Výsledky vyhledávání
- 1.0576265 - NHÚ 2024 RIV NL eng J - Článek v odborném periodiku
Le Lec, F. - Matthey, A. - Rydval, Ondřej
Punishing the weakest link - voluntary sanctions and efficient coordination in the minimum effort game.
Theory and Decision. Roč. 95, č. 3 (2023), s. 429-456. ISSN 0040-5833. E-ISSN 1573-7187
Grant CEP: GA ČR(CZ) GBP402/12/G130
Institucionální podpora: RVO:67985998
Klíčová slova: coordination * minimum effort * order-statistic game
Obor OECD: Applied Economics, Econometrics
Impakt faktor: 0.8, rok: 2022
Způsob publikování: Omezený přístup
https://doi.org/10.1007/s11238-023-09931-1
Trvalý link: https://hdl.handle.net/11104/0345833 - 2.0558887 - NHÚ 2023 RIV GB eng J - Článek v odborném periodiku
Smith, Michael L. - Anýžová, P. - Matějů, P.
Returns to cognitive skills: new evidence from 14 nations.
Innovation-The European Journal of Social Science Research. Roč. 35, č. 2 (2022), s. 323-345. ISSN 1351-1610. E-ISSN 1469-8412
Grant CEP: GA ČR(CZ) GBP402/12/G130
Institucionální podpora: RVO:67985998
Klíčová slova: skills * education * income
Obor OECD: Applied Economics, Econometrics
Impakt faktor: 2, rok: 2022
Způsob publikování: Omezený přístup
https://doi.org/10.1080/13511610.2018.1508335
Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0332381 - 3.0548184 - NHÚ 2022 RIV NL eng J - Článek v odborném periodiku
Borga, Liyousew Gebremedhin - Münich, Daniel - Kukla, L.
The socioeconomic gradient in child health and noncognitive skills: evidence from the Czech Republic.
Economics and Human Biology. Roč. 43, December (2021), č. článku 101075. ISSN 1570-677X. E-ISSN 1873-6130
Grant CEP: GA ČR(CZ) GBP402/12/G130
Institucionální podpora: RVO:67985998
Klíčová slova: socioeconomic status * child health * noncognitive skills
Obor OECD: Applied Economics, Econometrics
Impakt faktor: 2.774, rok: 2021
Způsob publikování: Omezený přístup
https://doi.org/10.1016/j.ehb.2021.101075
Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0324287 - 4.0537321 - ÚI 2021 RIV GB eng J - Článek v odborném periodiku
Martinková, P. - Hladká, Adéla - Potužníková, E.
Is academic tracking related to gains in learning competence? Using propensity score matching and differential item change functioning analysis for better understanding of tracking implications.
Learning and Instruction. Roč. 66, April 2020 (2020), č. článku 101286. ISSN 0959-4752. E-ISSN 1873-3263
Grant CEP: GA ČR(CZ) GBP402/12/G130
Institucionální podpora: RVO:67985807
Klíčová slova: Academic tracking * Learning competence * Propensity score matching * Differential item functioning in change * Instructional sensitivity
Obor OECD: Statistics and probability
Impakt faktor: 5.146, rok: 2020
Způsob publikování: Open access
Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0315047Název souboru Staženo Velikost Komentář Verze Přístup 0537321-aoa.pdf 7 1.3 MB OA CC BY NC ND 4.0 Vydavatelský postprint povolen - 5.0504799 - NHÚ 2020 RIV GB eng J - Článek v odborném periodiku
Borga, Liyousew Gebremedhin
Children’s own time use and its effect on skill formation.
Journal of Development Studies. Roč. 55, č. 5 (2019), s. 876-893. ISSN 0022-0388. E-ISSN 1743-9140
Grant CEP: GA ČR(CZ) GBP402/12/G130
Institucionální podpora: RVO:67985998
Klíčová slova: labor * childhood
Obor OECD: Applied Economics, Econometrics
Impakt faktor: 1.596, rok: 2019
Způsob publikování: Omezený přístup
http://dx.doi.org/10.1080/00220388.2018.1499893
Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0296354 - 6.0493182 - NHÚ 2019 RIV GB eng J - Článek v odborném periodiku
Federičová, Miroslava - Pertold, Filip - Smith, Michael L.
Children left behind: self-confidence of pupils in competitive environments.
Education Economics. Roč. 26, č. 2 (2018), s. 145-160. ISSN 0964-5292
Grant CEP: GA ČR GB14-36154G; GA ČR(CZ) GBP402/12/G130
Institucionální podpora: RVO:67985998
Klíčová slova: early tracking * gender differences * inequality aversion
Obor OECD: Applied Economics, Econometrics
Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0286594 - 7.0493113 - NHÚ 2019 RIV NL eng J - Článek v odborném periodiku
Bogaard, H. - Švejnar, Jan
Incentive pay and performance: Insider econometrics in a multi-unit firm.
Labour Economics. Roč. 54, October (2018), s. 100-115. ISSN 0927-5371. E-ISSN 1879-1034
Grant CEP: GA ČR(CZ) GBP402/12/G130
Institucionální podpora: RVO:67985998
Klíčová slova: insider econometrics * endogeneity of HRM policies * incentives
Obor OECD: Applied Economics, Econometrics
Impakt faktor: 1.327, rok: 2018
Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0286547 - 8.0493031 - NHÚ 2019 RIV GB eng J - Článek v odborném periodiku
Korbel, Václav - Paulus, M.
Do teaching practices impact socio-emotional skills?
Education Economics. Roč. 26, č. 4 (2018), s. 337-355. ISSN 0964-5292
Grant CEP: GA ČR(CZ) GBP402/12/G130
Institucionální podpora: RVO:67985998
Klíčová slova: teaching practices * socioemotional skills * between-subject variation
Obor OECD: Applied Economics, Econometrics
Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0286499 - 9.0492813 - NHÚ 2019 RIV GB eng J - Článek v odborném periodiku
Jurajda, Štěpán - Janhuba, Radek
Gender in banking and mortgage behavior.
Applied Economics Letters. Roč. 25, č. 20 (2018), s. 1432-1435. ISSN 1350-4851. E-ISSN 1466-4291
Grant CEP: GA ČR(CZ) GBP402/12/G130
Institucionální podpora: RVO:67985998
Klíčová slova: banking advisors * mortgage insurance
Obor OECD: Applied Economics, Econometrics
Impakt faktor: 0.591, rok: 2018
Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0286236 - 10.0492795 - NHÚ 2019 RIV NL eng J - Článek v odborném periodiku
Protivínský, T. - Münich, Daniel
Gender bias in teachers’ grading: what is in the grade.
Studies in Educational Evaluation. Roč. 59, December (2018), s. 141-149. ISSN 0191-491X
Grant CEP: GA ČR(CZ) GBP402/12/G130
Institucionální podpora: RVO:67985998
Klíčová slova: educational economics * gender gap * discrimination
Obor OECD: Applied Economics, Econometrics
Impakt faktor: 1.684, rok: 2018
Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0286182