Výsledky vyhledávání
- 1.0579733 - ÚI 2025 US eng J - Článek v odborném periodiku
Kolek, L. - Martinková, Patrícia - Vařejková, Michaela - Šisler, V. - Brom, C.
Is video games' effect on attitudes universal? Results from an empirical study comparing video games' impact on the attitude change of players with different backgrounds.
Journal of Computer Assisted Learning. Online first 22 November 2023 (2024). ISSN 0266-4909. E-ISSN 1365-2729
Grant CEP: GA ČR(CZ) GA21-03658S
Institucionální podpora: RVO:67985807
Klíčová slova: attitude importance * explicit attitudes * game-based learning * history representation * implicit attitudes * video games
Impakt faktor: 5, rok: 2022
Způsob publikování: Open access
Trvalý link: https://hdl.handle.net/11104/0348536Název souboru Staženo Velikost Komentář Verze Přístup 0579733-aoa.pdf 1 2.2 MB OA CC BY 4.0 Vydavatelský postprint povolen - 2.0565688 - ÚSD 2023 RIV US eng J - Článek v odborném periodiku
Šisler, V. - Poetzsch, H. - Hannemann, T. - Cuhra, Jaroslav - Pinkas, J.
History, Heritage, and Memory in Video Games. Approaching the Past in Svoboda 1945. Liberation and Train to Sachsenhausen.
Games and Culture. Roč. 17, č. 6 (2022), s. 901-914. ISSN 1555-4120. E-ISSN 1555-4139
Institucionální podpora: RVO:68378114
Klíčová slova: memory * heritage * video games
Obor OECD: History (history of science and technology to be 6.3, history of specific sciences to be under the respective headings)
Impakt faktor: 2.8, rok: 2022
Způsob publikování: Omezený přístup
https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/15554120221115402
Trvalý link: https://hdl.handle.net/11104/0338070 - 3.0544560 - ÚI 2022 RIV US eng J - Článek v odborném periodiku
Kolek, L. - Šisler, V. - Martinková, Patrícia - Brom, C.
Can video games change attitudes towards history? Results from a laboratory experiment measuring short- and long-term effects.
Journal of Computer Assisted Learning. Roč. 37, č. 5 (2021), s. 1348-1369. ISSN 0266-4909. E-ISSN 1365-2729
Grant CEP: GA ČR(CZ) GA21-03658S
Institucionální podpora: RVO:67985807
Klíčová slova: differential item functioning * explicit attitudes * game-based learning * history representation * implicit attitudes * media in education * video games
Obor OECD: Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Impakt faktor: 3.761, rok: 2021
Způsob publikování: Omezený přístup
http://dx.doi.org/10.1111/jcal.12575
Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0321405 - 4.0382409 - ÚSD 2013 RIV DE eng J - Článek v odborném periodiku
Šisler, V. - Brom, C. - Cuhra, Jaroslav - Činátl, K. - Gemrot, J.
Stories from the History of Czechoslovakia, A Serious Game for Teaching History of the Czech Lands in the 20th Century - Notes on Design Concepts and Design Process.
Lecture Notes in Computer Science. -, č. 7522 (2012), s. 67-74. ISSN 0302-9743
Institucionální podpora: RVO:68378114
Klíčová slova: history * Czechoslovakia * education
Kód oboru RIV: AB - Dějiny
Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0212634