Výsledky vyhledávání

  1. 1.
    0579733 - ÚI 2025 US eng J - Článek v odborném periodiku
    Kolek, L. - Martinková, Patrícia - Vařejková, Michaela - Šisler, V. - Brom, C.
    Is video games' effect on attitudes universal? Results from an empirical study comparing video games' impact on the attitude change of players with different backgrounds.
    Journal of Computer Assisted Learning. Online first 22 November 2023 (2024). ISSN 0266-4909. E-ISSN 1365-2729
    Grant CEP: GA ČR(CZ) GA21-03658S
    Institucionální podpora: RVO:67985807
    Klíčová slova: attitude importance * explicit attitudes * game-based learning * history representation * implicit attitudes * video games
    Impakt faktor: 5, rok: 2022
    Způsob publikování: Open access
    Trvalý link: https://hdl.handle.net/11104/0348536
    Název souboruStaženoVelikostKomentářVerzePřístup
    0579733-aoa.pdf12.2 MBOA CC BY 4.0Vydavatelský postprintpovolen
     
     
  2. 2.
    0556600 - PSÚ 2023 RIV CH eng J - Článek v odborném periodiku
    Brom, C. - Kolek, L. - Lukavský, Jiří - Děchtěrenko, Filip - Volná, K.
    To Quiz or to Shoot When Practicing Grammar? Catching and Holding the Interest of Child Learners: A Field Study.
    Frontiers in Psychology. Roč. 13, duben (2022), č. článku 856623. E-ISSN 1664-1078
    Institucionální podpora: RVO:68081740
    Klíčová slova: game-based learning (GBL) * quiz * intrinsic integration * learning analytics * persistence * interest * distraction
    Obor OECD: Psychology (including human - machine relations)
    Impakt faktor: 3.8, rok: 2022
    Způsob publikování: Open access
    https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fpsyg.2022.856623/full
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0330772
    Název souboruStaženoVelikostKomentářVerzePřístup
    0556600 J Lukavský, Děchtěrenko a kol_To Quiz or to Shoot....pdf11.4 MBAutorský preprintvyžádat
     
     
  3. 3.
    0549449 - PSÚ 2022 RIV CH eng J - Článek v odborném periodiku
    Jičínská, L. - Sedláčková, P. - Kolek, L. - Tetourová, T. - Volná, K. - Lukavský, Jiří - Brom, C.
    Extrinsically Integrated Instructional Quizzes in Learning Games: An Educational Disaster or Not?
    Frontiers in Psychology. Roč. 12, srpen (2021), č. článku 678380. E-ISSN 1664-1078
    Institucionální podpora: RVO:68081740
    Klíčová slova: game-based learning * educational games * quiz * instructional quiz * multiple-choice * extrinsic integration * experiment * learning outcomes
    Obor OECD: Psychology (including human - machine relations)
    Impakt faktor: 4.232, rok: 2021
    Způsob publikování: Open access
    https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fpsyg.2021.678380/full
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0325458
    Název souboruStaženoVelikostKomentářVerzePřístup
    0549449 J Lukavský a kol_Extrinsically Integrated.pdf01.8 MBAutorský preprintvyžádat
     
     
  4. 4.
    0545842 - ÚI 2022 cze E - Elektronický dokument
    Rambousek, F. - Kolek, L. - Martinková, Patrícia
    Ranní Plus.
    Praha: Český rozhlas, 2021
    Institucionální podpora: RVO:67985807
    Klíčová slova: popularizace vědy * game-based learning * history representation * implicit attitudes * media in education * video games
    https://program.rozhlas.cz/zaznamy#/plus/20/2021-09-08Ra
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0322482
     
     
  5. 5.
    0544560 - ÚI 2022 RIV US eng J - Článek v odborném periodiku
    Kolek, L. - Šisler, V. - Martinková, Patrícia - Brom, C.
    Can video games change attitudes towards history? Results from a laboratory experiment measuring short- and long-term effects.
    Journal of Computer Assisted Learning. Roč. 37, č. 5 (2021), s. 1348-1369. ISSN 0266-4909. E-ISSN 1365-2729
    Grant CEP: GA ČR(CZ) GA21-03658S
    Institucionální podpora: RVO:67985807
    Klíčová slova: differential item functioning * explicit attitudes * game-based learning * history representation * implicit attitudes * media in education * video games
    Obor OECD: Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
    Impakt faktor: 3.761, rok: 2021
    Způsob publikování: Omezený přístup
    http://dx.doi.org/10.1111/jcal.12575
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0321405
     
     
  6. 6.
    0509457 - PSÚ 2020 RIV DE eng J - Článek v odborném periodiku
    Brom, C. - Dobrovolný, V. - Děchtěrenko, Filip - Stárková, T. - Bromová, E.
    It’s Better to Enjoy Learning than Playing: Motivational Effects of an Educational Live Action Role-playing Game.
    Frontline Learning Research. Roč. 7, č. 3 (2019), s. 64-90. ISSN 2295-3159
    Institucionální podpora: RVO:68081740
    Klíčová slova: game-based learning * autonomous motivation * learning-outcomes * developed interest * live action role-playing games * edu-LARPs
    Obor OECD: Psychology (including human - machine relations)
    Způsob publikování: Open access
    https://journals.sfu.ca/flr/index.php/journal/article/view/459
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0300197
    Název souboruStaženoVelikostKomentářVerzePřístup
    0509457 J Děchtěrenko It's better to enjoy....pdf0707 KBAutorský preprintvyžádat
     
