Výsledky vyhledávání
- 1.0487835 - MÚ 2018 RIV DE eng C - Konferenční příspěvek (zahraniční konf.)
Hošpesová, A. - Tichá, Marie
Concept Cartoons created by prospective primary school teachers.
ERME Topic Conference on Mathematics Teaching, Resources and Teacher Professional Development. Berlin: European Society for Research in Mathematics Education, 2017 - (Zehetmeier, S.; Rösken-Winter, B.; Potari, D.; Ribeiro, M.), s. 319-320. ISBN 978-3-00-058755-9.
[ERME Topic Conference on Mathematics Teaching, Resources and Teacher Professional Development. Berlin (DE), 05.10.2016-07.10.2016]
Grant CEP: GA ČR(CZ) GA14-01417S
Institucionální podpora: RVO:67985840
Klíčová slova: problem posing * Concept Cartoons * argumentation
Obor OECD: Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
https://pse.hu-berlin.de/de/forschung-und-lehre/professuren/copy_of_dbr/erme/scientific-programme-1/poster-presentation/hospesova-ticha-clear-new.pdf
Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0282456Název souboru Staženo Velikost Komentář Verze Přístup Ticha1.pdf 5 262.1 KB Vydavatelský postprint povolen - 2.0487826 - MÚ 2018 RIV CZ eng C - Konferenční příspěvek (zahraniční konf.)
Hošpesová, A. - Tichá, Marie
Problem posing in prospective primary school teachers´ education: Case of Concept Cartoons.
SEMT 17 - International Symposium, Elementary Mathematics Teaching. Prague: Charles University, Faculty of Education, 2017 - (Novotná, J.; Moraová, H.), s. 491-493. ISBN 978-80-7290-955-1.
[SEMT'17 - International Symposium, Elementary Maths Teaching. Prague (CZ), 20.08.2017-25.08.2017]
Grant CEP: GA ČR(CZ) GA14-01417S
Institucionální podpora: RVO:67985840
Klíčová slova: problem posing * Concept Cartoons * PCK of prospective teachers
Obor OECD: Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0282446Název souboru Staženo Velikost Komentář Verze Přístup Ticha2.pdf 0 177.7 KB Vydavatelský postprint vyžádat - 3.0457736 - MÚ 2019 RIV CZ eng C - Konferenční příspěvek (zahraniční konf.)
Tichá, Marie - Hošpesová, A.
Word problems of a given structure in the perspective of teacher training.
CERME 9 Congress of the European Society for Research in Mathematics Education. Prague: Charles University in Prague, 2015 - (Krainer, K.; Vondrová, N.), s. 2916-2922. ISBN 978-80-7290-844-8.
[CERME 9 Congress of the European Society for Research in Mathematics Education. Praha (CZ), 04.02.2015-08.02.2015]
Grant CEP: GA ČR(CZ) GA14-01417S
Institucionální podpora: RVO:67985840
Klíčová slova: inquiry based mathematics education * prospective teaching training * subject matter knowledge * knowledge base for teaching
Obor OECD: Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
https://www.dropbox.com/sh/1wxso9ciev3ynua/AABKY_xYo88DISnX4dZ36NW6a/Ticha_Hospesova_CERME%209_corr1.pdf
Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0258097Název souboru Staženo Velikost Komentář Verze Přístup Ticha1.pdf 4 300.4 KB Vydavatelský postprint vyžádat - 4.0448853 - MÚ 2016 RIV CZ eng C - Konferenční příspěvek (zahraniční konf.)
Samková, L. - Tichá, Marie - Hošpesová, A.
Error patterns in computation in concept cartoons.
SEMT 15 - International Symposium, Elementary Mathematics Teaching. Prague: Charles University, Faculty of Education, 2015 - (Novotná, J.; Moraová, H.), s. 390-391. ISBN 978-80-7290-833-2.
[SEMT'15 - International Symposium, Elementary Maths Teaching. Praha (CZ), 16.08.2015-21.08.2015]
Grant CEP: GA ČR(CZ) GA14-01417S
Institucionální podpora: RVO:67985840
Klíčová slova: concept Cartoons * error patterns * mental computation strategies
Kód oboru RIV: AM - Pedagogika a školství
Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0250457 - 5.0447902 - MÚ 2016 RIV CZ eng C - Konferenční příspěvek (zahraniční konf.)
Hošpesová, A. - Samková, L. - Tichá, Marie - Roubíček, Filip
How primary school teachers posed problems for inquiry based mathematics education.
SEMT 15 - International Symposium, Elementary Mathematics Teaching. Prague: Charles University, Faculty of Education, 2015 - (Novotná, J.; Moraová, H.), s. 156-165. ISBN 978-80-7290-833-2.
