Výsledky vyhledávání
- 1.0506270 - MÚ 2020 RIV CZ eng C - Konferenční příspěvek (zahraniční konf.)
Roubíček, Filip
Talk about patterns in the mathematics classroom.
CERME 9 Congress of the European Society for Research in Mathematics Education. Prague: Charles University in Prague, 2015 - (Krainer, K.; Vondrová, N.), s. 1527-1528. ISBN 978-80-7290-844-8.
[CERME 9 Congress of the European Society for Research in Mathematics Education. Praha (CZ), 04.02.2015-08.02.2015]
Grant CEP: GA ČR(CZ) GA14-01417S
Institucionální podpora: RVO:67985840
Klíčová slova: discourse * mathematics classroom * patterns
Obor OECD: Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0297561Název souboru Staženo Velikost Komentář Verze Přístup Roubicek1.pdf 0 128.7 KB Vydavatelský postprint vyžádat - 2.0487835 - MÚ 2018 RIV DE eng C - Konferenční příspěvek (zahraniční konf.)
Hošpesová, A. - Tichá, Marie
Concept Cartoons created by prospective primary school teachers.
ERME Topic Conference on Mathematics Teaching, Resources and Teacher Professional Development. Berlin: European Society for Research in Mathematics Education, 2017 - (Zehetmeier, S.; Rösken-Winter, B.; Potari, D.; Ribeiro, M.), s. 319-320. ISBN 978-3-00-058755-9.
[ERME Topic Conference on Mathematics Teaching, Resources and Teacher Professional Development. Berlin (DE), 05.10.2016-07.10.2016]
Grant CEP: GA ČR(CZ) GA14-01417S
Institucionální podpora: RVO:67985840
Klíčová slova: problem posing * Concept Cartoons * argumentation
Obor OECD: Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
https://pse.hu-berlin.de/de/forschung-und-lehre/professuren/copy_of_dbr/erme/scientific-programme-1/poster-presentation/hospesova-ticha-clear-new.pdf
Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0282456Název souboru Staženo Velikost Komentář Verze Přístup Ticha1.pdf 5 262.1 KB Vydavatelský postprint povolen - 3.0487826 - MÚ 2018 RIV CZ eng C - Konferenční příspěvek (zahraniční konf.)
Hošpesová, A. - Tichá, Marie
Problem posing in prospective primary school teachers´ education: Case of Concept Cartoons.
SEMT 17 - International Symposium, Elementary Mathematics Teaching. Prague: Charles University, Faculty of Education, 2017 - (Novotná, J.; Moraová, H.), s. 491-493. ISBN 978-80-7290-955-1.
[SEMT'17 - International Symposium, Elementary Maths Teaching. Prague (CZ), 20.08.2017-25.08.2017]
Grant CEP: GA ČR(CZ) GA14-01417S
Institucionální podpora: RVO:67985840
Klíčová slova: problem posing * Concept Cartoons * PCK of prospective teachers
Obor OECD: Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0282446Název souboru Staženo Velikost Komentář Verze Přístup Ticha2.pdf 0 177.7 KB Vydavatelský postprint vyžádat - 4.0478989 - MÚ 2018 RIV CZ eng C - Konferenční příspěvek (zahraniční konf.)
Samková, L. - Tichá, Marie
Observing how future primary school teachers reason about fractions.
Proceedings of the 14th International Conference on Efficiency and Responsibility in Education (ERIE). Prague: Czech University of Life Sciences, 2017 - (Houska, M.; Krejci, I.; Flegl, M.; Fejfarova, M.; Urbancova, H.; Husak, J.), s. 363-371. ISBN 978-80-213-2762-7.
[14th International Conference on Efficiency and Responsibility in Education (ERIE). Prague (CZ), 08.06.2017-09.06.2017]
Grant CEP: GA ČR(CZ) GA14-01417S
Institucionální podpora: RVO:67985840
Klíčová slova: concept Cartoons * fractions * future primary school teachers
Obor OECD: Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0275018 - 5.0473693 - MÚ 2018 RIV SK eng C - Konferenční příspěvek (zahraniční konf.)
Samková, L. - Tichá, Marie
Observing how future primary school teachers reason and generalize: the case of number triangles and Concept Cartoons.
Conference on Applied Mathematics APLIMAT 2017. Bratislava: Slovak University of Technology in Bratislava, 2017 - (Szarková, D.; Letavaj, P.; Richtáriková, M.; Prašilová, M.), s. 1354-1368. ISBN 978-80-227-4650-2.
[16th Conference on Applied Mathematics 2017 (APLIMAT). Bratislava (SK), 31.01.2017-02.02.2017]
Grant CEP: GA ČR(CZ) GA14-01417S
Institucionální podpora: RVO:67985840
Klíčová slova: future primary school teachers * reasoning * generalization
Obor OECD: Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0270847 - 6.0471896 - MÚ 2017 RIV SK eng C - Konferenční příspěvek (zahraniční konf.)
