Výsledky vyhledávání

  1. 1.
    0579733 - ÚI 2025 US eng J - Článek v odborném periodiku
    Kolek, L. - Martinková, Patrícia - Vařejková, Michaela - Šisler, V. - Brom, C.
    Is video games' effect on attitudes universal? Results from an empirical study comparing video games' impact on the attitude change of players with different backgrounds.
    Journal of Computer Assisted Learning. Online first 22 November 2023 (2024). ISSN 0266-4909. E-ISSN 1365-2729
    Grant CEP: GA ČR(CZ) GA21-03658S
    Institucionální podpora: RVO:67985807
    Klíčová slova: attitude importance * explicit attitudes * game-based learning * history representation * implicit attitudes * video games
    Impakt faktor: 5, rok: 2022
    Způsob publikování: Open access
    Trvalý link: https://hdl.handle.net/11104/0348536
    Název souboruStaženoVelikostKomentářVerzePřístup
    0579733-aoa.pdf12.2 MBOA CC BY 4.0Vydavatelský postprintpovolen
     
     
  2. 2.
    0556600 - PSÚ 2023 RIV CH eng J - Článek v odborném periodiku
    Brom, C. - Kolek, L. - Lukavský, Jiří - Děchtěrenko, Filip - Volná, K.
    To Quiz or to Shoot When Practicing Grammar? Catching and Holding the Interest of Child Learners: A Field Study.
    Frontiers in Psychology. Roč. 13, duben (2022), č. článku 856623. E-ISSN 1664-1078
    Institucionální podpora: RVO:68081740
    Klíčová slova: game-based learning (GBL) * quiz * intrinsic integration * learning analytics * persistence * interest * distraction
    Obor OECD: Psychology (including human - machine relations)
    Impakt faktor: 3.8, rok: 2022
    Způsob publikování: Open access
    https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fpsyg.2022.856623/full
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0330772
    Název souboruStaženoVelikostKomentářVerzePřístup
    0556600 J Lukavský, Děchtěrenko a kol_To Quiz or to Shoot....pdf11.4 MBAutorský preprintvyžádat
     
     
  3. 3.
    0549449 - PSÚ 2022 RIV CH eng J - Článek v odborném periodiku
    Jičínská, L. - Sedláčková, P. - Kolek, L. - Tetourová, T. - Volná, K. - Lukavský, Jiří - Brom, C.
    Extrinsically Integrated Instructional Quizzes in Learning Games: An Educational Disaster or Not?
    Frontiers in Psychology. Roč. 12, srpen (2021), č. článku 678380. E-ISSN 1664-1078
    Institucionální podpora: RVO:68081740
    Klíčová slova: game-based learning * educational games * quiz * instructional quiz * multiple-choice * extrinsic integration * experiment * learning outcomes
    Obor OECD: Psychology (including human - machine relations)
    Impakt faktor: 4.232, rok: 2021
    Způsob publikování: Open access
    https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fpsyg.2021.678380/full
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0325458
    Název souboruStaženoVelikostKomentářVerzePřístup
    0549449 J Lukavský a kol_Extrinsically Integrated.pdf01.8 MBAutorský preprintvyžádat
     
     
  4. 4.
    0544560 - ÚI 2022 RIV US eng J - Článek v odborném periodiku
    Kolek, L. - Šisler, V. - Martinková, Patrícia - Brom, C.
    Can video games change attitudes towards history? Results from a laboratory experiment measuring short- and long-term effects.
    Journal of Computer Assisted Learning. Roč. 37, č. 5 (2021), s. 1348-1369. ISSN 0266-4909. E-ISSN 1365-2729
    Grant CEP: GA ČR(CZ) GA21-03658S
    Institucionální podpora: RVO:67985807
    Klíčová slova: differential item functioning * explicit attitudes * game-based learning * history representation * implicit attitudes * media in education * video games
    Obor OECD: Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
    Impakt faktor: 3.761, rok: 2021
    Způsob publikování: Omezený přístup
    http://dx.doi.org/10.1111/jcal.12575
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0321405
     
     


  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.