Výsledky vyhledávání

  1. 1.
    0574377 - PSÚ 2024 NL eng J - Článek v odborném periodiku
    Brom, C. - Hannemann, T. - Tetourová, T. - Drobná, A. - Kopáňková, N. - Volná, K. - Kačerovská, K. - Děchtěrenko, Filip - Ježek, P. - Stárková, T.
    Eight-year-olds’ naive and acquired knowledge about computer viruses: a mixed methods study.
    International Journal of Technology and Design Education. srpen (2023). ISSN 0957-7572. E-ISSN 1573-1804
    Institucionální podpora: RVO:68081740
    Klíčová slova: children * computer viruses * computing education * conceptual change * knowledge in pieces * multimedia learning * preconceptions
    Obor OECD: Psychology (including human - machine relations)
    Impakt faktor: 2.1, rok: 2022
    Způsob publikování: Omezený přístup
    https://link.springer.com/article/10.1007/s10798-023-09847-5
    Trvalý link: https://hdl.handle.net/11104/0344709
     
     
  2. 2.
    0573692 - PSÚ 2024 RIV GB eng J - Článek v odborném periodiku
    Schubertová, K. - Lukavský, Jiří - Drobná, A. - Volná, K. - Brom, C.
    Contextual animation in multimedia learning materials for pre-adolescents: The saga of null results continues.
    Learning and Instruction. Roč. 87, říjen (2023), č. článku 101803. ISSN 0959-4752. E-ISSN 1873-3263
    Institucionální podpora: RVO:68081740
    Klíčová slova: children * contextual animation * emotional design * multimedia learning * primary school
    Obor OECD: Psychology (including human - machine relations)
    Impakt faktor: 6.2, rok: 2022
    Způsob publikování: Omezený přístup
    https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0959475223000725?via%3Dihub
    Trvalý link: https://hdl.handle.net/11104/0344068
    Název souboruStaženoVelikostKomentářVerzePřístup
    0573692 J Lukavský et al_Contextual animation.pdf02.4 MBAutorský preprintvyžádat
     
     
  3. 3.
    0565818 - ARÚ 2023 RIV CZ cze J - Článek v odborném periodiku
    Profantová, Naďa - Militká, L. - Šámal, Z.
    Lipany (okr. Kolín) v raném středověku: výpověď prospekce s detektory kovů.
    [Lipany (Kolín District) in the Early Middle Ages: the testimony of metal detector prospecting.]
    Archeologie ve středních Čechách. Roč. 26, č. 2 (2022), s. 363-380. ISSN 1214-3553
    Grant CEP: GA ČR(CZ) GA18-00477S
    Institucionální podpora: RVO:67985912
    Klíčová slova: Early Middle Ages * metal detector survey * metal finds * belt and horse harness ornaments * long-distance contacts
    Obor OECD: Archaeology
    Způsob publikování: Open access
    https://www.uappsc.cz/wp-content/uploads/2022/12/ASC26_2_07Profantova_et_al.pdf
    Trvalý link: https://hdl.handle.net/11104/0337309
     
     
  4. 4.
    0556600 - PSÚ 2023 RIV CH eng J - Článek v odborném periodiku
    Brom, C. - Kolek, L. - Lukavský, Jiří - Děchtěrenko, Filip - Volná, K.
    To Quiz or to Shoot When Practicing Grammar? Catching and Holding the Interest of Child Learners: A Field Study.
    Frontiers in Psychology. Roč. 13, duben (2022), č. článku 856623. E-ISSN 1664-1078
    Institucionální podpora: RVO:68081740
    Klíčová slova: game-based learning (GBL) * quiz * intrinsic integration * learning analytics * persistence * interest * distraction
    Obor OECD: Psychology (including human - machine relations)
    Impakt faktor: 3.8, rok: 2022
    Způsob publikování: Open access
    https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fpsyg.2022.856623/full
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0330772
    Název souboruStaženoVelikostKomentářVerzePřístup
    0556600 J Lukavský, Děchtěrenko a kol_To Quiz or to Shoot....pdf11.4 MBAutorský preprintvyžádat
     
