Výsledky vyhledávání
- 1.0585327 - SOÚ 2025 RIV CZ cze J - Článek v odborném periodiku
Prokschová, Daniela
Evropská unie v učebnicích občanského vzdělávání: limity, inovace a výzvy.
[European Union in the Civic Education Textbooks: Limits, Innovations, and Challenges.]
Orbis scholae. Roč. 17, č. 3 (2023), s. 1-28. ISSN 1802-4637
Grant CEP: GA MŠMT(CZ) LX22NPO5101
Institucionální podpora: RVO:68378025
Klíčová slova: civic education * European Union * primary school * lower secondary school * textbook analysis, * content analysis
Obor OECD: Political science
Způsob publikování: Open access
https://karolinum.cz/casopis/orbis-scholae/online-first/clanek-12441
Trvalý link: https://hdl.handle.net/11104/0353036Název souboru Staženo Velikost Komentář Verze Přístup J_Prokschova_Orbis Scholae_17_3_2023.pdf 0 756.4 KB Vydavatelský postprint povolen - 2.0584612 - PSÚ 2025 US eng J - Článek v odborném periodiku
Šikl, Radovan - Brücknerová, K. - Švedová, H. - Děchtěrenko, Filip - Ugwitz, P. - Chmelík, J. - Pokorná, H. - Juřík, V.
Who benefits and who doesn't in virtual reality learning: An experimental study comparing two types of school.
Journal of Computer Assisted Learning. březen (2024). ISSN 0266-4909. E-ISSN 1365-2729
Institucionální podpora: RVO:68081740
Klíčová slova: immediate recollection and knowledge retention * immersive virtual reality * inequities in education * media comparison research * secondary school
Obor OECD: Psychology (including human - machine relations)
Impakt faktor: 5, rok: 2022
Způsob publikování: Omezený přístup
https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/jcal.12973
Trvalý link: https://hdl.handle.net/11104/0352492Název souboru Staženo Velikost Komentář Verze Přístup 0584612 J Šikl et al_Who_benefits_and_who_doesnt_in_virtual_reality_le.pdf 0 1.9 MB Vydavatelský postprint vyžádat - 3.0578625 - SOÚ 2024 CZ cze V - Výzkumná zpráva
Kyselá, Monika
Hodnocení kvality vzdělávání a možnosti dosažení vzdělání českou veřejností – srpen/září 2023.
[Evaluation of the quality of education and educational attainment of the Czech public - August/September 2023.]
1. - Praha: Sociologický ústav AV ČR, v. v. i., 2023. 7 s. Tiskové zprávy CVVM, or231024.
Institucionální podpora: RVO:68378025
Klíčová slova: public opinion * education * grammar school * primary school * university * secondary school * abilities * evaluation * inclusion
Obor OECD: Sociology
https://cvvm.soc.cas.cz/cz/tiskove-zpravy/ostatni/5746-hodnoceni-kvality-vzdelavani-a-moznosti-dosazeni-vzdelani-ceskou-verejnosti-srpen-zari-2023
Trvalý link: https://hdl.handle.net/11104/0348294 - 4.0578190 - NHÚ 2024 RIV CZ cze V - Výzkumná zpráva
Protivínský, Tomáš
Přijímačky na střední školy: promyšlený mechanismus nebo velká národní loterie?.
[Secondary school admissions: a sophisticated mechanism or a big national lottery?]
Praha: Národohospodářský ústav AV ČR, v. v. i., 2023. 48 s. Studie IDEA, 14/2023. ISBN 978-80-7344- 697-0
Grant ostatní: AV ČR(CZ) StrategieAV21/22
Program: StrategieAV
Institucionální podpora: RVO:67985998
Klíčová slova: secondary school admissions * Czech Republic
Obor OECD: Applied Economics, Econometrics
https://idea.cerge-ei.cz/files/IDEA_Studie_14_2023_Prijimacky_1016.pdf
Trvalý link: https://hdl.handle.net/11104/0347230 - 5.0572314 - PSÚ 2025 RIV GB eng J - Článek v odborném periodiku
Vorlíček, R. - Kollerová, Lenka
Being disliked and bullied: A case revealing interplay between peer status and bullying.
