Výsledky vyhledávání

  1. 1.
    0575937 - SOÚ 2024 RIV GB eng J - Článek v odborném periodiku
    Hanzlová, Radka - Lynn, P.
    Item response theory-based psychometric analysis of the Short Warwick-Edinburgh Mental Well-Being Scale (SWEMWBS) among adolescents in the UK.
    Health and Quality of Life Outcomes. Roč. 21, September (2023), č. článku 108. E-ISSN 1477-7525
    Grant CEP: GA ČR(CZ) GM23-07283M
    Institucionální podpora: RVO:68378025
    Klíčová slova: SWEMWBS * IRT * Psychometric properties * Mental well-being * Adolescence * UK * Understanding society
    Obor OECD: Sociology
    Impakt faktor: 3.6, rok: 2022
    Způsob publikování: Open access
    https://hqlo.biomedcentral.com/articles/10.1186/s12955-023-02192-0
    Trvalý link: https://hdl.handle.net/11104/0345621
    Název souboruStaženoVelikostKomentářVerzePřístup
    J_Hanzlova_Lynn_Item response theory-based SWEMWBS_2023.pdf23.1 MBVydavatelský postprintpovolen
     
     
  2. 2.
    0575688 - PSÚ 2024 eng A3 - Přednáška/prezentace nepublikovaná
    Kollerová, Lenka - Lintner, T. - Klocek, Adam - Ropovik, I. - Hlinka, Jaroslav - Strohmeier, D.
    Healthy context paradox: Peer acceptance and peer rejection of victimized early adolescents in different classrooms.
    [European Conference on Developmental Psychology (ECDP) 2023 /20./. Turku, 28.08.2023-01.09.2023]
    Způsob prezentace: Prezentace
    URL akce: https://sites.utu.fi/ecdp2023/ 
    Grant CEP: GA ČR(CZ) GA23-06289S; GA MŠMT(CZ) LX22NPO5101
    Institucionální podpora: RVO:68081740 ; RVO:67985807
    Klíčová slova: adolescence * bullying * healthy context paradox
    Obor OECD: Psychology (including human - machine relations)
    Trvalý link: https://hdl.handle.net/11104/0345486
    Název souboruStaženoVelikostKomentářVerzePřístup
    0575688 A3 Kollerová et al_ECDP Turku 2023 - healthy context paradox - final Aug 29.pdf1631.4 KBAutorský preprintvyžádat
     
     
  3. 3.
    0569157 - PSÚ 2024 RIV CZ cze J - Článek v odborném periodiku
    Janošová, Pavlína - Kollerová, Lenka - Cakirpaloglu, P. - Vorlíček, R.
    Empatie žáků vůči šikanovaným spolužákům.
    [Empathy toward bullied classmates.]
    Československá psychologie. Roč. 67, č. 1 (2023), s. 1-14. ISSN 0009-062X. E-ISSN 1804-6436
    Institucionální podpora: RVO:68081740
    Klíčová slova: classroom bullying * early adolescence * empathy of students with victimized classmates * dehumanization * binary logistic regression
    Obor OECD: Psychology (including human - machine relations)
    Impakt faktor: 0.4, rok: 2022
    Způsob publikování: Open access
    https://ceskoslovenskapsychologie.cz/index.php/csps/article/view/244/122
    Trvalý link: https://hdl.handle.net/11104/0340491
    Název souboruStaženoVelikostKomentářVerzePřístup
    0569157 J Janošová a kol_Empatie žáků....pdf12 MBVydavatelský postprintpovolen
     
     
  4. 4.
    0557163 - SOÚ 2024 RIV GB eng J - Článek v odborném periodiku
    Kudrnáč, Aleš - Vejchodská, E. - Slavíková, L.
    Effects of school forums on political development in early adolescence. A field experiment.
    Local Government Studies. Roč. 49, č. 5 (2023), s. 932-952. ISSN 0300-3930. E-ISSN 1743-9388
    Institucionální podpora: RVO:68378025
    Klíčová slova: field experiment * early adolescence * public participation * political efficacy * political development
    Obor OECD: Sociology
    Impakt faktor: 1.9, rok: 2022
    Způsob publikování: Omezený přístup
    https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/03003930.2022.2052855?journalCode=flgs20
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0331228
    Název souboruStaženoVelikostKomentářVerzePřístup
    J_Kudrnac_ ffects of school forums on political development_Local Government Studies.pdf3667.4 KBVydavatelský postprintvyžádat
     
