Počet záznamů: 1
Zařízení pro tlumení vibrací železničních kol
- 1.
SYSNO ASEP 0557209 Druh ASEP P1 - Užitný vzor, průmyslový vzor Zařazení RIV F - Výsledky s právní ochranou (užitný vzor, průmyslový vzor) Poddruh RIV Užitný vzor Název Zařízení pro tlumení vibrací železničních kol Překlad názvu Vibration damping equipment for railway wheels Tvůrce(i) Boháč, T. (CZ)
Tašek, H. (CZ)
Běhálek, V. (CZ)
Pešek, Luděk (UT-L) RID
Šnábl, Pavel (UT-L) ORCID
Bula, Vítězslav (UT-L) RIDRok vydání 2022 Forma vydání Tištěná - P Vlastník vzoru Ústav termomechaniky AV ČR, v. v. i. - BONATRANS GROUP a.s. Sídlo Praha 8 Datum udělení vzoru 18.01.2022 Číslo vzoru 35735 Lic. popl. A - Poskytovatel licence požaduje licenční poplatek Využití A - Pouze udělený (dosud nevyužívaný) patent nebo patent využívaný jeho vlastníkem Využití jiným subjektem A - Pro využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence Kód vydavatele patentu CZ001 - Úřad průmyslového vlastnictví Prague Jazyk dok. cze - čeština Klíč. slova raylway wheel ; damping ring ; design ; vibration suppression Vědní obor RIV BI - Akustika a kmity Obor OECD Applied mechanics CEP TF06000020 GA TA ČR - Technologická agentura ČR Institucionální podpora UT-L - RVO:61388998 Anotace Užitný vzor s názvem Zařízení pro tlumení vibrací železničních kol je vylepšením užitného vzoru CZ 25021 U1 Tlumící kroužek s proměnnou křivostí střednice, jehož nedostatkem je, že vlivem nepřesností při výrobě kroužku se nevytvoří jeho optimální teoreticky navržená ovalita, což vede ke snížení předpokládaného tlumení vibrací přenášených mezi železničním kolem a kroužkem. Podstata vylepšení a odstranění tohoto nedostatku spočívá v tom, že zařízení sestává z tlumícího kroužku s proměnnou křivostí, mezi jehož konce je vložen rozpěrný element pro vyvolání osové tlakové síly mezi oběma konci kroužku. Při aplikaci osové tlakové síly od vloženého rozpěrného elementu se vnese do kroužku přídavný moment, který vyvolá dodatečné zdeformování kroužku s proměnnou křivostí, který má z výroby porušenou ovalitu, a tím jeho rovnoměrnější dosednutí do drážky kola.
Překlad anotace Utility model entitled Vibration damping device for railway wheels is an improvement of utility model CZ 25021 U1 Damping ring with a variable curvature of the centre line, the shortcoming of which is that due to inaccuracies in the manufacture of the ring, its optimum theoretically designed ovality is not obtained, which leads to a reduction in the expected damping of vibrations transmitted between the railway wheel and the ring. The essence of the improvement and elimination of this deficiency is that the device consists of a damping ring with variable curvature, between the ends of which a spacer element is inserted to induce axial pressure force between the two ends of the ring. When an axial compressive force is applied from the inserted spacer, an additional force introduces a moment into the ring, which causes additional deformation of the variable curvature ring with uneven produced ovality, and thus its seating more evenly in the wheel groove. Pracoviště Ústav termomechaniky Kontakt Marie Kajprová, kajprova@it.cas.cz, Tel.: 266 053 154 ; Jana Lahovská, jaja@it.cas.cz, Tel.: 266 053 823 Rok sběru 2023 Elektronická adresa https://isdv.upv.cz/doc/FullFiles/UtilityModels/FullDocuments/FDUM0035/uv035735.pdf
Počet záznamů: 1