Výsledky vyhledávání
- 1.0570635 - FLÚ 2024 eng U - Uspořádání akce
Kremer, Jan - Šindelář, J. - Švelch, J.
Central European Historical Game Studies Workshop.
[Prague, 21.11.2022-22.11.2022, (W-WRD 42/32)]
Grant ostatní: AV ČR(CZ) StrategieAV21/24
Program: StrategieAV
Institucionální podpora: RVO:67985955
Klíčová slova: digital games * history * media * historical game studies * Central Europe * Eastern Europe
Obor OECD: History (history of science and technology to be 6.3, history of specific sciences to be under the respective headings)
https://ceehgc.eu/
Trvalý link: https://hdl.handle.net/11104/0341958 - 2.0549633 - FLÚ 2022 RIV CZ cze J - Článek v odborném periodiku
Kremer, Jan
Historická herní studia: nástin badatelského pole.
[Historical Game Studies: An Outline of the Research Field.]
Historie - Otázky - Problémy. Roč. 13, č. 2 (2021), s. 11-35. ISSN 1804-1132. E-ISSN 2336-6672
Institucionální podpora: RVO:67985955
Klíčová slova: digital games * game developers * public history * popular history * historical representation * historical culture * historical game studies
Obor OECD: History (history of science and technology to be 6.3, history of specific sciences to be under the respective headings)
Způsob publikování: Open access
http://hdl.handle.net/20.500.11956/170258
Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0325590 - 3.0547382 - FLÚ 2022 RIV US eng O - Ostatní výsledky
Pezlar, Ivo
What Video Games to Play in a Philosophy Classroom? DailyNous.com guest post.
2021
Institucionální podpora: RVO:67985955
Klíčová slova: philosophy * video games * digital games * education
Obor OECD: Philosophy, History and Philosophy of science and technology
https://dailynous.com/2021/05/18/what-video-games-to-play-in-a-philosophy-classroom-guest-post/
Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0323617 - 4.0538537 - FLÚ 2021 CZ cze N - Článek v novinách
Kremer, Jan
Hra o historii: digitální reprezentace minulosti.
[Game about History: Digital Representations of the Past.]
Dějiny a současnost. Roč. 31, č. 10 (2020), s. 10-13. ISSN 0418-5129
Institucionální podpora: RVO:67985955
Klíčová slova: history * game studies * digital games * representation
Obor OECD: History (history of science and technology to be 6.3, history of specific sciences to be under the respective headings)
Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0316329