Výsledky vyhledávání

  1. 1.
    0487835 - MÚ 2018 RIV DE eng C - Konferenční příspěvek (zahraniční konf.)
    Hošpesová, A. - Tichá, Marie
    Concept Cartoons created by prospective primary school teachers.
    ERME Topic Conference on Mathematics Teaching, Resources and Teacher Professional Development. Berlin: European Society for Research in Mathematics Education, 2017 - (Zehetmeier, S.; Rösken-Winter, B.; Potari, D.; Ribeiro, M.), s. 319-320. ISBN 978-3-00-058755-9.
    [ERME Topic Conference on Mathematics Teaching, Resources and Teacher Professional Development. Berlin (DE), 05.10.2016-07.10.2016]
    Grant CEP: GA ČR(CZ) GA14-01417S
    Institucionální podpora: RVO:67985840
    Klíčová slova: problem posing * Concept Cartoons * argumentation
    Obor OECD: Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
    https://pse.hu-berlin.de/de/forschung-und-lehre/professuren/copy_of_dbr/erme/scientific-programme-1/poster-presentation/hospesova-ticha-clear-new.pdf
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0282456
    Název souboruStaženoVelikostKomentářVerzePřístup
    Ticha1.pdf5262.1 KBVydavatelský postprintpovolen
     
     
  2. 2.
    0487826 - MÚ 2018 RIV CZ eng C - Konferenční příspěvek (zahraniční konf.)
    Hošpesová, A. - Tichá, Marie
    Problem posing in prospective primary school teachers´ education: Case of Concept Cartoons.
    SEMT 17 - International Symposium, Elementary Mathematics Teaching. Prague: Charles University, Faculty of Education, 2017 - (Novotná, J.; Moraová, H.), s. 491-493. ISBN 978-80-7290-955-1.
    [SEMT'17 - International Symposium, Elementary Maths Teaching. Prague (CZ), 20.08.2017-25.08.2017]
    Grant CEP: GA ČR(CZ) GA14-01417S
    Institucionální podpora: RVO:67985840
    Klíčová slova: problem posing * Concept Cartoons * PCK of prospective teachers
    Obor OECD: Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0282446
    Název souboruStaženoVelikostKomentářVerzePřístup
    Ticha2.pdf0177.7 KBVydavatelský postprintvyžádat
     
     
  3. 3.
    0457736 - MÚ 2019 RIV CZ eng C - Konferenční příspěvek (zahraniční konf.)
    Tichá, Marie - Hošpesová, A.
    Word problems of a given structure in the perspective of teacher training.
    CERME 9 Congress of the European Society for Research in Mathematics Education. Prague: Charles University in Prague, 2015 - (Krainer, K.; Vondrová, N.), s. 2916-2922. ISBN 978-80-7290-844-8.
    [CERME 9 Congress of the European Society for Research in Mathematics Education. Praha (CZ), 04.02.2015-08.02.2015]
    Grant CEP: GA ČR(CZ) GA14-01417S
    Institucionální podpora: RVO:67985840
    Klíčová slova: inquiry based mathematics education * prospective teaching training * subject matter knowledge * knowledge base for teaching
    Obor OECD: Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
    https://www.dropbox.com/sh/1wxso9ciev3ynua/AABKY_xYo88DISnX4dZ36NW6a/Ticha_Hospesova_CERME%209_corr1.pdf
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0258097
    Název souboruStaženoVelikostKomentářVerzePřístup
    Ticha1.pdf4300.4 KBVydavatelský postprintvyžádat
     
     
  4. 4.
    0448853 - MÚ 2016 RIV CZ eng C - Konferenční příspěvek (zahraniční konf.)
    Samková, L. - Tichá, Marie - Hošpesová, A.
    Error patterns in computation in concept cartoons.
    SEMT 15 - International Symposium, Elementary Mathematics Teaching. Prague: Charles University, Faculty of Education, 2015 - (Novotná, J.; Moraová, H.), s. 390-391. ISBN 978-80-7290-833-2.
    [SEMT'15 - International Symposium, Elementary Maths Teaching. Praha (CZ), 16.08.2015-21.08.2015]
    Grant CEP: GA ČR(CZ) GA14-01417S
    Institucionální podpora: RVO:67985840
    Klíčová slova: concept Cartoons * error patterns * mental computation strategies
    Kód oboru RIV: AM - Pedagogika a školství
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0250457
     
     
  5. 5.
    0447902 - MÚ 2016 RIV CZ eng C - Konferenční příspěvek (zahraniční konf.)
    Hošpesová, A. - Samková, L. - Tichá, Marie - Roubíček, Filip
    How primary school teachers posed problems for inquiry based mathematics education.
    SEMT 15 - International Symposium, Elementary Mathematics Teaching. Prague: Charles University, Faculty of Education, 2015 - (Novotná, J.; Moraová, H.), s. 156-165. ISBN 978-80-7290-833-2.
    [SEMT'15 - International Symposium, Elementary Maths Teaching. Praha (CZ), 16.08.2015-21.08.2015]
    Grant CEP: GA ČR(CZ) GA14-01417S
    Institucionální podpora: RVO:67985840
    Klíčová slova: inquiry based mathematics education * posing problems * primary school teacher training * pre-service and in-service teachers
    Kód oboru RIV: AM - Pedagogika a školství
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0249657
     
