Výsledky vyhledávání
- 1.0370203 - MÚ 2012 RIV PL eng C - Konferenční příspěvek (zahraniční konf.)
Tichá, Marie - Hošpesová, A.
Teacher competences prerequisite to natural differentiation.
CERME 7 Proceedings of the Seventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education. Rzewzow: University of Rzeszow, 2011 - (Pytlak, M.; Rowland, T.; Swoboda, E.), s. 2888-2897. ISBN 978-83-7338-683-9.
[CERME 7 - Seventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education. Rzeszow (PL), 09.02.2011-13.02.2011]
Grant CEP: GA ČR(CZ) GA406/08/0710
Výzkumný záměr: CEZ:AV0Z10190503
Klíčová slova: mathematics education * teacher training * subject knowledge * natural differentiation
Kód oboru RIV: AM - Pedagogika a školství
Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0204072Název souboru Staženo Velikost Komentář Verze Přístup Ticha1.pdf 2 247.1 KB Autorský preprint povolen - 2.0369491 - MÚ 2012 RIV CZ cze C - Konferenční příspěvek (zahraniční konf.)
Kuřina, F. - Petrášková, V. - Tichá, Marie
Může matematika přispívat k porozumění světu?
[Can mathematics contribute to the understanding of the world?]
Dva dny s didaktikou matematiky 2010. Praha: Pedagogická fakulta UK, 2010 - (Stehlíková, N.; Tejkalová, L.), s. 120-124. ISBN 978-80-7290-483-9.
[Dva dny s didaktikou matematiky 2010. Praha (CZ), 18.02.2010-19.02.2010]
Grant CEP: GA ČR(CZ) GA406/08/0710
Výzkumný záměr: CEZ:AV0Z10190503
Klíčová slova: mathematical literacy * financial literacy * grasping the surrounding world
Kód oboru RIV: AM - Pedagogika a školství
Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0203542 - 3.0360642 - MÚ 2012 RIV LT eng C - Konferenční příspěvek (zahraniční konf.)
Tichá, Marie
Promoting creativity of pre-service primary school teachers : the case of problem posing.
Proceedings of The 6th International Conference on Creativity in Mathematics Education and the Education of Gifted Students. Riga: University of Latvia, 2011 - (Avotina, M.), s. 198-202. ISBN 978-9984-45-360-6.
[6th International conference on Creativity in mathematics education and the education of gifted students. Riga (LT), 01.08.2010-05.08.2010]
Grant CEP: GA ČR(CZ) GA406/08/0710
Výzkumný záměr: CEZ:AV0Z10190503
Klíčová slova: professional competence * mathematical literacy * mathematical creativity * problem posing
Kód oboru RIV: AM - Pedagogika a školství
Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0198143Název souboru Staženo Velikost Komentář Verze Přístup Ticha3.pdf 0 142.9 KB Vydavatelský postprint vyžádat - 4.0357380 - MÚ 2011 RIV CZ eng C - Konferenční příspěvek (zahraniční konf.)
Macháčková, Jana
How joint reflection could contribute to develop teacher's professionalism.
Proceedings of ATEE Winter Conference 2010. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2010 - (Černochová, M.), s. 16-23. ISBN 978-80-7290-430-3.
[ATEE Winter Conference 2010 : Early Years, Primary Education and ICT. Praha (CZ), 26.02.2010-28.02.2010]
Grant CEP: GA ČR(CZ) GA406/08/0710
Výzkumný záměr: CEZ:AV0Z10190503
Klíčová slova: reflection * joint reflection * qualifield pedagogical reflection
Kód oboru RIV: AM - Pedagogika a školství
Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0195668 - 5.0349684 - MÚ 2011 RIV CZ cze C - Konferenční příspěvek (zahraniční konf.)
Roubíček, Filip
Geometrická představivost jako složka matematické gramotnosti.
[Geometrical imagination as a part of mathematical literacy.]
Matematické vzdělávání v kontextu proměn primární školy. Olomouc: Univerzita Palackého Olomouc, 2010 - (Uhlířová, M.), s. 255-259. ISBN 978-80-244-2511-5.
[Matematické vzdělávání v kontextu proměn primární školy. Olomouc (CZ), 28.04.2010-30.04.2010]
Grant CEP: GA ČR(CZ) GA406/08/0710
Výzkumný záměr: CEZ:AV0Z10190503
Klíčová slova: teaching of geometry * geometrical imagination
Kód oboru RIV: AM - Pedagogika a školství
Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0189851Název souboru Staženo Velikost Komentář Verze Přístup Roubicek.pdf 0 176.5 KB Vydavatelský postprint vyžádat - 6.0349682 - MÚ 2011 RIV DE ger C - Konferenční příspěvek (zahraniční konf.)
Tichá, Marie - Roubíček, Filip - Macháčková, J.
Zwei geometrische Lernumgebungen zur natürlichen Differenzierung.
[Two geometrical environments for natural differentiation.]