     
  5. 5.
    0551626 - SOÚ 2024 RIV GB eng J - Článek v odborném periodiku
    Podaná, Z. - Krulichová, Eva
    Victimization experience does matter: Testing the effect of different types of victimization on fear of crime among adolescents.
    European Journal of Criminology. Roč. 20, č. 4 (2023), s. 1529-1548. ISSN 1477-3708. E-ISSN 1741-2609
    Institucionální podpora: RVO:68378025
    Klíčová slova: adolescence * fear of crime * victimization * poly-victimization
    Obor OECD: Sociology
    Impakt faktor: 1.9, rok: 2022
    Způsob publikování: Omezený přístup
    https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/14773708211053829
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0326869
    Název souboruStaženoVelikostKomentářVerzePřístup
    J_Krulichova a kol_victimization-experience-does-matter_EJC_2023.pdf2319.1 KBVydavatelský postprintvyžádat
     
     
  6. 6.
    0533951 - PSÚ 2022 RIV US eng M - Část monografie knihy
    Mazzone, A. - Kollerová, Lenka - O’Higgins Norman, J.
    Teachers’ attitudes toward bullying: What do we know and where do we go from here?
    The Wiley Blackwell Handbook of Bullying: A Comprehensive and International Review of Research and Intervention. Vol. 1. Hoboken, NJ: Wiley-Blackwell, 2021 - (Smith, P.; O'Higgins Norman, J.), s. 139-157. ISBN 9781118482728
    Grant CEP: GA ČR(CZ) GA18-09443S
    Institucionální podpora: RVO:68081740
    Klíčová slova: adolescence * bullying * teachers
    Obor OECD: Psychology (including human - machine relations)
    https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/9781118482650.ch8
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0312177
    Název souboruStaženoVelikostKomentářVerzePřístup
    0533951 M Kollerová et al_Teachers’ attitudes toward bullying....pdf21 MBAutorský preprintvyžádat
     
     
  7. 7.
    0523525 - PSÚ 2020 RIV NO eng A - Abstrakt
    Strohmeier, D. - Kollerová, Lenka - Bláhová, Veronika - Mazzone, A.
    Moral emotion attributions and justifications in social exclusion situations among adolescents.
    . listopad (2019)[Workshop on Aggression /24./. 07.11.2019-08.11.2019, Stavanger]
    Grant CEP: GA ČR(CZ) GA18-09443S
    Institucionální podpora: RVO:68081740
    Klíčová slova: adolescence * bullying * peer relations
    Obor OECD: Psychology (including human - machine relations)
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0307884
    Název souboruStaženoVelikostKomentářVerzePřístup
    0523525 A Kollerová, Strohmeier et al 7.11.2019.pdf21.2 MBAutorský preprintvyžádat
     
     
  8. 8.
    0523524 - PSÚ 2020 RIV NO eng A - Abstrakt
    Kollerová, Lenka - Killen, M.
    Teachers’ perspectives on bullying by peer exclusion: Teaching experience as well as ethnic and gender context matter.
    . listopad (2019)[Workshop on Aggression /24./. 07.11.2019-08.11.2019, Stavanger]
    Grant CEP: GA ČR(CZ) GA18-09443S
    Institucionální podpora: RVO:68081740
    Klíčová slova: adolescence * bullying * peer relations
    Obor OECD: Psychology (including human - machine relations)
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0307883
    Název souboruStaženoVelikostKomentářVerzePřístup
    0523524 A Kollerova, Killen, Stavanger, Nov 7, 2019.pdf01.3 MBAutorský preprintvyžádat
     
     
  9. 9.
    0523523 - PSÚ 2020 RIV GR eng A - Abstrakt
    Killen, M. - Kollerová, Lenka
    Teachers consider ethnicity and gender when evaluating peer exclusion and deciding whether or not to intervene.
    . srpen (2019)[European Conference on Developmental Psychology /19./. 29.08.2019-01.09.2019, Atény]
    Grant CEP: GA ČR(CZ) GA18-09443S
    Institucionální podpora: RVO:68081740
    Klíčová slova: adolescence * bullying * peer relations
    Obor OECD: Psychology (including human - machine relations)
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0307881
    Název souboruStaženoVelikostKomentářVerzePřístup
    0523523 A Killen & Kollerova, ECDP 2019, poster 70x100cm - July 14.pdf01.2 MBAutorský preprintvyžádat
     
     
  10. 10.
    0523522 - PSÚ 2020 RIV US eng A - Abstrakt
    Kollerová, Lenka
    Peer rejection of victimized early adolescents: Protective effects of classroom defending.
    . březen (2019)[Society for Research in Child Development Biennial Meeting. 21.03.2019-23.03.2019, Baltimore]
    Grant CEP: GA ČR(CZ) GA18-09443S
    Institucionální podpora: RVO:68081740
    Klíčová slova: adolescence * bullying * peer relations
    Obor OECD: Psychology (including human - machine relations)
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0307880
    Název souboruStaženoVelikostKomentářVerzePřístup
    0523522 A Kollerova SRCD 2019.pdf01 MBAutorský preprintvyžádat
     
     

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.