Výsledky vyhledávání
- 1.0579733 - ÚI 2025 US eng J - Článek v odborném periodiku
Kolek, L. - Martinková, Patrícia - Vařejková, Michaela - Šisler, V. - Brom, C.
Is video games' effect on attitudes universal? Results from an empirical study comparing video games' impact on the attitude change of players with different backgrounds.
Journal of Computer Assisted Learning. Online first 22 November 2023 (2024). ISSN 0266-4909. E-ISSN 1365-2729
Grant CEP: GA ČR(CZ) GA21-03658S
Institucionální podpora: RVO:67985807
Klíčová slova: attitude importance * explicit attitudes * game-based learning * history representation * implicit attitudes * video games
Impakt faktor: 5, rok: 2022
Způsob publikování: Open access
Trvalý link: https://hdl.handle.net/11104/0348536Název souboru Staženo Velikost Komentář Verze Přístup 0579733-aoa.pdf 1 2.2 MB OA CC BY 4.0 Vydavatelský postprint povolen - 2.0556600 - PSÚ 2023 RIV CH eng J - Článek v odborném periodiku
Brom, C. - Kolek, L. - Lukavský, Jiří - Děchtěrenko, Filip - Volná, K.
To Quiz or to Shoot When Practicing Grammar? Catching and Holding the Interest of Child Learners: A Field Study.
Frontiers in Psychology. Roč. 13, duben (2022), č. článku 856623. E-ISSN 1664-1078
Institucionální podpora: RVO:68081740
Klíčová slova: game-based learning (GBL) * quiz * intrinsic integration * learning analytics * persistence * interest * distraction
Obor OECD: Psychology (including human - machine relations)
Impakt faktor: 3.8, rok: 2022
Způsob publikování: Open access
https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fpsyg.2022.856623/full
Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0330772Název souboru Staženo Velikost Komentář Verze Přístup 0556600 J Lukavský, Děchtěrenko a kol_To Quiz or to Shoot....pdf 1 1.4 MB Autorský preprint vyžádat - 3.0549449 - PSÚ 2022 RIV CH eng J - Článek v odborném periodiku
Jičínská, L. - Sedláčková, P. - Kolek, L. - Tetourová, T. - Volná, K. - Lukavský, Jiří - Brom, C.
Extrinsically Integrated Instructional Quizzes in Learning Games: An Educational Disaster or Not?
Frontiers in Psychology. Roč. 12, srpen (2021), č. článku 678380. E-ISSN 1664-1078
Institucionální podpora: RVO:68081740
Klíčová slova: game-based learning * educational games * quiz * instructional quiz * multiple-choice * extrinsic integration * experiment * learning outcomes
Obor OECD: Psychology (including human - machine relations)
Impakt faktor: 4.232, rok: 2021
Způsob publikování: Open access
https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fpsyg.2021.678380/full
Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0325458Název souboru Staženo Velikost Komentář Verze Přístup 0549449 J Lukavský a kol_Extrinsically Integrated.pdf 0 1.8 MB Autorský preprint vyžádat - 4.0545842 - ÚI 2022 cze E - Elektronický dokument
Rambousek, F. - Kolek, L. - Martinková, Patrícia
Ranní Plus.
Praha: Český rozhlas, 2021
Institucionální podpora: RVO:67985807
Klíčová slova: popularizace vědy * game-based learning * history representation * implicit attitudes * media in education * video games
https://program.rozhlas.cz/zaznamy#/plus/20/2021-09-08Ra
Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0322482 - 5.0544560 - ÚI 2022 RIV US eng J - Článek v odborném periodiku
Kolek, L. - Šisler, V. - Martinková, Patrícia - Brom, C.
Can video games change attitudes towards history? Results from a laboratory experiment measuring short- and long-term effects.
Journal of Computer Assisted Learning. Roč. 37, č. 5 (2021), s. 1348-1369. ISSN 0266-4909. E-ISSN 1365-2729
Grant CEP: GA ČR(CZ) GA21-03658S
Institucionální podpora: RVO:67985807
Klíčová slova: differential item functioning * explicit attitudes * game-based learning * history representation * implicit attitudes * media in education * video games
Obor OECD: Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Impakt faktor: 3.761, rok: 2021
Způsob publikování: Omezený přístup
http://dx.doi.org/10.1111/jcal.12575
Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0321405 - 6.0509457 - PSÚ 2020 RIV DE eng J - Článek v odborném periodiku
Brom, C. - Dobrovolný, V. - Děchtěrenko, Filip - Stárková, T. - Bromová, E.
It’s Better to Enjoy Learning than Playing: Motivational Effects of an Educational Live Action Role-playing Game.
