Počet záznamů: 1  

Zařízení pro tlumení vibrací železničních kol

  1. 1.
    SYSNO ASEP0557209
    Druh ASEPP1 - Užitný vzor, průmyslový vzor
    Zařazení RIVF - Výsledky s právní ochranou (užitný vzor, průmyslový vzor)
    Poddruh RIVUžitný vzor
    NázevZařízení pro tlumení vibrací železničních kol
    Překlad názvuVibration damping equipment for railway wheels
    Tvůrce(i) Boháč, T. (CZ)
    Tašek, H. (CZ)
    Běhálek, V. (CZ)
    Pešek, Luděk (UT-L) RID
    Šnábl, Pavel (UT-L) ORCID
    Bula, Vítězslav (UT-L) RID
    Rok vydání2022
    Forma vydáníTištěná - P
    Vlastník vzoruÚstav termomechaniky AV ČR, v. v. i. - BONATRANS GROUP a.s.
    SídloPraha 8
    Datum udělení vzoru18.01.2022
    Číslo vzoru35735
    Lic. popl.A - Poskytovatel licence požaduje licenční poplatek
    VyužitíA - Pouze udělený (dosud nevyužívaný) patent nebo patent využívaný jeho vlastníkem
    Využití jiným subjektemA - Pro využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence
    Kód vydavatele patentuCZ001 - Úřad průmyslového vlastnictví Prague
    Jazyk dok.cze - čeština
    Klíč. slovaraylway wheel ; damping ring ; design ; vibration suppression
    Vědní obor RIVBI - Akustika a kmity
    Obor OECDApplied mechanics
    CEPTF06000020 GA TA ČR - Technologická agentura ČR
    Institucionální podporaUT-L - RVO:61388998
    AnotaceUžitný vzor s názvem Zařízení pro tlumení vibrací železničních kol je vylepšením užitného vzoru CZ 25021 U1 Tlumící kroužek s proměnnou křivostí střednice, jehož nedostatkem je, že vlivem nepřesností při výrobě kroužku se nevytvoří jeho optimální teoreticky navržená ovalita, což vede ke snížení předpokládaného tlumení vibrací přenášených mezi železničním kolem a kroužkem. Podstata vylepšení a odstranění tohoto nedostatku spočívá v tom, že zařízení sestává z tlumícího kroužku s proměnnou křivostí, mezi jehož konce je vložen rozpěrný element pro vyvolání osové tlakové síly mezi oběma konci kroužku. Při aplikaci osové tlakové síly od vloženého rozpěrného elementu se vnese do kroužku přídavný moment, který vyvolá dodatečné zdeformování kroužku s proměnnou křivostí, který má z výroby porušenou ovalitu, a tím jeho rovnoměrnější dosednutí do drážky kola.
    Překlad anotaceUtility model entitled Vibration damping device for railway wheels is an improvement of utility model CZ 25021 U1 Damping ring with a variable curvature of the centre line, the shortcoming of which is that due to inaccuracies in the manufacture of the ring, its optimum theoretically designed ovality is not obtained, which leads to a reduction in the expected damping of vibrations transmitted between the railway wheel and the ring. The essence of the improvement and elimination of this deficiency is that the device consists of a damping ring with variable curvature, between the ends of which a spacer element is inserted to induce axial pressure force between the two ends of the ring. When an axial compressive force is applied from the inserted spacer, an additional force introduces a moment into the ring, which causes additional deformation of the variable curvature ring with uneven produced ovality, and thus its seating more evenly in the wheel groove.
    PracovištěÚstav termomechaniky
    KontaktMarie Kajprová, kajprova@it.cas.cz, Tel.: 266 053 154 ; Jana Lahovská, jaja@it.cas.cz, Tel.: 266 053 823
    Rok sběru2023
    Elektronická adresahttps://isdv.upv.cz/doc/FullFiles/UtilityModels/FullDocuments/FDUM0035/uv035735.pdf
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.