Roubíček, Filip
Assessing a teacher’s competence for implementation of inquiry based mathematics education from a discussion of open geometrical situations.
Conference on Applied Mathematics APLIMAT 2017. Bratislava: Slovak University of Technology in Bratislava, 2017 - (Szarková, D.; Letavaj, P.; Richtáriková, M.; Prašilová, M.), s. 1321-1331. ISBN 978-80-227-4650-2.
[16th Conference on Applied Mathematics 2017 (APLIMAT). Bratislava (SK), 31.01.2017-02.02.2017]
Grant CEP: GA ČR(CZ) GA14-01417S
Institucionální podpora: RVO:67985840
Klíčová slova: inguiry based mathematics education * primary teacher * elementary geometry
Obor OECD: Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0269270 - 7.0468196 - MÚ 2017 RIV CZ eng C - Konferenční příspěvek (zahraniční konf.)
Samková, L. - Tichá, Marie
Developing open approach to mathematics in future primary school teachers.
Efficiency and Responsibility in Education 2016. Prague: Czech University of Life Sciences, 2016 - (Flégl, M.; Houška, M.; Krejčí, I.; Kvasnička, R.), s. 494-501. ISBN 978-80-213-2646-0.
[International Conference Efficiency and Responsibility in Education 2016 /13./. Prague (CZ), 02.06.2016-03.06.2016]
Grant CEP: GA ČR(CZ) GA14-01417S
Institucionální podpora: RVO:67985840
Klíčová slova: argumentaion * concept Cartoons * future primary school teachers * inquiry-based
Kód oboru RIV: AM - Pedagogika a školství
http://erie.pef.czu.cz/2016/Documents/ERIE2016.pdf
Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0266042Název souboru Staženo Velikost Komentář Verze Přístup Ticha2.pdf 7 936.1 KB Vydavatelský postprint vyžádat - 8.0462747 - MÚ 2017 RIV IT eng C - Konferenční příspěvek (zahraniční konf.)
Samková, L. - Tichá, Marie
Investigating future primary teachers' grasping of situations related to unequal partition word problems.
Quaderni di Ricerca in Didattica - Mathematics. Palermo: GRIM, 2015 - (Sabena, C.; Di Paola, B.), s. 295-303. ISSN 1592-4424.
[CIEAEM 67. Aosta (IT), 20.07.2015-24.07.2015]
Grant CEP: GA ČR(CZ) GA14-01417S
Institucionální podpora: RVO:67985840
Klíčová slova: grasping of situations * unequal partition * concept Cartoons
Kód oboru RIV: AM - Pedagogika a školství
Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0262136Název souboru Staženo Velikost Komentář Verze Přístup Ticha1.pdf 4 1.4 MB Vydavatelský postprint vyžádat - 9.0462490 - MÚ 2017 RIV SK eng C - Konferenční příspěvek (zahraniční konf.)
Samková, L. - Tichá, Marie
Developing views of proof of future primary school teachers.
Conference on Applied Mathematics APLIMAT 2016. Bratislava: Slovak University of Technology in Bratislava, 2016 - (Balko, L.; Szarková, D.; Richtáriková, D.), s. 987-998. ISBN 978-80-2274-531-4.
[15th Conference on Applied Mathematics 2016 (APLIMAT). Bratislava (SK), 02.01.2016-04.01.2016]
Grant CEP: GA ČR(CZ) GA14-01417S
Institucionální podpora: RVO:67985840
Klíčová slova: future school teachers * inquiry-based mathematics education * classroom interventions
Kód oboru RIV: AM - Pedagogika a školství
Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0261949 - 10.0457736 - MÚ 2019 RIV CZ eng C - Konferenční příspěvek (zahraniční konf.)
Tichá, Marie - Hošpesová, A.
Word problems of a given structure in the perspective of teacher training.
CERME 9 Congress of the European Society for Research in Mathematics Education. Prague: Charles University in Prague, 2015 - (Krainer, K.; Vondrová, N.), s. 2916-2922. ISBN 978-80-7290-844-8.
[CERME 9 Congress of the European Society for Research in Mathematics Education. Praha (CZ), 04.02.2015-08.02.2015]
Grant CEP: GA ČR(CZ) GA14-01417S
Institucionální podpora: RVO:67985840
Klíčová slova: inquiry based mathematics education * prospective teaching training * subject matter knowledge * knowledge base for teaching
Obor OECD: Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
https://www.dropbox.com/sh/1wxso9ciev3ynua/AABKY_xYo88DISnX4dZ36NW6a/Ticha_Hospesova_CERME%209_corr1.pdf
Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0258097Název souboru Staženo Velikost Komentář Verze Přístup Ticha1.pdf 4 300.4 KB Vydavatelský postprint vyžádat