Výsledky vyhledávání
- 1.0575937 - SOÚ 2024 RIV GB eng J - Článek v odborném periodiku
Hanzlová, Radka - Lynn, P.
Item response theory-based psychometric analysis of the Short Warwick-Edinburgh Mental Well-Being Scale (SWEMWBS) among adolescents in the UK.
Health and Quality of Life Outcomes. Roč. 21, September (2023), č. článku 108. E-ISSN 1477-7525
Grant CEP: GA ČR(CZ) GM23-07283M
Institucionální podpora: RVO:68378025
Klíčová slova: SWEMWBS * IRT * Psychometric properties * Mental well-being * Adolescence * UK * Understanding society
Obor OECD: Sociology
Impakt faktor: 3.6, rok: 2022
Způsob publikování: Open access
https://hqlo.biomedcentral.com/articles/10.1186/s12955-023-02192-0
Trvalý link: https://hdl.handle.net/11104/0345621Název souboru Staženo Velikost Komentář Verze Přístup J_Hanzlova_Lynn_Item response theory-based SWEMWBS_2023.pdf 2 3.1 MB Vydavatelský postprint povolen - 2.0575688 - PSÚ 2024 eng A3 - Přednáška/prezentace nepublikovaná
Kollerová, Lenka - Lintner, T. - Klocek, Adam - Ropovik, I. - Hlinka, Jaroslav - Strohmeier, D.
Healthy context paradox: Peer acceptance and peer rejection of victimized early adolescents in different classrooms.
[European Conference on Developmental Psychology (ECDP) 2023 /20./. Turku, 28.08.2023-01.09.2023]
Způsob prezentace: Prezentace
URL akce: https://sites.utu.fi/ecdp2023/
Grant CEP: GA ČR(CZ) GA23-06289S; GA MŠMT(CZ) LX22NPO5101
Institucionální podpora: RVO:68081740 ; RVO:67985807
Klíčová slova: adolescence * bullying * healthy context paradox
Obor OECD: Psychology (including human - machine relations)
Trvalý link: https://hdl.handle.net/11104/0345486Název souboru Staženo Velikost Komentář Verze Přístup 0575688 A3 Kollerová et al_ECDP Turku 2023 - healthy context paradox - final Aug 29.pdf 1 631.4 KB Autorský preprint vyžádat - 3.0569157 - PSÚ 2024 RIV CZ cze J - Článek v odborném periodiku
Janošová, Pavlína - Kollerová, Lenka - Cakirpaloglu, P. - Vorlíček, R.
Empatie žáků vůči šikanovaným spolužákům.
[Empathy toward bullied classmates.]
Československá psychologie. Roč. 67, č. 1 (2023), s. 1-14. ISSN 0009-062X. E-ISSN 1804-6436
Institucionální podpora: RVO:68081740
Klíčová slova: classroom bullying * early adolescence * empathy of students with victimized classmates * dehumanization * binary logistic regression
Obor OECD: Psychology (including human - machine relations)
Impakt faktor: 0.4, rok: 2022
Způsob publikování: Open access
https://ceskoslovenskapsychologie.cz/index.php/csps/article/view/244/122
Trvalý link: https://hdl.handle.net/11104/0340491Název souboru Staženo Velikost Komentář Verze Přístup 0569157 J Janošová a kol_Empatie žáků....pdf 1 2 MB Vydavatelský postprint povolen - 4.0557163 - SOÚ 2024 RIV GB eng J - Článek v odborném periodiku
Kudrnáč, Aleš - Vejchodská, E. - Slavíková, L.
Effects of school forums on political development in early adolescence. A field experiment.
Local Government Studies. Roč. 49, č. 5 (2023), s. 932-952. ISSN 0300-3930. E-ISSN 1743-9388
Institucionální podpora: RVO:68378025
Klíčová slova: field experiment * early adolescence * public participation * political efficacy * political development
Obor OECD: Sociology
Impakt faktor: 1.9, rok: 2022
Způsob publikování: Omezený přístup
https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/03003930.2022.2052855?journalCode=flgs20
Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0331228Název souboru Staženo Velikost Komentář Verze Přístup J_Kudrnac_ ffects of school forums on political development_Local Government Studies.pdf 3 667.4 KB Vydavatelský postprint vyžádat - 5.0551626 - SOÚ 2024 RIV GB eng J - Článek v odborném periodiku
Podaná, Z. - Krulichová, Eva
Victimization experience does matter: Testing the effect of different types of victimization on fear of crime among adolescents.
