Výsledky vyhledávání

  1. 1.
    0585327 - SOÚ 2025 RIV CZ cze J - Článek v odborném periodiku
    Prokschová, Daniela
    Evropská unie v učebnicích občanského vzdělávání: limity, inovace a výzvy.
    [European Union in the Civic Education Textbooks: Limits, Innovations, and Challenges.]
    Orbis scholae. Roč. 17, č. 3 (2023). ISSN 1802-4637
    Grant CEP: GA MŠMT(CZ) LX22NPO5101
    Institucionální podpora: RVO:68378025
    Klíčová slova: civic education * European Union * primary school * lower secondary school * textbook analysis, * content analysis
    Obor OECD: Political science
    Způsob publikování: Open access
    https://karolinum.cz/casopis/orbis-scholae/online-first/clanek-12441
    Trvalý link: https://hdl.handle.net/11104/0353036
    Název souboruStaženoVelikostKomentářVerzePřístup
    J_Prokschova_Orbis Scholae_17_3_2023.pdf0756.4 KBVydavatelský postprintpovolen
     
     
  2. 2.
    0584715 - NHU-C 2024 RIV CZ eng D - Dizertace
    Grosman, Jiří
    Role models, high school management and female engagement in STEM: evidence from the Czech Republic.
    Prague: Charles University, CERGE, 2023. 78 s.
    Grant CEP: GA MŠMT(CZ) SVV260742
    Institucionální podpora: Cooperatio-COOP
    Klíčová slova: gender gap * STEM * high school
    Obor OECD: Applied Economics, Econometrics
    https://www.cerge-ei.cz/pdf/master_theses/Master_Thesis_Grosman.pdf
    Trvalý link: https://hdl.handle.net/11104/0352566
     
     
  3. 3.
    0584612 - PSÚ 2025 US eng J - Článek v odborném periodiku
    Šikl, Radovan - Brücknerová, K. - Švedová, H. - Děchtěrenko, Filip - Ugwitz, P. - Chmelík, J. - Pokorná, H. - Juřík, V.
    Who benefits and who doesn't in virtual reality learning: An experimental study comparing two types of school.
    Journal of Computer Assisted Learning. březen (2024). ISSN 0266-4909. E-ISSN 1365-2729
    Institucionální podpora: RVO:68081740
    Klíčová slova: immediate recollection and knowledge retention * immersive virtual reality * inequities in education * media comparison research * secondary school
    Obor OECD: Psychology (including human - machine relations)
    Impakt faktor: 5, rok: 2022
    Způsob publikování: Omezený přístup
    https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/jcal.12973
    Trvalý link: https://hdl.handle.net/11104/0352492
    Název souboruStaženoVelikostKomentářVerzePřístup
    0584612 J Šikl et al_Who_benefits_and_who_doesnt_in_virtual_reality_le.pdf01.9 MBVydavatelský postprintvyžádat
     
     
  4. 4.
    0584512 - MÚA 2024 CZ cze N - Článek v novinách
    Klement, Martin - Mauserová, Renata
    Odvaha a nápaditost učitele z Bělé pod Bezdězem.
    [Courage and Originality of a Teacher from Bělá pod Bezdězem.]
    Dokský zpravodaj. neuveden, č. 2 (2024), s. 30. ISSN N
    Grant ostatní: AV ČR(CZ) StrategieAV21/24
    Program: StrategieAV
    Institucionální podpora: RVO:67985921
    Klíčová slova: Forestry School in Bělá pod Bezdězem, Czech Republic * Emanuel Purkyně
    Obor OECD: History (history of science and technology to be 6.3, history of specific sciences to be under the respective headings)
    Trvalý link: https://hdl.handle.net/11104/0352426
     
     
  5. 5.
    0582975 - HÚ 2024 RIV HU eng J - Článek v odborném periodiku
    Gagyiova, Annina
    Every Child According to Its Pace: School Maturity between Expertise, State Policies, and Parental Eigensinn in Socialist Hungary.
    Hungarian historical review. Roč. 12, č. 3 (2023), s. 461-492. ISSN 2063-8647
    Grant CEP: GA ČR(CZ) GX21-28766X
    Klíčová slova: state socialism * socialist education * school maturity * remedial class * equality
    Obor OECD: History (history of science and technology to be 6.3, history of specific sciences to be under the respective headings)
    Způsob publikování: Open access
    https://hunghist.org/83-articles/872-2023-3-gagyiova
    Trvalý link: https://hdl.handle.net/11104/0351007
     
