Výsledky vyhledávání
- 1.0582255 - PSÚ 2024 RIV CZ cze O - Ostatní výsledky
Zábrodská, Kateřina
Prevence šikany na pracovišti: Průvodce pro vysoké školy.
[Workplace bullying prevention: Guide for universities.]
Praha: Karolinum, 2023
Grant CEP: GA ČR(CZ) GA20-13732S; GA MŠMT(CZ) LX22NPO5101
Institucionální podpora: RVO:68081740
Klíčová slova: workplace bullying * interventions * occupational health * higher education
Obor OECD: Psychology (including human - machine relations)
https://www.syri.cz/data/uploadHTML/files/PUBLIKACE/zabrodska-prevence-sikany-na-pracovisti.pdf
Trvalý link: https://hdl.handle.net/11104/0350357Název souboru Staženo Velikost Komentář Verze Přístup 0582255 O Zabrodska_Prevence sikany na pracovisti.pdf 2 389.1 KB Vydavatelský postprint vyžádat - 2.0578103 - PSÚ 2024 cze A3 - Přednáška/prezentace nepublikovaná
Klocek, Adam - Petr, K. - Pour, M. - Havrdová, E.
Pilotáž KiVa programu proti šikaně v České republice.
[The pilot of the KiVa anti-bullying program in the Czech Republic.]
[Konference primární prevence rizikového chování /20./. Praha, 16.10.2023-17.10.2023]
Způsob prezentace: Přednáška
Institucionální podpora: RVO:68081740
Klíčová slova: Kiusaamista Vastaan (KiVa) program * bullying * effectiveness
Obor OECD: Psychology (including human - machine relations)
https://www.pprch.cz/
Trvalý link: https://hdl.handle.net/11104/0347143Název souboru Staženo Velikost Komentář Verze Přístup 0578103 K Klocek_Kiva_PPPRCH_konference_16_10_23_final_toPDF.pdf 0 1.2 MB Vydavatelský postprint vyžádat - 3.0575688 - PSÚ 2024 eng A3 - Přednáška/prezentace nepublikovaná
Kollerová, Lenka - Lintner, T. - Klocek, Adam - Ropovik, I. - Hlinka, Jaroslav - Strohmeier, D.
Healthy context paradox: Peer acceptance and peer rejection of victimized early adolescents in different classrooms.
[European Conference on Developmental Psychology (ECDP) 2023 /20./. Turku, 28.08.2023-01.09.2023]
Způsob prezentace: Prezentace
URL akce: https://sites.utu.fi/ecdp2023/
Grant CEP: GA ČR(CZ) GA23-06289S; GA MŠMT(CZ) LX22NPO5101
Institucionální podpora: RVO:68081740 ; RVO:67985807
Klíčová slova: adolescence * bullying * healthy context paradox
Obor OECD: Psychology (including human - machine relations)
Trvalý link: https://hdl.handle.net/11104/0345486Název souboru Staženo Velikost Komentář Verze Přístup 0575688 A3 Kollerová et al_ECDP Turku 2023 - healthy context paradox - final Aug 29.pdf 1 631.4 KB Autorský preprint vyžádat - 4.0572314 - PSÚ 2025 GB eng J - Článek v odborném periodiku
Vorlíček, R. - Kollerová, Lenka
Being disliked and bullied: A case revealing interplay between peer status and bullying.
Children & Society. Roč. 38, č. 2 (2024), s. 419-435. ISSN 0951-0605. E-ISSN 1099-0860
Grant CEP: GA MŠMT(CZ) LX22NPO5101
Institucionální podpora: RVO:68081740
Klíčová slova: cyberbullying * lower-secondary school * peer rejection processes * peer status * social exclusion * traditional bullying * victimization
Obor OECD: Psychology (including human - machine relations)
Impakt faktor: 1.7, rok: 2022
Způsob publikování: Open access
https://onlinelibrary.wiley.com/doi/epdf/10.1111/chso.12712
Trvalý link: https://hdl.handle.net/11104/0343123Název souboru Staženo Velikost Komentář Verze Přístup 0572314 J Kollerová Being disliked and bullied....pdf 5 149 KB Vydavatelský postprint povolen - 5.0570878 - PSÚ 2024 RIV NL eng J - Článek v odborném periodiku
Kollerová, Lenka - Květon, Petr - Zábrodská, Kateřina - Janošová, Pavlína
Teacher exhaustion: The effects of disruptive student behaviors, victimization by workplace bullying, and social support from colleagues.
Social Psychology of Education. Roč. 26, č. 4 (2023), s. 885-902. ISSN 1381-2890. E-ISSN 1573-1928
Grant CEP: GA MŠMT(CZ) LX22NPO5101; GA ČR(CZ) GA18-09443S
Institucionální podpora: RVO:68081740
Klíčová slova: disruptive student behaviors * teacher burnout * teacher exhaustion * victimization * workplace bullying
Obor OECD: Psychology (including human - machine relations)
Impakt faktor: 2.9, rok: 2022
Způsob publikování: Open access
https://link.springer.com/article/10.1007/s11218-023-09779-x
Trvalý link: https://hdl.handle.net/11104/0342207Název souboru Staženo Velikost Komentář Verze Přístup 0570878 J Kollerová Květon Zábrodská Janošová (2023). Correction_Teacher exhaustion.pdf 4 422.2 KB Vydavatelský postprint povolen 0570878 J Kollerová Květon Zábrodská Janošová (2023). Teacher exhaustion (online first).pdf 3 1.1 MB Vydavatelský postprint povolen - 6.0569157 - PSÚ 2024 RIV CZ cze J - Článek v odborném periodiku
Janošová, Pavlína - Kollerová, Lenka - Cakirpaloglu, P. - Vorlíček, R.
