Výsledky vyhledávání
- 1.0505188 - MÚ 2020 RIV CH eng M - Část monografie knihy
Novotná, J. - Tichá, Marie - Vondrová, N.
Czech and Slovak Research in Didactics of Mathematics: Tradition and a Glance at Present State.
European Traditions in Didactics of Mathematics. 1. Cham: Springer, 2019 - (Blum, W.; Artigue, M.; Mariotti, M.; Strässer, R.; Van den Heuvel-Panhuizen, M.), s. 187-212. ICME-13 Monographs. ISBN 978-3-030-05513-4
Institucionální podpora: RVO:67985840
Klíčová slova: mathematics education research * new math * history of schooling
Obor OECD: Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-05514-1_7
Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0296680 - 2.0462032 - MÚ 2017 RIV PL eng M - Část monografie knihy
Samková, L. - Tichá, Marie
On the way to improve primary teachers´ professionalism: the case of inquiry and concept cartoons.
Inquiry based mathematical education. 1. Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2016 - (Maj-Tatsis, B.; Pytlak, M.; Swoboda, E.), s. 58-67. ISBN 978-83-7996-292-1
Grant CEP: GA ČR(CZ) GA14-01417S
Institucionální podpora: RVO:67985840
Klíčová slova: primary teachers' professional competence * inquiry-based education * conscious argumentation
Kód oboru RIV: AM - Pedagogika a školství
Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0261578 - 3.0447911 - MÚ 2016 RIV CZ cze M - Část monografie knihy
Vondrová, N. - Novotná, J. - Tichá, Marie
Didaktika matematiky: historie, současnost a perspektivy s důrazem na empirické výzkumy.
[Mathematics education: history, present and perspectives with the focus on empirical research.]
Oborové didaktiky : vývoj - stav - perspektivy. 1. Brno: Masarykova univerzita, 2015 - (Stuchlíková, I.; Janík, T.), s. 93-122. Syntézy výzkumu vzdělávání, 2. ISBN 978-80-210-7769-0
Grant CEP: GA ČR(CZ) GA14-01417S
Institucionální podpora: RVO:67985840
Klíčová slova: mathematics education * empirical research * theories in mathematics education
Kód oboru RIV: AM - Pedagogika a školství
Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0249679 - 4.0447908 - MÚ 2016 RIV US eng M - Část monografie knihy
Hošpesová, A. - Tichá, Marie
Problem posing in primary school teacher training.
Mathematical Problem Posing : From Research to Effective Practice. 1. New York: Springer, 2015 - (Singer, F.; Ellerton, N.; Cai, J.), s. 433-447. Research in Mathematics Education. ISBN 978-1-4614-6257-6
Institucionální podpora: RVO:67985840
Klíčová slova: problem posing * primary school mathematics teachers * improvement of subject didactic competence
Kód oboru RIV: AM - Pedagogika a školství
http://link.springer.com/chapter/10.1007/978-1-4614-6258-3_21
Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0249659 - 5.0349687 - MÚ 2011 RIV DE ger M - Část monografie knihy
Hošpesová, A. - Tichá, Marie
Reflexion der Aufgabenbildung als Weg zu Erhöhung der Lehrerprofesionalität.
[Reflection of problem solving process as a way of enhancement of teachers’ professionalism.]
Mathematik im Denken der Kinder : Anregung zur mathematikdidaktischen Reflexion. Seelze: Klett/Kalmeyer, 2010 - (Böttinger, C.; Bräuning, K.; Nührenbörger, M.; Schwarzkopf, E.; Söbbeke, E.), s. 122-126. ISBN 978-3-7800-1063-6
Grant CEP: GA ČR(CZ) GA406/08/0710
Výzkumný záměr: CEZ:AV0Z10190503
Klíčová slova: professional competence of teachers * qualified pedagogical reflection * problem posing
Kód oboru RIV: AM - Pedagogika a školství
Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0189853 - 6.0333032 - MÚ 2010 RIV CZ cze M - Část monografie knihy
Tichá, Marie - Hošpesová, A.
