Výsledky vyhledávání
- 1.0583073 - ÚJČ 2024 RIV CZ cze J - Článek v odborném periodiku
Homoláč, Jiří - Křen, M. - Kašpárková, A. - Etchegoyen Rosolová, Kamila - Hoffmannová, Jana - Kaderka, Petr - Kopecký, Jakub - Sherman, Tamah - Vondřička, P.
Akademické psaní a frázové banky.
[Academic writing and phrasebanks.]
Slovo a slovesnost. Roč. 84, č. 4 (2023), s. 303-321. ISSN 0037-7031
Grant CEP: GA TA ČR(CZ) TL05000309
Institucionální podpora: RVO:68378092
Klíčová slova: academic writing * academic phrasebank * corpus * genre-based pedagogy * phrase * English * Czech
Obor OECD: Linguistics
Impakt faktor: 0.1, rok: 2022
Způsob publikování: Open access
https://asjournals.lib.cas.cz/slovoaslovesnost/article/uuid:04b22b1a-0fbd-4b58-9885-353f563e469a
Trvalý link: https://hdl.handle.net/11104/0352556 - 2.0554010 - ÚJČ 2022 RIV CZ cze J - Článek v odborném periodiku
Kašpárková, A. - Etchegoyen Rosolová, Kamila
Potřebujeme na univerzitách vyučovat Akademické psaní? Příklad dobré praxe z ÚJČ AV ČR a VŠB-TUO.
[Do we need to teach Academic Writing at universities? An example of good practice from the Czech Language Institute and VSB-TUO.]
CASALC Review. Roč. 11, č. 2 (2021), s. 39-48. ISSN 1804-9435
Grant CEP: GA TA ČR(CZ) TL01000274
Institucionální podpora: RVO:68378092
Klíčová slova: Academic writing * writing for publication * publishing * teaching of academic writ ing * PhD studies
Obor OECD: Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Způsob publikování: Open access
file:///C:/Users/tesarova/Desktop/CASALC%20%C4%8Dl%C3%A1nek.pdf
Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0328667 - 3.0546166 - ÚJČ 2022 RIV SE eng J - Článek v odborném periodiku
Etchegoyen Rosolová, Kamila - Kašpárková, A.
How Do I Cook an Impact Factor Article If You Do Not Show Me What the Ingredients Are?
Educare. -, č. 1 (2021), s. 70-97. E-ISSN 1653-1868
Grant CEP: GA TA ČR(CZ) TL01000274
Institucionální podpora: RVO:68378092
Klíčová slova: academic writing * doctoral studies * publishing * supervisors * writing support
Obor OECD: Linguistics
Způsob publikování: Open access
https://ojs.mau.se/index.php/educare/article/view/537/530
Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0322730 - 4.0543112 - ÚJČ 2022 RIV CZ eng J - Článek v odborném periodiku
Poche Kargerová, J. - Vallin, P. - Etchegoyen Rosolová, Kamila - Bajerová, K.
Cognitive Operations in Teachers’ Development of Reflective Skills: WANDA Group Reflection in a Czech Primary School.
Pedagogika. Roč. 70, č. 4 (2020), s. 592-613. ISSN 0031-3815
Institucionální podpora: RVO:68378092
Klíčová slova: professional development * WANDA method * group reflection * professional learning communities
Obor OECD: Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Způsob publikování: Open access
https://ojs.cuni.cz/pedagogika/issue/view/169
Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0320738