     
  6. 6.
    0431354 - MÚ 2015 RIV IT eng C - Konferenční příspěvek (zahraniční konf.)
    Tichá, Marie - Hošpesová, A.
    Problem posing as a motivational tool in improving primary school teacher knowledge.
    Quaderni di Ricerca in Didattica - Mathematics. Palermo: GRIM, 2013 - (Di Paola, B.), s. 307-316. ISSN 1592-4424.
    [CIEAEM 65. Palermo (IT), 22.07.2013-26.07.2013]
    Institucionální podpora: RVO:67985840
    Klíčová slova: subject didactic competence * problem posing * motivational means
    Kód oboru RIV: AM - Pedagogika a školství
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0235942
     
     
  7. 7.
    0425891 - MÚ 2014 RIV TR eng C - Konferenční příspěvek (zahraniční konf.)
    Hošpesová, A. - Tichá, Marie
    One possible way of training teachers for inquiry based education.
    CERME 8 Proceedings of the Eighth Congress of European Research in Mathematics Education. Ankara: Middle East Technical University, 2013 - (Pytlak, M.; Rowland, T.; Swoboda, E.), s. 3105-3114. ISBN 978-975-429-315-9.
    [CERME 8 - Eighth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education. Manavgat-Side, Antalya (TR), 06.02.2013-10.02.2013]
    Institucionální podpora: RVO:67985840
    Klíčová slova: inquiry based mathematics education * pre-service teacher training * subject matter knowledge
    Kód oboru RIV: AM - Pedagogika a školství
    http://www.mathematik.uni-dortmund.de/~erme/doc/CERME8/CERME8_2013_Proceedings.pdf
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0231694
    Název souboruStaženoVelikostKomentářVerzePřístup
    Ticha2.pdf2423.6 KBVydavatelský postprintpovolen
     
     
  8. 8.
    0395245 - MÚ 2014 RIV CZ eng C - Konferenční příspěvek (zahraniční konf.)
    Hošpesová, A. - Tichá, Marie
    Posing problems with a given structure by pre-service teachers.
    SEMT 13 - International Symposium, Elementary Maths Teaching. Proceedings. Prague: Charles University, Faculty of Education, 2013 - (Novotná, J.; Moravcová, H.), s. 368-369. ISBN 978-80-7290-637-6.
    [SEMT'13 - International Symposium, Elementary Maths Teaching. Praha (CZ), 18.08.2013-23.08.2013]
    Institucionální podpora: RVO:67985840
    Klíčová slova: teachers' knowledge * scheme * structure of problem
    Kód oboru RIV: AM - Pedagogika a školství
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0223337
     
     
  9. 9.
    0370203 - MÚ 2012 RIV PL eng C - Konferenční příspěvek (zahraniční konf.)
    Tichá, Marie - Hošpesová, A.
    Teacher competences prerequisite to natural differentiation.
    CERME 7 Proceedings of the Seventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education. Rzewzow: University of Rzeszow, 2011 - (Pytlak, M.; Rowland, T.; Swoboda, E.), s. 2888-2897. ISBN 978-83-7338-683-9.
    [CERME 7 - Seventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education. Rzeszow (PL), 09.02.2011-13.02.2011]
    Grant CEP: GA ČR(CZ) GA406/08/0710
    Výzkumný záměr: CEZ:AV0Z10190503
    Klíčová slova: mathematics education * teacher training * subject knowledge * natural differentiation
    Kód oboru RIV: AM - Pedagogika a školství
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0204072
    Název souboruStaženoVelikostKomentářVerzePřístup
    Ticha1.pdf2247.1 KBAutorský preprintpovolen
     
     
  10. 10.
    0349680 - MÚ 2011 RIV PL eng C - Konferenční příspěvek (zahraniční konf.)
    Hošpesová, A. - Roubíček, Filip - Tichá, Marie
    Substantial learning environments in geometry.
    Motivation Via Natural Differentiation in Mathematics. Jaroslaw: Wydawnictwo Papirus, 2010, s. 24-26. ISBN 987-83-91-77-81-2-8.
    [Childrens' mathematics education 2010. Rzeszow-Iwonicz Zdrój (PL), 24.08.2010-29.08.2010]
    Grant CEP: GA ČR(CZ) GA406/08/0710
    Grant ostatní: Projekt COMENIUS(XE) 142453-LLP-1-2008-1-PL-COMENIUS-CMP
    Výzkumný záměr: CEZ:AV0Z10190503
    Klíčová slova: individualization * natural differentiation * professional competences * motivation
    Kód oboru RIV: AM - Pedagogika a školství
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0189848
     
     

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.