Výsledky vyhledávání
- 1.0558910 - NHÚ 2023 RIV CZ cze V - Výzkumná zpráva
Münich, Daniel - Protivínský, Tomáš
Rozdíly v přísnosti známkování žáků a dopady na vzdělanostní aspirace.
[Differences in the strictness of grading and its impact on student educational aspirations.]
Praha: Národohospodářský ústav AV ČR, v. v. i., 2022. 29 s. Studie IDEA, 9/2022. ISBN 978-80-7344-639-0
Grant ostatní: AV ČR(CZ) StrategieAV21/22
Program: StrategieAV
Institucionální podpora: RVO:67985998
Klíčová slova: primary schools * school grades * Czech Republic
Obor OECD: Applied Economics, Econometrics
https://idea.cerge-ei.cz/files/IDEA_Studie_9_2022_Prisnost_znamkovani/files/extfile/IDEA_Studie_9_2022_Prisnost_znamkovani.pdf
Trvalý link: https://hdl.handle.net/11104/0332402 - 2.0558358 - SOÚ 2023 RIV PL eng J - Článek v odborném periodiku
Raudenská, Petra - Hamplová, Dana
The Effect of Parents’ Education and Income on Children’s School Performance: the Mediating Role of the Family Environment and Children’s Characteristics, and Gender Differences.
Polish Sociological Review. Roč. 218, č. 2 (2022), s. 247-271. ISSN 1231-1413. E-ISSN 2657-4276
Grant CEP: GA ČR(CZ) GA19-15303S
Institucionální podpora: RVO:68378025
Klíčová slova: school grades * educational aspirations * socioeconomic status * scholarly culture * gender differences * structural modeling
Obor OECD: Sociology
Impakt faktor: 0.6, rok: 2022
Způsob publikování: Open access
https://polish-sociological-review.eu/The-Effect-of-Parents-Education-and-Income-non-Children-s-School-Performance-nthe,151509,0,2.html
Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0332085Název souboru Staženo Velikost Komentář Verze Přístup J_Raudenska_Hamplova_Effect of Parents Education and Income.pdf 5 250 KB Vydavatelský postprint vyžádat - 3.0549709 - ÚFM 2022 RIV CH eng J - Článek v odborném periodiku
Pokluda, J. - Dlouhý, Ivo - Kianicova, M. - Čupera, J. - Horníková, J. - Šandera, P.
Temperature Dependence of Fracture Characteristics of Variously Heat-Treated Grades of Ultra-High-Strength Steel: Experimental and Modelling.
Materials. Roč. 14, č. 19 (2021), č. článku 5875. E-ISSN 1996-1944
Institucionální podpora: RVO:68081723
Klíčová slova: toughness * growth * resistance * stress * state * ultra-high steel grades * tensile characteristics * fracture toughness * temperature dependence * modelling fracture
Obor OECD: Materials engineering
Impakt faktor: 3.748, rok: 2021
Způsob publikování: Open access
https://www.mdpi.com/1996-1944/14/19/5875
Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0325648 - 4.0546128 - SOÚ 2022 RIV NL eng J - Článek v odborném periodiku
Raudenská, Petra
Mediation effects in the relationship between cultural capital and academic outcomes.
Social Science Research. Roč. 102, January (2022), č. článku 102646. ISSN 0049-089X. E-ISSN 1096-0317
Grant CEP: GA ČR(CZ) GA19-15303S
Institucionální podpora: RVO:68378025
Klíčová slova: school grades * reading ability * cultural capital * highbrow cultural resources * reading interest * mediation effect * PISA
Obor OECD: Sociology
Impakt faktor: 2.5, rok: 2022
Způsob publikování: Omezený přístup
Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0322688Název souboru Staženo Velikost Komentář Verze Přístup Raudenska Mediation effects_Social Science Research_2022.pdf 1 745.2 KB přístupný na vyžádání Vydavatelský postprint vyžádat - 5.0505145 - NHÚ 2020 RIV CZ cze V - Výzkumná zpráva
Federičová, Miroslava
Dopady známek na vysvědčení na životní rozhodnutí žáků.
[How school report grades affect pupils’ life decision.]
Praha: Národohospodářský ústav AV ČR, v. v. i., 2019. 28 s. Studie IDEA, 1/2019. ISBN 978-80-7344-480-8
Grant CEP: GA ČR(CZ) GBP402/12/G130
Grant ostatní: AV ČR(CZ) StrategieAV21/13
Program: StrategieAV
Institucionální podpora: RVO:67985998
Klíčová slova: grades * Czech Republic * gender differences
Obor OECD: Applied Economics, Econometrics
Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0296649Název souboru Staženo Velikost Komentář Verze Přístup IDEA_Studie_1_2019.pdf 6 1.8 MB Vydavatelský postprint povolen - 6.0490373 - NHÚ 2019 RIV CZ cze V - Výzkumná zpráva
Münich, Daniel - Protivínský, T.
Co skrývají známky na vysvědčení?.
[What’s behind the grades on Czech school certificates?]
Praha: Národohospodářský ústav AV ČR, v. v. i., 2018. 24 s. Studie IDEA, 1/2018. ISBN 978-80-7344-444-0
Grant CEP: GA ČR(CZ) GBP402/12/G130
Institucionální podpora: RVO:67985998
Klíčová slova: grades * Czech Republic * gender differences
Obor OECD: Applied Economics, Econometrics
https://idea.cerge-ei.cz/files/IDEA_Studie_1_2018_Co_skryvaji_znamky/files/downloads/IDEA_Studie_1_2018_Co_skryvaji_znamky.pdf
Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0284613Název souboru Staženo Velikost Komentář Verze Přístup IDEA_Studie_1_2018_Co_skryvaji_znamky.pdf 4 1.1 MB Vydavatelský postprint povolen - 7.0379078 - ÚI 2013 RIV PL eng J - Článek v odborném periodiku
Štuka, Č. - Martinková, Patrícia - Zvára, Karel - Zvárová, Jana
The prediction and probability for successful completion in medical study based on tests and pre-admission grades.
New Educational Review. Roč. 28, č. 2 (2012), s. 138-152. ISSN 1732-6729
Grant CEP: GA MŠMT(CZ) 1M06014
Výzkumný záměr: CEZ:AV0Z10300504
Klíčová slova: education * admission criteria * pre-admission grades * admission test * medical study
Kód oboru RIV: BB - Aplikovaná statistika, operační výzkum
Impakt faktor: 0.149, rok: 2012
http://www.educationalrev.us.edu.pl/issues/volume-282012/
Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0007371