Výsledky vyhledávání

  1. 1.
    0576265 - NHÚ 2024 RIV NL eng J - Článek v odborném periodiku
    Le Lec, F. - Matthey, A. - Rydval, Ondřej
    Punishing the weakest link - voluntary sanctions and efficient coordination in the minimum effort game.
    Theory and Decision. Roč. 95, č. 3 (2023), s. 429-456. ISSN 0040-5833. E-ISSN 1573-7187
    Grant CEP: GA ČR(CZ) GBP402/12/G130
    Institucionální podpora: RVO:67985998
    Klíčová slova: coordination * minimum effort * order-statistic game
    Obor OECD: Applied Economics, Econometrics
    Impakt faktor: 0.8, rok: 2022
    Způsob publikování: Omezený přístup
    https://doi.org/10.1007/s11238-023-09931-1
    Trvalý link: https://hdl.handle.net/11104/0345833
     
     
  2. 2.
    0558887 - NHÚ 2023 RIV GB eng J - Článek v odborném periodiku
    Smith, Michael L. - Anýžová, P. - Matějů, P.
    Returns to cognitive skills: new evidence from 14 nations.
    Innovation-The European Journal of Social Science Research. Roč. 35, č. 2 (2022), s. 323-345. ISSN 1351-1610. E-ISSN 1469-8412
    Grant CEP: GA ČR(CZ) GBP402/12/G130
    Institucionální podpora: RVO:67985998
    Klíčová slova: skills * education * income
    Obor OECD: Applied Economics, Econometrics
    Impakt faktor: 2, rok: 2022
    Způsob publikování: Omezený přístup
    https://doi.org/10.1080/13511610.2018.1508335
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0332381
     
     
  3. 3.
    0548184 - NHÚ 2022 RIV NL eng J - Článek v odborném periodiku
    Borga, Liyousew Gebremedhin - Münich, Daniel - Kukla, L.
    The socioeconomic gradient in child health and noncognitive skills: evidence from the Czech Republic.
    Economics and Human Biology. Roč. 43, December (2021), č. článku 101075. ISSN 1570-677X. E-ISSN 1873-6130
    Grant CEP: GA ČR(CZ) GBP402/12/G130
    Institucionální podpora: RVO:67985998
    Klíčová slova: socioeconomic status * child health * noncognitive skills
    Obor OECD: Applied Economics, Econometrics
    Impakt faktor: 2.774, rok: 2021
    Způsob publikování: Omezený přístup
    https://doi.org/10.1016/j.ehb.2021.101075
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0324287
     
     
  4. 4.
    0537321 - ÚI 2021 RIV GB eng J - Článek v odborném periodiku
    Martinková, P. - Hladká, Adéla - Potužníková, E.
    Is academic tracking related to gains in learning competence? Using propensity score matching and differential item change functioning analysis for better understanding of tracking implications.
    Learning and Instruction. Roč. 66, April 2020 (2020), č. článku 101286. ISSN 0959-4752. E-ISSN 1873-3263
    Grant CEP: GA ČR(CZ) GBP402/12/G130
    Institucionální podpora: RVO:67985807
    Klíčová slova: Academic tracking * Learning competence * Propensity score matching * Differential item functioning in change * Instructional sensitivity
    Obor OECD: Statistics and probability
    Impakt faktor: 5.146, rok: 2020
    Způsob publikování: Open access
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0315047
    Název souboruStaženoVelikostKomentářVerzePřístup
    0537321-aoa.pdf71.3 MBOA CC BY NC ND 4.0Vydavatelský postprintpovolen
     
     
  5. 5.
    0504799 - NHÚ 2020 RIV GB eng J - Článek v odborném periodiku
    Borga, Liyousew Gebremedhin
    Children’s own time use and its effect on skill formation.
    Journal of Development Studies. Roč. 55, č. 5 (2019), s. 876-893. ISSN 0022-0388. E-ISSN 1743-9140
    Grant CEP: GA ČR(CZ) GBP402/12/G130
    Institucionální podpora: RVO:67985998
    Klíčová slova: labor * childhood
    Obor OECD: Applied Economics, Econometrics
    Impakt faktor: 1.596, rok: 2019
    Způsob publikování: Omezený přístup
    http://dx.doi.org/10.1080/00220388.2018.1499893
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0296354
     
     
  6. 6.
    0493182 - NHÚ 2019 RIV GB eng J - Článek v odborném periodiku
    Federičová, Miroslava - Pertold, Filip - Smith, Michael L.
    Children left behind: self-confidence of pupils in competitive environments.
    Education Economics. Roč. 26, č. 2 (2018), s. 145-160. ISSN 0964-5292
    Grant CEP: GA ČR GB14-36154G; GA ČR(CZ) GBP402/12/G130
    Institucionální podpora: RVO:67985998
    Klíčová slova: early tracking * gender differences * inequality aversion
    Obor OECD: Applied Economics, Econometrics
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0286594
     
     
  7. 7.
    0493113 - NHÚ 2019 RIV NL eng J - Článek v odborném periodiku
    Bogaard, H. - Švejnar, Jan
    Incentive pay and performance: Insider econometrics in a multi-unit firm.
    Labour Economics. Roč. 54, October (2018), s. 100-115. ISSN 0927-5371. E-ISSN 1879-1034
    Grant CEP: GA ČR(CZ) GBP402/12/G130
    Institucionální podpora: RVO:67985998
    Klíčová slova: insider econometrics * endogeneity of HRM policies * incentives
    Obor OECD: Applied Economics, Econometrics
    Impakt faktor: 1.327, rok: 2018
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0286547
     
     
  8. 8.
    0493031 - NHÚ 2019 RIV GB eng J - Článek v odborném periodiku
    Korbel, Václav - Paulus, M.
    Do teaching practices impact socio-emotional skills?
    Education Economics. Roč. 26, č. 4 (2018), s. 337-355. ISSN 0964-5292
    Grant CEP: GA ČR(CZ) GBP402/12/G130
    Institucionální podpora: RVO:67985998
    Klíčová slova: teaching practices * socioemotional skills * between-subject variation
    Obor OECD: Applied Economics, Econometrics
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0286499
     
     
  9. 9.
    0492813 - NHÚ 2019 RIV GB eng J - Článek v odborném periodiku
    Jurajda, Štěpán - Janhuba, Radek
    Gender in banking and mortgage behavior.
    Applied Economics Letters. Roč. 25, č. 20 (2018), s. 1432-1435. ISSN 1350-4851. E-ISSN 1466-4291
    Grant CEP: GA ČR(CZ) GBP402/12/G130
    Institucionální podpora: RVO:67985998
    Klíčová slova: banking advisors * mortgage insurance
    Obor OECD: Applied Economics, Econometrics
    Impakt faktor: 0.591, rok: 2018
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0286236
     
     
  10. 10.
    0492795 - NHÚ 2019 RIV NL eng J - Článek v odborném periodiku
    Protivínský, T. - Münich, Daniel
    Gender bias in teachers’ grading: what is in the grade.
    Studies in Educational Evaluation. Roč. 59, December (2018), s. 141-149. ISSN 0191-491X
    Grant CEP: GA ČR(CZ) GBP402/12/G130
    Institucionální podpora: RVO:67985998
    Klíčová slova: educational economics * gender gap * discrimination
    Obor OECD: Applied Economics, Econometrics
    Impakt faktor: 1.684, rok: 2018
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0286182
     
     

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.