     
  6. 6.
    0582941 - ÚJČ 2024 CZ cze R - Recenze
    Vykypěl, Bohumil
    Der Sprachtypus des Französischen in Grammatik und Paragrammatik. Eine funktionell-strukturelle Analyse der Einzelsprache unter Berücksichtigung der Sprachtypen der Allgemeinen Typenlehre. [Recenze].
    [KRETZ, B.: Der Sprachtypus des Französischen in Grammatik und Paragrammatik. Eine funktionell-strukturelle Analyse der Einzelsprache unter Berücksichtigung der Sprachtypen der Allgemeinen Typenlehre. Berlin - Boston: De Gruyter, 2021. XVIII + 813 s.]. Linguistica Brunensia. Masarykova univerzita. Roč. 71, č. 2 (2023), s. 109-110. ISSN 1803-7410
    Institucionální podpora: RVO:68378092
    Klíčová slova: typology * Prague School
    Obor OECD: Linguistics
    Způsob publikování: Open access
    https://digilib.phil.muni.cz/sites/default/files/pdf/LB2023-2-09.pdf
    Trvalý link: https://hdl.handle.net/11104/0350988
     
     
  7. 7.
    0582481 - PSÚ 2024 RIV CZ cze J - Článek v odborném periodiku
    Tetourová, T. - Děchtěrenko, Filip - Lukavský, Jiří - Frombergerová, A. - Brom, C.
    Adaptace Walker-McConnellovy stupnice sociální kompetence a školní přizpůsobivosti do českého prostředí.
    [Adaptation of the Walker-McConnell scale of social competence and school adjustment to the Czech environment.]
    E-psychologie. Roč. 17, č. 3 (2023), s. 15-34. ISSN 1802-8853
    Institucionální podpora: RVO:68081740
    Klíčová slova: scale * social competence * primary school age * adaptation * psychometric properties
    Obor OECD: Psychology (including human - machine relations)
    Způsob publikování: Open access
    https://e-psycholog.eu/pdf/Tetourova-etal.pdf
    Trvalý link: https://hdl.handle.net/11104/0350546
    Název souboruStaženoVelikostKomentářVerzePřístup
    0582481 J Děchtěrenko, Lukavský et al_Adaptace Walker-McConnellovy stupnice...pdf0512.5 KBVydavatelský postprintpovolen
     
     
  8. 8.
    0582288 - ÚDU 2024 eng A3 - Přednáška/prezentace nepublikovaná
    Murár, Tomáš
    „Es ist meine innigste Sehnsucht es Ihnen ein wenig mit Freude und Liebe danken zu können“. Institutional Mechanics and Archival Findings Regarding Professorship of Max Dvořák.
    [Art History and Its Institutions in The Austro-Hungarian Empire. Krakov, 28.09.2023-30.09.2023]
    Způsob prezentace: Přednáška
    Pořadatel akce: Polish Academy of Arts and Sciences, Institute of Art History of the Jagiellonian University in Kraków
    URL akce: https://pau.krakow.pl/index.php/pl/platforma-wymiany-naukowej-pau/konferencje/art-history-and-its-institutions-in-the-austro-hungarian-empire 
    Institucionální podpora: RVO:68378033
    Klíčová slova: professorship * student demonstrations * Vienna University * Vienna School of Art History * Max Dvořák
    Obor OECD: Arts, Art history
    https://pau.krakow.pl/zaproszenia/2023/Art-History_2023_09_28-30_program.pdf
    Trvalý link: https://hdl.handle.net/11104/0350391
     
     
  9. 9.
    0582284 - ÚDU 2024 RIV eng, ger U - Uspořádání akce
    Murár, Tomáš
    The Vienna School of Art History III. Origins, Modifications and Influences of Its Theoretical Concepts.
    [Praha, 19.04.2023-20.04.2023, (K-WRD 27/26)]
    Institucionální podpora: RVO:68378033
    Klíčová slova: theory * art-historical method * origins of art history * Vienna School of Art History
    Obor OECD: Arts, Art history
    https://www.udu.cas.cz/archiv/content_cz/vi%CC%81den%CC%8Cska%CC%81_s%CC%8Ckola_program_final.pdf
    Trvalý link: https://hdl.handle.net/11104/0350388
    Název souboruStaženoVelikostKomentářVerzePřístup
    vídeňská_škola_program_final.pdf1145.4 KBJinápovolen
     
     
  10. 10.
    0582239 - PSÚ 2025 cze U - Uspořádání akce
    Děchtěrenko, Filip - Kikoťová, Natálie - Lukavský, Jiří - Smolík, Filip - Chládková, Kateřina - Paillereau, Nikola
    Zimní škola kognitivní psychologie.
    [Winter School of Cognitive Psychology.]
    [Malá Skála, 25.01.2024-28.01.2024, (W-EUR 17/2)]
    Institucionální podpora: RVO:68081740
    Klíčová slova: cognitive psychology * winter school * psychology
    Obor OECD: Psychology (including human - machine relations)
    Trvalý link: https://hdl.handle.net/11104/0350335
     
     

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.