Rozvíjení didaktických znalostí obsahu matematického vzdělávání v přípravě učitelů 1. stupně.
[Development of pedagogical content knowledge of mathematical education in frame of elementary teachers training.]
Možnosti rozvíjení didaktických znalostí obsahu u budoucích učitelů. Brno: Paido, 2009 - (Janík, T.), s. 119-128. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, sv. 14. ISBN 978-80-7315-176-8
Grant CEP: GA ČR(CZ) GA406/08/0710
Výzkumný záměr: CEZ:AV0Z10190503
Klíčová slova: teachers' profession * pedagogical content knowledge * problem posing
Kód oboru RIV: AM - Pedagogika a školství
Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0178118Název souboru Staženo Velikost Komentář Verze Přístup Ticha2.pdf 1 1.1 MB Vydavatelský postprint vyžádat - 7.0331729 - MÚ 2010 RIV PL eng M - Část monografie knihy
Kuřina, F. - Tichá, Marie - Hošpesová, A.
On children's images and geometrical literacy.
[Představy dětí a geometrická gramotnost.]
Child and mathematics. Rzeszow: Wydawnictwo Universytetu Rzieszowkiego, 2009, s. 53-64. ISBN 978-83-7338-473-6
Grant CEP: GA ČR(CZ) GA406/08/0710
Výzkumný záměr: CEZ:AV0Z10190503
Klíčová slova: mathematical education * 6-years old children * geometrical images * geometrical literacy
Kód oboru RIV: AM - Pedagogika a školství
Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0177168Název souboru Staženo Velikost Komentář Verze Přístup Ticha1.pdf 0 732.1 KB Vydavatelský postprint vyžádat - 8.0331724 - MÚ 2010 PL pol M - Část monografie knihy
Kuřina, F. - Tichá, Marie - Hošpesová, A.
Dzieciece wyobrazeniai elementarne zdolnosci geometryczne.
[On children's images and geometrical literacy.]
Dziecko i matematyka. Rzeszow: Wydawnictwo Universytetu Rzieszowkiego, 2009 - (Swoboda, E.), s. 69-80. ISBN 978-83-7338-472-9
Grant CEP: GA ČR(CZ) GA406/08/0710
Výzkumný záměr: CEZ:AV0Z10190503
Klíčová slova: mathematical education * 6-years old children * geometrical images * geometrical literacy
Kód oboru RIV: AM - Pedagogika a školství
Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0177164 - 9.0312200 - MÚ 2009 RIV NL eng M - Část monografie knihy
Benke, G. - Hošpesová, A. - Tichá, Marie
The Use of Action Research in Teacher Education.
[Využití akčního výzkumu ve výuce učitelů.]
Participants in Mathematics Teacher Education. Rotterdam: Sense Publishers, 2008 - (Krainer, K.; Wood, T.), s. 283-308. International Handbook of Mathematics Teacher, 3. ISBN 978-90-8790-548-4
Výzkumný záměr: CEZ:AV0Z10190503
Klíčová slova: action research * mathematics teacher education * reflection
Kód oboru RIV: AM - Pedagogika a školství
Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0163328 - 10.0312196 - MÚ 2009 RIV CZ cze M - Část monografie knihy
Hošpesová, A. - Tichá, Marie
Kvalifikovaná pedagogická reflexe - cesta ke zlepšení kultury vyučování?
[Qualified pedagogical reflection - is it the way of enhancement of mathematics classroom culture?]
Cesty zdokonalování kultury vyučování matematice. České Budějovice: Jihočeská univerzita v Č. Budějovicích, 2007 - (Hošpesová, A.; Stehlíková, N.; Tichá, M.), s. 49-80. ISBN 978-80-7394-052-2
Grant CEP: GA ČR GA406/05/2444
Výzkumný záměr: CEZ:AV0Z10190503
Klíčová slova: mathematics classroom culture * subject didactical competence * qualified pedagogical reflection
Kód oboru RIV: AM - Pedagogika a školství
Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0163326