[SEMT'15 - International Symposium, Elementary Maths Teaching. Praha (CZ), 16.08.2015-21.08.2015]
Grant CEP: GA ČR(CZ) GA14-01417S
Institucionální podpora: RVO:67985840
Klíčová slova: inquiry based mathematics education * posing problems * primary school teacher training * pre-service and in-service teachers
Kód oboru RIV: AM - Pedagogika a školství
Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0249657 - 6.0431354 - MÚ 2015 RIV IT eng C - Konferenční příspěvek (zahraniční konf.)
Tichá, Marie - Hošpesová, A.
Problem posing as a motivational tool in improving primary school teacher knowledge.
Quaderni di Ricerca in Didattica - Mathematics. Palermo: GRIM, 2013 - (Di Paola, B.), s. 307-316. ISSN 1592-4424.
[CIEAEM 65. Palermo (IT), 22.07.2013-26.07.2013]
Institucionální podpora: RVO:67985840
Klíčová slova: subject didactic competence * problem posing * motivational means
Kód oboru RIV: AM - Pedagogika a školství
Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0235942 - 7.0425891 - MÚ 2014 RIV TR eng C - Konferenční příspěvek (zahraniční konf.)
Hošpesová, A. - Tichá, Marie
One possible way of training teachers for inquiry based education.
CERME 8 Proceedings of the Eighth Congress of European Research in Mathematics Education. Ankara: Middle East Technical University, 2013 - (Pytlak, M.; Rowland, T.; Swoboda, E.), s. 3105-3114. ISBN 978-975-429-315-9.
[CERME 8 - Eighth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education. Manavgat-Side, Antalya (TR), 06.02.2013-10.02.2013]
Institucionální podpora: RVO:67985840
Klíčová slova: inquiry based mathematics education * pre-service teacher training * subject matter knowledge
Kód oboru RIV: AM - Pedagogika a školství
http://www.mathematik.uni-dortmund.de/~erme/doc/CERME8/CERME8_2013_Proceedings.pdf
Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0231694Název souboru Staženo Velikost Komentář Verze Přístup Ticha2.pdf 2 423.6 KB Vydavatelský postprint povolen - 8.0395245 - MÚ 2014 RIV CZ eng C - Konferenční příspěvek (zahraniční konf.)
Hošpesová, A. - Tichá, Marie
Posing problems with a given structure by pre-service teachers.
SEMT 13 - International Symposium, Elementary Maths Teaching. Proceedings. Prague: Charles University, Faculty of Education, 2013 - (Novotná, J.; Moravcová, H.), s. 368-369. ISBN 978-80-7290-637-6.
[SEMT'13 - International Symposium, Elementary Maths Teaching. Praha (CZ), 18.08.2013-23.08.2013]
Institucionální podpora: RVO:67985840
Klíčová slova: teachers' knowledge * scheme * structure of problem
Kód oboru RIV: AM - Pedagogika a školství
Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0223337 - 9.0370203 - MÚ 2012 RIV PL eng C - Konferenční příspěvek (zahraniční konf.)
Tichá, Marie - Hošpesová, A.
Teacher competences prerequisite to natural differentiation.
CERME 7 Proceedings of the Seventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education. Rzewzow: University of Rzeszow, 2011 - (Pytlak, M.; Rowland, T.; Swoboda, E.), s. 2888-2897. ISBN 978-83-7338-683-9.
[CERME 7 - Seventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education. Rzeszow (PL), 09.02.2011-13.02.2011]
Grant CEP: GA ČR(CZ) GA406/08/0710
Výzkumný záměr: CEZ:AV0Z10190503
Klíčová slova: mathematics education * teacher training * subject knowledge * natural differentiation
Kód oboru RIV: AM - Pedagogika a školství
Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0204072Název souboru Staženo Velikost Komentář Verze Přístup Ticha1.pdf 2 247.1 KB Autorský preprint povolen - 10.0349680 - MÚ 2011 RIV PL eng C - Konferenční příspěvek (zahraniční konf.)
Hošpesová, A. - Roubíček, Filip - Tichá, Marie
Substantial learning environments in geometry.
Motivation Via Natural Differentiation in Mathematics. Jaroslaw: Wydawnictwo Papirus, 2010, s. 24-26. ISBN 987-83-91-77-81-2-8.
[Childrens' mathematics education 2010. Rzeszow-Iwonicz Zdrój (PL), 24.08.2010-29.08.2010]
Grant CEP: GA ČR(CZ) GA406/08/0710
Grant ostatní: Projekt COMENIUS(XE) 142453-LLP-1-2008-1-PL-COMENIUS-CMP
Výzkumný záměr: CEZ:AV0Z10190503
Klíčová slova: individualization * natural differentiation * professional competences * motivation
Kód oboru RIV: AM - Pedagogika a školství
Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0189848