     
  5. 5.
    0549449 - PSÚ 2022 RIV CH eng J - Článek v odborném periodiku
    Jičínská, L. - Sedláčková, P. - Kolek, L. - Tetourová, T. - Volná, K. - Lukavský, Jiří - Brom, C.
    Extrinsically Integrated Instructional Quizzes in Learning Games: An Educational Disaster or Not?
    Frontiers in Psychology. Roč. 12, srpen (2021), č. článku 678380. E-ISSN 1664-1078
    Institucionální podpora: RVO:68081740
    Klíčová slova: game-based learning * educational games * quiz * instructional quiz * multiple-choice * extrinsic integration * experiment * learning outcomes
    Obor OECD: Psychology (including human - machine relations)
    Impakt faktor: 4.232, rok: 2021
    Způsob publikování: Open access
    https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fpsyg.2021.678380/full
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0325458
    Název souboruStaženoVelikostKomentářVerzePřístup
    0549449 J Lukavský a kol_Extrinsically Integrated.pdf01.8 MBAutorský preprintvyžádat
     
     
  6. 6.
    0546202 - ARÚ 2022 RIV CZ cze J - Článek v odborném periodiku
    Militká, L. - Beneš, Z. - Burgert, Pavel - Šámal, Z. - Beran-Cimbůrková, P.
    Pravěké nálezy z místa bojiště u Lipan, okr. Kolín: výsledky povrchových a detektorových prospekcí.
    [Prehistoric finds from the battlefield of Lipany, Kolín District: results of surface and metal detector surveys.]
    Archeologie ve středních Čechách. Roč. 25, č. 1 (2021), s. 47-74. ISSN 1214-3553
    Výzkumná infrastruktura: AIS CR II - 90134
    Institucionální podpora: RVO:67985912
    Klíčová slova: battlefield * prehistory * metal detector * Neolithic
    Obor OECD: Archaeology
    Způsob publikování: Open access
    https://www.uappsc.cz/wp-content/uploads/2021/09/ASC25_1_Militk%C3%A1_et_al.pdf
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0322852
     
     
  7. 7.
    0544073 - PSÚ 2022 RIV US eng J - Článek v odborném periodiku
    Javora, O. - Děchtěrenko, Filip - Tetourová, T. - Volná, K. - Brom, C.
    Customization in educational computer games and its effect on learning: Experimental study with primary school children.
    Journal of Computer Assisted Learning. Roč. 37, č. 5 (2021), s. 1370-1382. ISSN 0266-4909. E-ISSN 1365-2729
    Institucionální podpora: RVO:68081740
    Klíčová slova: customization * games * learning * children * emotional design
    Obor OECD: Psychology (including human - machine relations)
    Impakt faktor: 3.761, rok: 2021
    Způsob publikování: Omezený přístup
    https://onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1111/jcal.12576
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0322242
    Název souboruStaženoVelikostKomentářVerzePřístup
    0544073 J Děchtěrenko Customization in educational....pdf01.7 MBAutorský preprintvyžádat
     
     
  8. 8.
    0542899 - ARÚ 2022 RIV CZ cze J - Článek v odborném periodiku
    Profantová, Naďa - Šámal, Z. - Blažková, K.
    Nové poznatky o hradišti v Branově, okr. Rakovník.
    [New findings on the hillfort at Branov, Rakovník District.]
    Archeologie ve středních Čechách. Roč. 25, č. 1 (2021), s. 159-169. ISSN 1214-3553
    Grant CEP: GA ČR(CZ) GA18-00477S
    Výzkumná infrastruktura: AIS CR II - 90134
    Institucionální podpora: RVO:67985912
    Klíčová slova: hillfort * metal artefacts * Bronze Age * La Tène period * Early Middle Ages
    Obor OECD: Archaeology
    Způsob publikování: Open access
    https://www.uappsc.cz/wp-content/uploads/2021/09/ASC25_1_Profantov%C3%A1_et_al.pdf
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0320237
     
     
  9. 9.
    0533029 - PSÚ 2022 RIV US eng J - Článek v odborném periodiku
    Javora, O. - Hannemann, T. - Volná, K. - Děchtěrenko, Filip - Tetourová, T. - Stárková, T. - Brom, C.
    Is contextual animation needed in multimedia learning games for children? An eye tracker study.
    Journal of Computer Assisted Learning. Roč. 37, č. 2 (2021), s. 305-318. ISSN 0266-4909. E-ISSN 1365-2729
    Grant ostatní: AV ČR(CZ) StrategieAV21/14
    Program: StrategieAV
    Institucionální podpora: RVO:68081740
    Klíčová slova: animation * children * emotional design * eye tracker * games * learning
    Obor OECD: Psychology (including human - machine relations)
    Impakt faktor: 3.761, rok: 2021
    Způsob publikování: Omezený přístup
    https://onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1111/jcal.12489
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0311529
    Název souboruStaženoVelikostKomentářVerzePřístup
    0533029 J Děchtěrenko a kol. Is contextual....pdf02.1 MBAutorský preprintvyžádat
     
     


  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.