Frontline Learning Research. Roč. 7, č. 3 (2019), s. 64-90. ISSN 2295-3159
Institucionální podpora: RVO:68081740
Klíčová slova: game-based learning * autonomous motivation * learning-outcomes * developed interest * live action role-playing games * edu-LARPs
Obor OECD: Psychology (including human - machine relations)
Způsob publikování: Open access
https://journals.sfu.ca/flr/index.php/journal/article/view/459
Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0300197Název souboru Staženo Velikost Komentář Verze Přístup 0509457 J Děchtěrenko It's better to enjoy....pdf 0 707 KB Autorský preprint vyžádat - 7.0497210 - PSÚ 2019 RIV CH eng C - Konferenční příspěvek (zahraniční konf.)
Brom, C. - Děchtěrenko, Filip - Šisler, V. - Hlávka, Z. - Lukavský, Jiří
Does Motivation Enhance Knowledge Acquisition in Digital Game-Based and Multimedia Learning? A Review of Studies from One Lab.
Serious Games. JCSG 2018. Lecture Notes in Computer Science. 4th Joint International Conference. Proceedings. Vol. 11243. Cham: Springer, 2018 - (Göbel, S.), s. 120-132. ISBN 978-3-030-02761-2.
[Joint International Conference, JCSG 2018 /4./. Darmstadt (DE), 07.11.2018-08.11.2018]
Grant ostatní: AV ČR(CZ) StrategieAV21/14
Program: StrategieAV
Institucionální podpora: RVO:68081740
Klíčová slova: digital game-based learning * multimedia learning * motivation * flow * learning outcomes
Obor OECD: Psychology (including human - machine relations)
Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0290020Název souboru Staženo Velikost Komentář Verze Přístup 0497210 C Děchtěrenko, Lukavský_Does_Motivation_Enhance_Knowledge.pdf 0 1.2 MB Autorský preprint vyžádat - 8.0438541 - ÚSD 2015 RIV CZ cze L4 - Software
Cuhra, Jaroslav - Hoppe, Jiří - Suk, Jiří - Tomek, P. - Pejčoch, I. - Kokoška, Stanislav - Koura, P. - Kourová, P. - Tučková, Michaela - Čapková, Kateřina - Šisler, V. - Gemrot, J.
Československo 38-89: Multimediální encyklopedie.
[Czechoslovakia 38-89: Multimedia encyclopedia.]
Interní kód: cs3889 Encyclopedia 1.0 ; 2014
Technické parametry: Ústav informačních studií a knihovnictví, FF UK v Praze, U Kříže 8, 158 00 Praha 5, Vít Šisler, (+420) 251 080 205, vit.sisler@ff.cuni.cz
Ekonomické parametry: Softwarová aplikace Československo 38-89 : Multimediální encyklopedie je určena jako pomůcka pro výuku dějepisu pro žáky a učitele středních škol.
Grant CEP: GA MK DF11P01OVV030
Klíčová slova: educational simulation * game-based learning * serious game * contemporary history * Czechoslovakia
Kód oboru RIV: AB - Dějiny
Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0241948 - 9.0438540 - ÚSD 2015 RIV CZ cze L4 - Software
Šisler, V. - Gemrot, J. - Cuhra, Jaroslav - Černá, Marie - Hoppe, Jiří - Činátl, K. - Kokoška, Stanislav - Pinkas, J. - Brom, C.
Československo 38-89: Útěk.
[Czechoslovakia 38-89: Escape.]
Interní kód: cs3889 Escape 1.0 ; 2014
Technické parametry: Ústav informačních studií a knihovnictví, FF UK v Praze, U Kříže 8, 158 00 Praha 5, Vít Šisler, (+420) 251 080 205, vit.sisler@ff.cuni.cz
Ekonomické parametry: Výuková simulace Československo 38-89: Útěk je určena jako pomůcka pro výuku dějepisu pro žáky a učitele středních škol.
Grant CEP: GA MK DF11P01OVV030
Klíčová slova: educational simulation * game-based learning * serious game * contemporary history * Czechoslovakia * political persecution * Prague Spring * normalization
Kód oboru RIV: AF - Dokumentace, knihovnictví, práce s informacemi
Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0241906 - 10.0438538 - ÚSD 2015 RIV CZ cze L4 - Software
Šisler, V. - Gemrot, J. - Cuhra, Jaroslav - Kokoška, Stanislav - Černá, Marie - Hoppe, Jiří - Činátl, K. - Pinkas, J. - Brom, C.
Československo 38-89: Vnitřní pohraničí.
[Czechoslovakia 38-89: Borderlands.]
Interní kód: cs3889 Borderlands 1.0 ; 2014
Technické parametry: Ústav informačních studií a knihovnictví, FF UK v Praze, U Kříže 8, 158 00 Praha 5, Vít Šisler, (+420) 251 080 205, vit.sisler@ff.cuni.cz
Ekonomické parametry: Výuková simulace Československo 38-89: Vnitřní pohraničí je určena jako pomůcka pro výuku dějepisu pro žáky a učitele středních škol.
Grant CEP: GA MK DF11P01OVV030
Klíčová slova: educational simulation * game-based learning * serious game * contemporary history * Czechoslovakia * post-war aftermath * expulsion of Germans * rise of communism * collectivization
Kód oboru RIV: AB - Dějiny
Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0241904