020. 26 s. CERGE-EI Working Paper Series, 662. ISSN 1211-3298
    Grant CEP: GA ČR GB14-36154G
    Institucionální podpora: RVO:67985998
    Klíčová slova: household production * division of labor * gender gap
    Obor OECD: Applied Economics, Econometrics
    https://www.cerge-ei.cz/pdf/wp/Wp662.pdf
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0310848
     
     
  6. 6.
    0505176 - NHÚ 2020 RIV eng U - Uspořádání akce
    Lundberg, S. - Pertold, Filip
    Family environment during childhood and educational gender gap.
    [Praha, 20.05.2019-20.05.2019, (K-WRD 53/25)]
    Grant ostatní: AV ČR(CZ) StrategieAV21/13
    Program: StrategieAV
    Institucionální podpora: RVO:67985998
    Klíčová slova: childhood * educational gender gap
    Obor OECD: Applied Economics, Econometrics
    https://slideslive.com/38916065/family-environment-during-childhood-and-educational-gender-gap-may-20-2019
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0296671
     
     
  7. 7.
    0495857 - NHÚ 2019 RIV GB eng J - Článek v odborném periodiku
    Münich, Daniel - Matějů, P. - Straková, J. - Smith, Michael
    Structural embeddedness of students’ professional expectations: the Czech Republic and Taiwan in comparative perspective.
    Compare-A Journal of Comparative and International Education. Roč. 48, č. 6 (2018), s. 973-991. ISSN 0305-7925. E-ISSN 1469-3623
    Grant CEP: GA ČR GB14-36154G; GA ČR GCP404/12/J006
    Institucionální podpora: RVO:67985998
    Klíčová slova: educational inequality * occupational expectations * gender gap
    Obor OECD: Applied Economics, Econometrics
    Impakt faktor: 1.765, rok: 2018
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0288746
     
     
  8. 8.
    0492795 - NHÚ 2019 RIV NL eng J - Článek v odborném periodiku
    Protivínský, T. - Münich, Daniel
    Gender bias in teachers’ grading: what is in the grade.
    Studies in Educational Evaluation. Roč. 59, December (2018), s. 141-149. ISSN 0191-491X
    Grant CEP: GA ČR(CZ) GBP402/12/G130
    Institucionální podpora: RVO:67985998
    Klíčová slova: educational economics * gender gap * discrimination
    Obor OECD: Applied Economics, Econometrics
    Impakt faktor: 1.684, rok: 2018
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0286182
     
     
  9. 9.
    0439513 - NHU-C 2015 RIV CZ cze J - Článek v odborném periodiku
    Federičová, Miroslava - Münich, Daniel
    Rozdíly v matematické a čtenářské gramotnosti chlapců a dívek a raná selekce: trendy v obou zemích po rozdělení Československa.
    [Gender gap in mathematical and reading literacy and early tracking: trends in both countries after the dissolution of Czechoslovakia.]
    Orbis scholae. Roč. 8, č. 1 (2014), s. 27-45. ISSN 1802-4637
    Institucionální podpora: PRVOUK-P23
    Klíčová slova: gender gap * education * reading and mathematical literacy
    Kód oboru RIV: AO - Sociologie, demografie
    http://www.orbisscholae.cz/archiv/2014/2014_1_02.pdf
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0244241
     
     
  10. 10.
    0433359 - NHÚ 2015 RIV CZ cze J - Článek v odborném periodiku
    Federičová, Miroslava - Münich, Daniel
    Rozdíly v matematické a čtenářské gramotnosti chlapců a dívek a raná selekce: trendy v obou zemích po rozdělení Československa.
    [Gender gap in mathematical and reading literacy and early tracking: trends in both countries after the dissolution of Czechoslovakia.]
    Orbis scholae. Roč. 8, č. 1 (2014), s. 27-45. ISSN 1802-4637
    Grant CEP: GA ČR(CZ) GBP402/12/G130
    Institucionální podpora: RVO:67985998
    Klíčová slova: gender gap * education * reading and mathematical literacy
    Kód oboru RIV: AO - Sociologie, demografie
    http://www.orbisscholae.cz/archiv/2014/2014_1_02.pdf
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0237573
     
     

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.