European Journal of Criminology. Roč. 20, č. 4 (2023), s. 1529-1548. ISSN 1477-3708. E-ISSN 1741-2609
Institucionální podpora: RVO:68378025
Klíčová slova: adolescence * fear of crime * victimization * poly-victimization
Obor OECD: Sociology
Impakt faktor: 1.9, rok: 2022
Způsob publikování: Omezený přístup
https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/14773708211053829
Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0326869Název souboru Staženo Velikost Komentář Verze Přístup J_Krulichova a kol_victimization-experience-does-matter_EJC_2023.pdf 2 319.1 KB Vydavatelský postprint vyžádat - 6.0533951 - PSÚ 2022 RIV US eng M - Část monografie knihy
Mazzone, A. - Kollerová, Lenka - O’Higgins Norman, J.
Teachers’ attitudes toward bullying: What do we know and where do we go from here?
The Wiley Blackwell Handbook of Bullying: A Comprehensive and International Review of Research and Intervention. Vol. 1. Hoboken, NJ: Wiley-Blackwell, 2021 - (Smith, P.; O'Higgins Norman, J.), s. 139-157. ISBN 9781118482728
Grant CEP: GA ČR(CZ) GA18-09443S
Institucionální podpora: RVO:68081740
Klíčová slova: adolescence * bullying * teachers
Obor OECD: Psychology (including human - machine relations)
https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/9781118482650.ch8
Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0312177Název souboru Staženo Velikost Komentář Verze Přístup 0533951 M Kollerová et al_Teachers’ attitudes toward bullying....pdf 2 1 MB Autorský preprint vyžádat - 7.0523525 - PSÚ 2020 RIV NO eng A - Abstrakt
Strohmeier, D. - Kollerová, Lenka - Bláhová, Veronika - Mazzone, A.
Moral emotion attributions and justifications in social exclusion situations among adolescents.
. listopad (2019)[Workshop on Aggression /24./. 07.11.2019-08.11.2019, Stavanger]
Grant CEP: GA ČR(CZ) GA18-09443S
Institucionální podpora: RVO:68081740
Klíčová slova: adolescence * bullying * peer relations
Obor OECD: Psychology (including human - machine relations)
Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0307884Název souboru Staženo Velikost Komentář Verze Přístup 0523525 A Kollerová, Strohmeier et al 7.11.2019.pdf 2 1.2 MB Autorský preprint vyžádat - 8.0523524 - PSÚ 2020 RIV NO eng A - Abstrakt
Kollerová, Lenka - Killen, M.
Teachers’ perspectives on bullying by peer exclusion: Teaching experience as well as ethnic and gender context matter.
. listopad (2019)[Workshop on Aggression /24./. 07.11.2019-08.11.2019, Stavanger]
Grant CEP: GA ČR(CZ) GA18-09443S
Institucionální podpora: RVO:68081740
Klíčová slova: adolescence * bullying * peer relations
Obor OECD: Psychology (including human - machine relations)
Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0307883Název souboru Staženo Velikost Komentář Verze Přístup 0523524 A Kollerova, Killen, Stavanger, Nov 7, 2019.pdf 0 1.3 MB Autorský preprint vyžádat - 9.0523523 - PSÚ 2020 RIV GR eng A - Abstrakt
Killen, M. - Kollerová, Lenka
Teachers consider ethnicity and gender when evaluating peer exclusion and deciding whether or not to intervene.
. srpen (2019)[European Conference on Developmental Psychology /19./. 29.08.2019-01.09.2019, Atény]
Grant CEP: GA ČR(CZ) GA18-09443S
Institucionální podpora: RVO:68081740
Klíčová slova: adolescence * bullying * peer relations
Obor OECD: Psychology (including human - machine relations)
Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0307881Název souboru Staženo Velikost Komentář Verze Přístup 0523523 A Killen & Kollerova, ECDP 2019, poster 70x100cm - July 14.pdf 0 1.2 MB Autorský preprint vyžádat - 10.0523522 - PSÚ 2020 RIV US eng A - Abstrakt
Kollerová, Lenka
Peer rejection of victimized early adolescents: Protective effects of classroom defending.
. březen (2019)[Society for Research in Child Development Biennial Meeting. 21.03.2019-23.03.2019, Baltimore]
Grant CEP: GA ČR(CZ) GA18-09443S
Institucionální podpora: RVO:68081740
Klíčová slova: adolescence * bullying * peer relations
Obor OECD: Psychology (including human - machine relations)
Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0307880Název souboru Staženo Velikost Komentář Verze Přístup 0523522 A Kollerova SRCD 2019.pdf 0 1 MB Autorský preprint vyžádat