     
  7. 7.
    0497210 - PSÚ 2019 RIV CH eng C - Konferenční příspěvek (zahraniční konf.)
    Brom, C. - Děchtěrenko, Filip - Šisler, V. - Hlávka, Z. - Lukavský, Jiří
    Does Motivation Enhance Knowledge Acquisition in Digital Game-Based and Multimedia Learning? A Review of Studies from One Lab.
    Serious Games. JCSG 2018. Lecture Notes in Computer Science. 4th Joint International Conference. Proceedings. Vol. 11243. Cham: Springer, 2018 - (Göbel, S.), s. 120-132. ISBN 978-3-030-02761-2.
    [Joint International Conference, JCSG 2018 /4./. Darmstadt (DE), 07.11.2018-08.11.2018]
    Grant ostatní: AV ČR(CZ) StrategieAV21/14
    Program: StrategieAV
    Institucionální podpora: RVO:68081740
    Klíčová slova: digital game-based learning * multimedia learning * motivation * flow * learning outcomes
    Obor OECD: Psychology (including human - machine relations)
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0290020
    Název souboruStaženoVelikostKomentářVerzePřístup
    0497210 C Děchtěrenko, Lukavský_Does_Motivation_Enhance_Knowledge.pdf01.2 MBAutorský preprintvyžádat
     
     
  8. 8.
    0438541 - ÚSD 2015 RIV CZ cze L4 - Software
    Cuhra, Jaroslav - Hoppe, Jiří - Suk, Jiří - Tomek, P. - Pejčoch, I. - Kokoška, Stanislav - Koura, P. - Kourová, P. - Tučková, Michaela - Čapková, Kateřina - Šisler, V. - Gemrot, J.
    Československo 38-89: Multimediální encyklopedie.
    [Czechoslovakia 38-89: Multimedia encyclopedia.]
    Interní kód: cs3889 Encyclopedia 1.0 ; 2014
    Technické parametry: Ústav informačních studií a knihovnictví, FF UK v Praze, U Kříže 8, 158 00 Praha 5, Vít Šisler, (+420) 251 080 205, vit.sisler@ff.cuni.cz
    Ekonomické parametry: Softwarová aplikace Československo 38-89 : Multimediální encyklopedie je určena jako pomůcka pro výuku dějepisu pro žáky a učitele středních škol.
    Grant CEP: GA MK DF11P01OVV030
    Klíčová slova: educational simulation * game-based learning * serious game * contemporary history * Czechoslovakia
    Kód oboru RIV: AB - Dějiny
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0241948
     
     
  9. 9.
    0438540 - ÚSD 2015 RIV CZ cze L4 - Software
    Šisler, V. - Gemrot, J. - Cuhra, Jaroslav - Černá, Marie - Hoppe, Jiří - Činátl, K. - Kokoška, Stanislav - Pinkas, J. - Brom, C.
    Československo 38-89: Útěk.
    [Czechoslovakia 38-89: Escape.]
    Interní kód: cs3889 Escape 1.0 ; 2014
    Technické parametry: Ústav informačních studií a knihovnictví, FF UK v Praze, U Kříže 8, 158 00 Praha 5, Vít Šisler, (+420) 251 080 205, vit.sisler@ff.cuni.cz
    Ekonomické parametry: Výuková simulace Československo 38-89: Útěk je určena jako pomůcka pro výuku dějepisu pro žáky a učitele středních škol.
    Grant CEP: GA MK DF11P01OVV030
    Klíčová slova: educational simulation * game-based learning * serious game * contemporary history * Czechoslovakia * political persecution * Prague Spring * normalization
    Kód oboru RIV: AF - Dokumentace, knihovnictví, práce s informacemi
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0241906
     
     
  10. 10.
    0438538 - ÚSD 2015 RIV CZ cze L4 - Software
    Šisler, V. - Gemrot, J. - Cuhra, Jaroslav - Kokoška, Stanislav - Černá, Marie - Hoppe, Jiří - Činátl, K. - Pinkas, J. - Brom, C.
    Československo 38-89: Vnitřní pohraničí.
    [Czechoslovakia 38-89: Borderlands.]
    Interní kód: cs3889 Borderlands 1.0 ; 2014
    Technické parametry: Ústav informačních studií a knihovnictví, FF UK v Praze, U Kříže 8, 158 00 Praha 5, Vít Šisler, (+420) 251 080 205, vit.sisler@ff.cuni.cz
    Ekonomické parametry: Výuková simulace Československo 38-89: Vnitřní pohraničí je určena jako pomůcka pro výuku dějepisu pro žáky a učitele středních škol.
    Grant CEP: GA MK DF11P01OVV030
    Klíčová slova: educational simulation * game-based learning * serious game * contemporary history * Czechoslovakia * post-war aftermath * expulsion of Germans * rise of communism * collectivization
    Kód oboru RIV: AB - Dějiny
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0241904
     
     

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.