Počet záznamů: 1
Seismic response of an arch-beam interacting with sequential moving train loads
- 1.
SYSNO ASEP 0459576 Druh ASEP J - Článek v odborném periodiku Zařazení RIV J - Článek v odborném periodiku Poddruh J Článek ve WOS Název Seismic response of an arch-beam interacting with sequential moving train loads Tvůrce(i) Yau, J. D. (TW)
Frýba, Ladislav (UTAM-F) SAI, RID, ORCID
Urushadze, Shota (UTAM-F) RID, ORCID, SAICelkový počet autorů 3 Zdroj.dok. Journal of Marine Science and Technology-Taiwan - ISSN 1023-2796
Roč. 24, č. 3 (2016), s. 419-425Poč.str. 7 s. Forma vydání Tištěná - P Jazyk dok. eng - angličtina Země vyd. TW - Taiwan - Čína Klíč. slova arch beam ; high-speed train ; resonance ; earthquake Vědní obor RIV JM - Inženýrské stavitelství CEP GC13-34405J GA ČR - Grantová agentura ČR Institucionální podpora UTAM-F - RVO:68378297 UT WOS 000379559100006 EID SCOPUS 84979935380 DOI 10.6119/JMST-015-0818-3 Anotace Considering the axial-flexural coupling nature of an arch bridge subjected to seismic wave, this paper is aimed at investigation of dynamic response for a train moving over a railway arch-bridge shaken by horizontal ground motions. For analytical formulation, the arch bridge is idealized as a flat-rise parabolic arch with constant sectional properties uniformly distributed along the horizontal span and the train moving over it as a sequence of identical sprung mass units with constant intervals.To perform dynamic analysis of vehicle-bridge system shakenby horizontal earthquakes, an incremental-iterative procedure isproposed in this study. From numerical results, the multiple support motion induced by seismic wave propagation plays a key factor in affecting the dynamic response of the arch-bridge/vehicle system during earthquakes. Pracoviště Ústav teoretické a aplikované mechaniky Kontakt Kulawiecová Kateřina, kulawiecova@itam.cas.cz, Tel.: 225 443 285 Rok sběru 2017 Elektronická adresa http://jmst.ntou.edu.tw/marine/24-3/419-425.pdf
Počet záznamů: 1