Children & Society. Roč. 38, č. 2 (2024), s. 419-435. ISSN 0951-0605. E-ISSN 1099-0860
Grant CEP: GA MŠMT(CZ) LX22NPO5101
Institucionální podpora: RVO:68081740
Klíčová slova: cyberbullying * lower-secondary school * peer rejection processes * peer status * social exclusion * traditional bullying * victimization
Obor OECD: Psychology (including human - machine relations)
Impakt faktor: 1.7, rok: 2022
Způsob publikování: Open access
https://onlinelibrary.wiley.com/doi/epdf/10.1111/chso.12712
Trvalý link: https://hdl.handle.net/11104/0343123Název souboru Staženo Velikost Komentář Verze Přístup 0572314 J Kollerová Being disliked and bullied....pdf 5 149 KB Vydavatelský postprint povolen - 6.0502132 - SSČ 2019 RIV cze U - Uspořádání akce
Bílková, Barbora
Nebojte se vědy.
[Don´t be afraid of science.]
[Česká republika, 01.01.2018-31.12.2018, (W-CST 2200/0)]
Institucionální podpora: RVO:60457856
Klíčová slova: science * secondary school * lecture
Obor OECD: Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0294562 - 7.0495575 - SOÚ 2019 CZ cze V - Výzkumná zpráva
Tuček, Milan
Postoje obyvatel České republiky k novele zákona o českém školství, platbám za vysoké školy a státním maturitám – září 2018.
[Attitudes of the Czech society towards an amendment of a law about Czech educational system, higher education fees and standardized secondary school graduation tests – September 2018.]
1. - Praha: Sociologický ústav AV ČR, v. v. i., 2018. 6 s. Tiskové zprávy CVVM, or181031.
Institucionální podpora: RVO:68378025
Klíčová slova: educational system * secondary school * graduation tests * fees
Kód oboru RIV: AO - Sociologie, demografie
https://cvvm.soc.cas.cz/en/press-releases/other/other/4738-attitudes-of-the-czech-society-towards-an-amendment-of-a-law-about-czech-educational-system-higher-education-fees-and-standardized-secondary-school-graduation-tests-september-20172?auid=653
Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0288986 - 8.0490111 - ÚI 2019 RIV CZ cze J - Článek v odborném periodiku
Bartáková, I. - Chvál, M. - Martinková, Patrícia
Predikční validita zkoušek zakončujících středoškolské vzdělávání a přijímacích testů na vysoké školy.
[The Predictive Validity of School Leaving Examinations and University Entrance Tests.]
Pedagogika. Roč. 68, č. 1 (2018), s. 66-85. ISSN 0031-3815
Grant CEP: GA ČR GJ15-15856Y
Institucionální podpora: RVO:67985807
Klíčová slova: predictive value * secondary-school grade point average * entrance tests * predictor * academic success university grade point average
Obor OECD: Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
http://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/?cat=23857&lang=cs
Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0284401 - 9.0432219 - ÚČL 2015 CZ cze B - Monografie kniha jako celek
Ibrahim, Robert
Teorie literatury: učebnice pro střední školy.
[Theory of literature: textbook.]
Plzeň: Fraus, 2014. 56 s. ISBN 978-80-7238-926-1
Institucionální podpora: RVO:68378068
Klíčová slova: literary theory * secondary school text-book * theory of verse
Kód oboru RIV: AJ - Písemnictví, masmédia, audiovize
Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0236653 - 10.0432204 - ÚČL 2015 CZ cze J - Článek v odborném periodiku
Ibrahim, Robert
K ústní zkoušce z češtiny (Máj Karla Hynka Máchy).
[Oral Examination in Czech (Karel Hynek Mácha’s Máj).]
Český jazyk a literatura. Roč. 64, č. 5 (2014), s. 209-212. ISSN 0009-0786
Institucionální podpora: RVO:68378068
Klíčová slova: Czech secondary school-leaving examination * text edition * theory of verse
Kód oboru RIV: AJ - Písemnictví, masmédia, audiovize
Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0236662