Výsledky vyhledávání
- 1.0556774 - NHÚ 2023 RIV GB eng J - Článek v odborném periodiku
Smith, Michael L. - Sokolová, V.
Gender gaps in educational pathways in the Czech Republic.
British Journal of Sociology of Education. Roč. 43, č. 2 (2022), s. 296-313. ISSN 0142-5692. E-ISSN 1465-3346
Grant CEP: GA ČR(CZ) GA19-15303S
Institucionální podpora: RVO:67985998
Klíčová slova: gender gaps * educational inequality * social stratification
Obor OECD: Applied Economics, Econometrics
Impakt faktor: 2.1, rok: 2022
Způsob publikování: Omezený přístup
https://doi.org/10.1080/01425692.2021.1971062
Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0330969 - 2.0518536 - SOÚ 2020 RIV DE eng M - Část monografie knihy
Fónadová, L. - Katrňák, T. - Simonová, Natalie
The Czech Republic: From Ethnic Discrimination to Social Inclusion in the Educational System.
The Palgrave Handbook of Race and Ethnic Inequalities in Education. Cham: Palgrave Macmillan, 2019 - (Stevens, P.; Dworkin, G.), s. 379-419. ISBN 978-3-319-94723-5
Institucionální podpora: RVO:68378025
Klíčová slova: educational inequality * race and ethnic inequalities
Obor OECD: Sociology
Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0303654 - 3.0495857 - NHÚ 2019 RIV GB eng J - Článek v odborném periodiku
Münich, Daniel - Matějů, P. - Straková, J. - Smith, Michael
Structural embeddedness of students’ professional expectations: the Czech Republic and Taiwan in comparative perspective.
Compare-A Journal of Comparative and International Education. Roč. 48, č. 6 (2018), s. 973-991. ISSN 0305-7925. E-ISSN 1469-3623
Grant CEP: GA ČR GB14-36154G; GA ČR GCP404/12/J006
Institucionální podpora: RVO:67985998
Klíčová slova: educational inequality * occupational expectations * gender gap
Obor OECD: Applied Economics, Econometrics
Impakt faktor: 1.765, rok: 2018
Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0288746 - 4.0495136 - SOÚ 2019 RIV SK cze J - Článek v odborném periodiku
Linek, Lukáš - Petrúšek, Ivan
Vývoj vzdělanostních nerovností v účasti na politice v Česku a na Slovensku a jejich důsledky pro reprezentaci postojů.
[Development of Educational Inequalities in Political Participation in Czech Republic and Slovakia and their Implications for Representation of Attitudes.]
Sociológia. Roč. 50, č. 5 (2018), s. 524-549. ISSN 0049-1225. E-ISSN 1336-8613
Grant CEP: GA ČR GA13-29032S
Institucionální podpora: RVO:68378025
Klíčová slova: political inequality * political participation * educational inequality
Obor OECD: Political science
Impakt faktor: 0.471, rok: 2018
https://www.sav.sk/journals/uploads/10011211Linek%20-%20Petrusek%20-%205-2018.pdf
Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0288148Název souboru Staženo Velikost Komentář Verze Přístup J_2018 Linek a Petrúšek 2018 - Sociológia - Vývoj vzdělanostních nerovností v účasti na politice v Česku a na Slovensku.pdf 0 935.4 KB Vydavatelský postprint vyžádat - 5.0488223 - SOÚ 2018 RIV CZ eng J - Článek v odborném periodiku
Katrňák, T. - Simonová, Natalie
Trends in educational fluidity after the fall of socialism in the Czech Republic.
Orbis scholae. Roč. 10, č. 3 (2016), s. 49-69. ISSN 1802-4637
Grant CEP: GA ČR GB14-36154G
Institucionální podpora: RVO:68378025
Klíčová slova: educational fluidity * cohort analysis * educational inequality
Obor OECD: Sociology
Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0282841Název souboru Staženo Velikost Komentář Verze Přístup J_Simonova_Katrnak_Orbis Scholae_2016.pdf 1 1.2 MB Vydavatelský postprint povolen - 6.0475609 - NHÚ 2018 RIV US eng J - Článek v odborném periodiku
Tsai, S. L. - Smith, Michael - Hauser, R. M.
Families, schools, and student achievement inequality: a multilevel MIMIC model approach.
Sociology of Education. Roč. 90, č. 1 (2017), s. 64-88. ISSN 0038-0407. E-ISSN 1939-8573
Grant CEP: GA ČR GCP404/12/J006; GA ČR GB14-36154G
Institucionální podpora: RVO:67985998
Klíčová slova: MIMIC model * educational inequality * academic performance
Obor OECD: Sociology
Impakt faktor: 2.900, rok: 2017
Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0272284 - 7.0459340 - NHÚ 2017 RIV US eng J - Článek v odborném periodiku
Smith, Michael - Tsai, S. L. - Matějů, P. - Huang, M. H.
Educational expansion and inequality in Taiwan and the Czech Republic.
Comparative Education Review. Roč. 60, č. 2 (2016), s. 339-374. ISSN 0010-4086. E-ISSN 1545-701X
Grant CEP: GA ČR GCP404/12/J006
Institucionální podpora: RVO:67985998
Klíčová slova: educational inequality * Taiwan * Czech Republic
Kód oboru RIV: AH - Ekonomie
Impakt faktor: 1.231, rok: 2016
Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0259547 - 8.0449136 - SOÚ 2016 RIV GB eng J - Článek v odborném periodiku
Simonová, Natalie - Soukup, P.
Impact of Primary and Secondary Social Origin Factors on the Transition to University in the Czech Republic.
British Journal of Sociology of Education. Roč. 36, č. 5 (2015), s. 707-728. ISSN 0142-5692. E-ISSN 1465-3346
Institucionální podpora: RVO:68378025
Klíčová slova: educational inequality * social origin * primary and secondary effects
Kód oboru RIV: AO - Sociologie, demografie
Impakt faktor: 1.220, rok: 2015
http://dx.doi.org/10.1080/01425692.2013.854690
Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0250714 - 9.0383231 - SOÚ 2013 RIV CZ cze B - Monografie kniha jako celek
Simonová, Natalie
Vzdělanostní nerovnosti v české společnosti. Vývoj od počátku 20. století do současnosti.
[Educational inequalities in Czech society. Development from the early 20th century to the present day.]
Praha: SLON: Praha: Sociologický ústav AV ČR, v.v.i, 2011. 179 s. ISBN 978-80-7419-070-4; ISBN 978-80-7330-212-2
Grant CEP: GA ČR GA403/08/0109
Výzkumný záměr: CEZ:AV0Z70280505
Klíčová slova: access to education * educational mobility * educational inequality
Kód oboru RIV: AO - Sociologie, demografie
Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0213235 - 10.0366687 - SOÚ 2012 RIV JP eng J - Článek v odborném periodiku
Simonová, Natalie - Katrňák, T.
Conceptual and methodological innovations in the research of educational inequalities.
Sociological Theory and Methods. Roč. 26, č. 1 (2011), s. 197-213. ISSN 0913-1442
Grant CEP: GA ČR GA403/08/0109
Výzkumný záměr: CEZ:AV0Z70280505
Klíčová slova: educational research * access to education * educational inequality
Kód oboru RIV: AO - Sociologie, demografie
Impakt faktor: 0.000, rok: 2011
Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0201580