Počet záznamů: 1  

Česká stagnace vs. maďarská a polská (r)evoluce v sociálním dialogu

  1. 1.
    SYSNO ASEP0531786
    Druh ASEPJ - Článek v odborném periodiku
    Zařazení RIVZáznam nebyl označen do RIV
    Poddruh JOstatní články
    NázevČeská stagnace vs. maďarská a polská (r)evoluce v sociálním dialogu
    Překlad názvuCzech Stagnation vs. Hungarian and Polish (R)evolution
    Tvůrce(i) Štefko, Martin (USP-I) ORCID
    Zdroj.dok.Jurisprudence. - : Wolters Kluwer - ISSN 1802-3843
    Roč. 2020, č. 1 (2020), s. 36-41
    Poč.str.6 s.
    Forma vydáníTištěná - P
    Jazyk dok.cze - čeština
    Země vyd.CZ - Česká republika
    Klíč. slovastrike ; tripartite ; social dialogue
    Vědní obor RIVAG - Právní vědy
    Obor OECDLaw
    Způsob publikováníPouze metadata
    Institucionální podporaUSP-I - RVO:68378122
    AnotaceMezinárodní a unijní právo předpokládají existenci jakéhosi orgánu, který na národní úrovni realizuje sociální dialog. Národní právo v ČR, Maďarsku a Polsku upravuje existenci takového tripartitního orgánu. Ve dvou zmíněných sousedních zemích však došlo k evoluci, ne-li přímo k revoluci tripartitního dialogu. Cílem tohoto článku je posoudit, zda je lepší (česká) stagnace, či maďarská a polská evoluce. Dle názoru autora je ústředním kritériem zabránění revoluci. Základním cílem tripartitních struktur je mírnit růst nespokojenosti nižší a částečně též střední třídy společnosti, které, pokud na ně není brán zřetel (ať už domněle, či skutečně), se kumulují a časem hrozí propuknout v obtížně kontrolovatelné nepokoje. Tento článek podává vstupní srovnání formalizovaných struktur v sousedním Maďarsku a Polsku s cílem zjistit, zda tamější reformy přispěly k lepšímu fungování sociálního dialogu na národní úrovni.
    Překlad anotaceInternational ILO agreements and EU law anticipates the existence of an entity devoted to create and to maintain social dialogue on a national level. Czech, Hungarian and even Polish respective laws do recognise such a body whose main function is to enforce a broad no-strike rule. For various reasons, Hungarian and Polish legislators decided to change the respective formal tripartite structures. This paper analyses those changes of the formal tripartite entity in said countries and compares them with the specific situation in the Czech Republic that is well-known for stagnation in this regard. The author addresses a research question: which tripartite entity is more efficient in its role to maintain peace and prosperity?
    PracovištěÚstav státu a práva
    KontaktIveta Bůžková, iveta.buzkova@ilaw.cas.cz, Tel.: 221 990 714
    Rok sběru2021
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.