Výsledky vyhledávání

  1. 1.
    0558910 - NHÚ 2023 RIV CZ cze V - Výzkumná zpráva
    Münich, Daniel - Protivínský, Tomáš
    Rozdíly v přísnosti známkování žáků a dopady na vzdělanostní aspirace.
    [Differences in the strictness of grading and its impact on student educational aspirations.]
    Praha: Národohospodářský ústav AV ČR, v. v. i., 2022. 29 s. Studie IDEA, 9/2022. ISBN 978-80-7344-639-0
    Grant ostatní: AV ČR(CZ) StrategieAV21/22
    Program: StrategieAV
    Institucionální podpora: RVO:67985998
    Klíčová slova: primary schools * school grades * Czech Republic
    Obor OECD: Applied Economics, Econometrics
    https://idea.cerge-ei.cz/files/IDEA_Studie_9_2022_Prisnost_znamkovani/files/extfile/IDEA_Studie_9_2022_Prisnost_znamkovani.pdf
    Trvalý link: https://hdl.handle.net/11104/0332402
     
     
  2. 2.
    0558358 - SOÚ 2023 RIV PL eng J - Článek v odborném periodiku
    Raudenská, Petra - Hamplová, Dana
    The Effect of Parents’ Education and Income on Children’s School Performance: the Mediating Role of the Family Environment and Children’s Characteristics, and Gender Differences.
    Polish Sociological Review. Roč. 218, č. 2 (2022), s. 247-271. ISSN 1231-1413. E-ISSN 2657-4276
    Grant CEP: GA ČR(CZ) GA19-15303S
    Institucionální podpora: RVO:68378025
    Klíčová slova: school grades * educational aspirations * socioeconomic status * scholarly culture * gender differences * structural modeling
    Obor OECD: Sociology
    Impakt faktor: 0.6, rok: 2022
    Způsob publikování: Open access
    https://polish-sociological-review.eu/The-Effect-of-Parents-Education-and-Income-non-Children-s-School-Performance-nthe,151509,0,2.html
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0332085
    Název souboruStaženoVelikostKomentářVerzePřístup
    J_Raudenska_Hamplova_Effect of Parents Education and Income.pdf5250 KBVydavatelský postprintvyžádat
     
     
  3. 3.
    0549709 - ÚFM 2022 RIV CH eng J - Článek v odborném periodiku
    Pokluda, J. - Dlouhý, Ivo - Kianicova, M. - Čupera, J. - Horníková, J. - Šandera, P.
    Temperature Dependence of Fracture Characteristics of Variously Heat-Treated Grades of Ultra-High-Strength Steel: Experimental and Modelling.
    Materials. Roč. 14, č. 19 (2021), č. článku 5875. E-ISSN 1996-1944
    Institucionální podpora: RVO:68081723
    Klíčová slova: toughness * growth * resistance * stress * state * ultra-high steel grades * tensile characteristics * fracture toughness * temperature dependence * modelling fracture
    Obor OECD: Materials engineering
    Impakt faktor: 3.748, rok: 2021
    Způsob publikování: Open access
    https://www.mdpi.com/1996-1944/14/19/5875
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0325648
     
     
  4. 4.
    0546128 - SOÚ 2022 RIV NL eng J - Článek v odborném periodiku
    Raudenská, Petra
    Mediation effects in the relationship between cultural capital and academic outcomes.
    Social Science Research. Roč. 102, January (2022), č. článku 102646. ISSN 0049-089X. E-ISSN 1096-0317
    Grant CEP: GA ČR(CZ) GA19-15303S
    Institucionální podpora: RVO:68378025
    Klíčová slova: school grades * reading ability * cultural capital * highbrow cultural resources * reading interest * mediation effect * PISA
    Obor OECD: Sociology
    Impakt faktor: 2.5, rok: 2022
    Způsob publikování: Omezený přístup
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0322688
    Název souboruStaženoVelikostKomentářVerzePřístup
    Raudenska Mediation effects_Social Science Research_2022.pdf1745.2 KBpřístupný na vyžádáníVydavatelský postprintvyžádat
     
     
  5. 5.
    0505145 - NHÚ 2020 RIV CZ cze V - Výzkumná zpráva
    Federičová, Miroslava
    Dopady známek na vysvědčení na životní rozhodnutí žáků.
    [How school report grades affect pupils’ life decision.]
    Praha: Národohospodářský ústav AV ČR, v. v. i., 2019. 28 s. Studie IDEA, 1/2019. ISBN 978-80-7344-480-8
    Grant CEP: GA ČR(CZ) GBP402/12/G130
    Grant ostatní: AV ČR(CZ) StrategieAV21/13
    Program: StrategieAV
    Institucionální podpora: RVO:67985998
    Klíčová slova: grades * Czech Republic * gender differences
    Obor OECD: Applied Economics, Econometrics
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0296649
    Název souboruStaženoVelikostKomentářVerzePřístup
    IDEA_Studie_1_2019.pdf61.8 MBVydavatelský postprintpovolen
     
     
  6. 6.
    0490373 - NHÚ 2019 RIV CZ cze V - Výzkumná zpráva
    Münich, Daniel - Protivínský, T.
    Co skrývají známky na vysvědčení?.
    [What’s behind the grades on Czech school certificates?]
    Praha: Národohospodářský ústav AV ČR, v. v. i., 2018. 24 s. Studie IDEA, 1/2018. ISBN 978-80-7344-444-0
    Grant CEP: GA ČR(CZ) GBP402/12/G130
    Institucionální podpora: RVO:67985998
    Klíčová slova: grades * Czech Republic * gender differences
    Obor OECD: Applied Economics, Econometrics
    https://idea.cerge-ei.cz/files/IDEA_Studie_1_2018_Co_skryvaji_znamky/files/downloads/IDEA_Studie_1_2018_Co_skryvaji_znamky.pdf
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0284613
    Název souboruStaženoVelikostKomentářVerzePřístup
    IDEA_Studie_1_2018_Co_skryvaji_znamky.pdf41.1 MBVydavatelský postprintpovolen
     
     
  7. 7.
    0379078 - ÚI 2013 RIV PL eng J - Článek v odborném periodiku
    Štuka, Č. - Martinková, Patrícia - Zvára, Karel - Zvárová, Jana
    The prediction and probability for successful completion in medical study based on tests and pre-admission grades.
    New Educational Review. Roč. 28, č. 2 (2012), s. 138-152. ISSN 1732-6729
    Grant CEP: GA MŠMT(CZ) 1M06014
    Výzkumný záměr: CEZ:AV0Z10300504
    Klíčová slova: education * admission criteria * pre-admission grades * admission test * medical study
    Kód oboru RIV: BB - Aplikovaná statistika, operační výzkum
    Impakt faktor: 0.149, rok: 2012
    http://www.educationalrev.us.edu.pl/issues/volume-282012/
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0007371
     
     


  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.