Empatie žáků vůči šikanovaným spolužákům.
[Empathy toward bullied classmates.]
Československá psychologie. Roč. 67, č. 1 (2023), s. 1-14. ISSN 0009-062X. E-ISSN 1804-6436
Institucionální podpora: RVO:68081740
Klíčová slova: classroom bullying * early adolescence * empathy of students with victimized classmates * dehumanization * binary logistic regression
Obor OECD: Psychology (including human - machine relations)
Impakt faktor: 0.4, rok: 2022
Způsob publikování: Open access
https://ceskoslovenskapsychologie.cz/index.php/csps/article/view/244/122
Trvalý link: https://hdl.handle.net/11104/0340491Název souboru Staženo Velikost Komentář Verze Přístup 0569157 J Janošová a kol_Empatie žáků....pdf 1 2 MB Vydavatelský postprint povolen - 7.0566863 - PSÚ 2023 RIV GB eng M - Část monografie knihy
Pauknerová, D. - Zábrodská, Kateřina - Walton, M.
Are Organisations Inherently Toxic? An Exploration of Executive Toxicity, Workplace Bullying and Destructive Workplace Cultures.
Occupational Health and Wellbeing. Challenges and Opportunities in Theory and Practice. London: Routledge, 2023 - (Kinder, A.; Hughes, R.; Cooper, C.), s. 21-37. ISBN 9781032001388
Grant CEP: GA ČR(CZ) GA20-13732S
Institucionální podpora: RVO:68081740
Klíčová slova: destructive workplace culture * workplace bullying * toxic leadership * occupational health psychology * organizations
Obor OECD: Psychology (including human - machine relations)
https://www.routledge.com/Occupational-Health-and-Wellbeing-Challenges-and-Opportunities-in-Theory/Kinder-Hughes-Cooper/p/book/9781032001364
Trvalý link: https://hdl.handle.net/11104/0338323Název souboru Staženo Velikost Komentář Verze Přístup 0566863 M Zábrodská a kol_Chapter 3 Are Organisations Inherently Toxic_Jan 2023.pdf 2 126.2 KB Autorský preprint vyžádat - 8.0565572 - PSÚ 2023 eng A3 - Přednáška/prezentace nepublikovaná
Klocek, Adam - Kotrbová, M. - Kollerová, Lenka - Pour, M. - Netík, J. - Havrdová, E.
Initial evaluation of the implementation of the KiVa anti bullying program in the Czech Republic.
[Workshop on Aggression /26./. Jena, 10.11.2022-12.11.2022]
Způsob prezentace: Prezentace
Pořadatel akce: Friedrich-Schiller-University
URL akce: www.woa.uni-jena.de
Institucionální podpora: RVO:68081740
Klíčová slova: bullying * victimization * effectiveness * KiVa antibullying program
Obor OECD: Psychology (including human - machine relations)
Trvalý link: https://hdl.handle.net/11104/0337093Název souboru Staženo Velikost Komentář Verze Přístup 0565572 A3 Klocek et al_Initial evaluation....pdf 0 1.6 MB Autorský preprint vyžádat - 9.0563265 - PSÚ 2023 RIV US eng J - Článek v odborném periodiku
Burger, C. - Strohmeier, D. - Kollerová, Lenka
Teachers can make a difference in bullying: Effects of teacher interventions on students' adoption of bully, victim, bully-victim or defender roles across time.
Journal of Youth and Adolescence. Roč. 51, č. 12 (2022), s. 2312-2327. ISSN 0047-2891. E-ISSN 1573-6601
Grant CEP: GA ČR(CZ) GA15-00682S; GA MŠMT(CZ) 7AMB17AT034
Institucionální podpora: RVO:68081740
Klíčová slova: bullying * teacher interventions * teacher strategies * anti-bullying * disciplinary sanctions * group discussions
Obor OECD: Psychology (including human - machine relations)
Impakt faktor: 4.9, rok: 2022
Způsob publikování: Open access
https://link.springer.com/article/10.1007/s10964-022-01674-6
Trvalý link: https://hdl.handle.net/11104/0335320Název souboru Staženo Velikost Komentář Verze Přístup 0563265 J Kollerová et al_Teachers can make....pdf 0 1 MB Autorský preprint povolen - 10.0538894 - PSÚ 2022 RIV GB eng J - Článek v odborném periodiku
Kollerová, Lenka - Soukup, P. - Strohmeier, D. - Caravita, S.C.S.
Teachers’ active responses to bullying: Does the school collegial climate make a difference?
European Journal of Developmental Psychology. Roč. 18, č. 6 (2021), s. 912-927. ISSN 1740-5629. E-ISSN 1740-5610
Grant CEP: GA ČR(CZ) GA18-09443S
Institucionální podpora: RVO:68081740
Klíčová slova: bullying * empathy * school collegial climate * social self-efficacy * teachers
Obor OECD: Psychology (including human - machine relations)
Impakt faktor: 1.807, rok: 2021
Způsob publikování: Omezený přístup
https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/17405629.2020.1865145
Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0316637Název souboru Staženo Velikost Komentář Verze Přístup 0538894 J Kollerova Teacher's....pdf 0 499.9 KB Autorský preprint vyžádat