Beiträge zum Mathematikunterricht 2010. München: WTM Verlag, 2010 - (Lindmeier, A.; Ufer, S.), s. 847-850. ISBN 978-3-942197-03-8.
[44. Tagung für Didaktik der Mathematik. München (DE), 08.03.2010-12.03.2010]
Grant CEP: GA ČR(CZ) GA406/08/0710
Výzkumný záměr: CEZ:AV0Z10190503
Klíčová slova: natural differentiation * substantial learning environment * grasping of situations * geometry
Kód oboru RIV: AM - Pedagogika a školství
Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0189849Název souboru Staženo Velikost Komentář Verze Přístup Ticha1.pdf 1 146.7 KB Vydavatelský postprint vyžádat - 7.0349680 - MÚ 2011 RIV PL eng C - Konferenční příspěvek (zahraniční konf.)
Hošpesová, A. - Roubíček, Filip - Tichá, Marie
Substantial learning environments in geometry.
Motivation Via Natural Differentiation in Mathematics. Jaroslaw: Wydawnictwo Papirus, 2010, s. 24-26. ISBN 987-83-91-77-81-2-8.
[Childrens' mathematics education 2010. Rzeszow-Iwonicz Zdrój (PL), 24.08.2010-29.08.2010]
Grant CEP: GA ČR(CZ) GA406/08/0710
Grant ostatní: Projekt COMENIUS(XE) 142453-LLP-1-2008-1-PL-COMENIUS-CMP
Výzkumný záměr: CEZ:AV0Z10190503
Klíčová slova: individualization * natural differentiation * professional competences * motivation
Kód oboru RIV: AM - Pedagogika a školství
Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0189848 - 8.0349678 - MÚ 2011 RIV FR eng C - Konferenční příspěvek (zahraniční konf.)
Tichá, Marie - Hošpesová, A.
Problem posing and development of pedagogical content knowledge in pre-service teacher training.
CERME 6 Proceedings of the Sixth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education. Lyon: INRP, 2010 - (Furane-Guerrier, V.; Soury-Lavergne, F.; Arzarello, F.), s. 1941-1950. ISBN 978-2-7342-1190-7.
[CERME 6 - Sixth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education. Lyon (FR), 28.01.2009-01.02.2009]
Grant CEP: GA ČR(CZ) GA406/08/0710
Grant ostatní: Projekt COMENIUS(XE) 142453-LLP-1-2008-1-PL-COMENIUS-CMP
Výzkumný záměr: CEZ:AV0Z10190503
Klíčová slova: mathematics education * teacher training * content knowledge * problem posing * natural differentiation
Kód oboru RIV: AM - Pedagogika a školství
Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0189847 - 9.0349674 - MÚ 2011 RIV CZ cze C - Konferenční příspěvek (zahraniční konf.)
Tichá, Marie - Hošpesová, A.
Tvoření úloh jako cesta k matematické gramotnosti.
[Problem posing as a way to mathematical literacy.]
Jak učit matematice žáky ve věku 11-15 let : sborník příspěvků celostátní konference 15.-17.10.2009. Plzeň: Vydavatelský servis, 2010 - (Stehlíková, N.), s. 133-145. ISBN 978-80-86843-28-5.
[Jak učit matematice žáky ve věku 11 - 15 let. Litomyšl (CZ), 15.10.2009-17.10.2009]
Grant CEP: GA ČR(CZ) GA406/08/0710
Grant ostatní: Projekt COMENIUS(XE) 142453-LLP-1-2008-1-PL-COMENIUS-CMP
Výzkumný záměr: CEZ:AV0Z10190503
Klíčová slova: mathematical literacy * mathematical education * problem posing * problem solving
Kód oboru RIV: AM - Pedagogika a školství
Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0189845Název souboru Staženo Velikost Komentář Verze Přístup Ticha3.pdf 0 229.1 KB Vydavatelský postprint vyžádat - 10.0343544 - MÚ 2011 RIV CZ cze C - Konferenční příspěvek (zahraniční konf.)
Tichá, Marie
Podnětná výuková prostředí pro přirozenou diferenciaci.
[Substantial Learning Environments for Natural Differentiation.]
Matematické vzdělávání v kontextu proměn primární školy. Olomouc: Univerzita Palackého Olomouc, 2010 - (Uhlířová, M.), s. 298-302. ISBN 978-80-244-2511-5.
[Matematické vzdělávání v kontextu proměn primární školy. Olomouc (CZ), 28.04.2010-30.04.2010]
Grant CEP: GA ČR(CZ) GA406/08/0710
Grant ostatní: Projekt COMENIUS(XE) 142453-LLP-1-2008-1-PL-COMENIUS-CMP
Výzkumný záměr: CEZ:AV0Z10190503
Klíčová slova: natural differentiation * teachers' professional competences * substantial learning environment
Kód oboru RIV: AM - Pedagogika a školství
Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0185996Název souboru Staženo Velikost Komentář Verze Přístup Ticha2.pdf 0 170.9 KB Vydavatelský postprint vyžádat