Počet záznamů: 1  

Otázky uplatňování prevenční povinnosti při výrobě a provozu autonomních vozidel

  1. 1.
    SYSNO ASEP0550086
    Druh ASEPJ - Článek v odborném periodiku
    Zařazení RIVJ - Článek v odborném periodiku
    Poddruh JČlánek ve SCOPUS
    NázevOtázky uplatňování prevenční povinnosti při výrobě a provozu autonomních vozidel
    Překlad názvuQuestions Related to Applying Precautionary Obligation During Production and Operation of Autonomous Vehicles
    Tvůrce(i) Fialová, Eva (USP-I) ORCID
    Krausová, Alžběta (USP-I) ORCID
    Zdroj.dok.Časopis pro právní vědu a praxi. - : Masarykova univerzita - ISSN 1210-9126
    Roč. 29, č. 4 (2021), s. 759-777
    Poč.str.19 s.
    Forma vydáníTištěná - P
    Jazyk dok.cze - čeština
    Země vyd.CZ - Česká republika
    Klíč. slovaautonomous vehicles ; precautionary obligation ; product safety
    Vědní obor RIVAG - Právní vědy
    Obor OECDLaw
    CEPTL02000085 GA TA ČR - Technologická agentura ČR
    Způsob publikováníOpen access
    Institucionální podporaUSP-I - RVO:68378122
    EID SCOPUS85123582960
    DOI10.5817/CPVP2021-4-3
    AnotaceVýroba vozidel je regulována celou řadou právně závazných předpisů, včetně právně závazných technických norem. Těmto normám se musí výrobci podřídit, pokud vozidlo chtějí uvést na trh. Přesto se najdou v automobilech některé prvky, na které technické normy nepamatují. Toto se může týkat nových komponent nebo moderních asistenčních systémů a funkcionalit. I tehdy, pokud výrobce není v takovém případě vázán žádnou právně závaznou normou, má prevenční povinnost neboli povinnost předcházet škodám. S vývojem (částečně) autonomních vozidel bude růst význam prevenční povinnosti s tím, jak budou vozidla vybavena doposud právně neregulovanými prvky a systémy. Tento článek pojednává o prevenční povinnosti a jejím významu pro bezpečnost autonomního řízení. Článek v závěru zmiňuje i relevantní judikaturu, která se k prevenční povinnosti vztahuje.
    Překlad anotaceCar production is regulated by a number of legally binding norms, including legally binding technical standards. Their producers must comply with these standards if the vehicle is to operate on the market. However, some components are not regulated by those standards, i.e., new components or modern assistance systems and functionalities. Even if the producer is not bound by any legally binding standard, the producer has an obligation to prevent damage (precautionary obligation). With the development of (partially) autonomous vehicles, the importance of precautionary obligation will increase as vehicles will be equipped with legally unregulated components and systems. This article deals with precautionary obligation and its importance for the safety of autonomous driving. The article also mentions the case law relating to this obligation.
    PracovištěÚstav státu a práva
    KontaktIveta Bůžková, iveta.buzkova@ilaw.cas.cz, Tel.: 221 990 714
    Rok sběru2022
    Elektronická adresahttps://journals.muni.cz/cpvp/article/view/14287
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.