Počet záznamů: 1
Investigation of the brittle fracture of the locomotive draw hook
- 1.
SYSNO ASEP 0508086 Druh ASEP J - Článek v odborném periodiku Zařazení RIV J - Článek v odborném periodiku Poddruh J Článek ve WOS Název Investigation of the brittle fracture of the locomotive draw hook Tvůrce(i) Nový, F. (SK)
Jambor, M. (SK)
Petrů, M. (CZ)
Trško, L. (SK)
Fintová, Stanislava (UFM-A) ORCID
Bokůvka, O. (SK)Celkový počet autorů 6 Zdroj.dok. Engineering Failure Analysis. - : Elsevier - ISSN 1350-6307
Roč. 105, NOV (2019), s. 305-312Poč.str. 8 s. Forma vydání Online - E Jazyk dok. eng - angličtina Země vyd. GB - Velká Británie Klíč. slova brittle fracture ; draw-hook failure ; causes analysis Vědní obor RIV JL - Únava materiálu a lomová mechanika Obor OECD Audio engineering, reliability analysis Způsob publikování Omezený přístup Institucionální podpora UFM-A - RVO:68081723 UT WOS 000496188200025 EID SCOPUS 85068541612 DOI 10.1016/j.engfailanal.2019.07.019 Anotace Causes of the brittle fracture of the locomotive draw hook are investigated in this paper. The
failure occurred when the heavy freight train accelerated after stop at signal between the two
stations in winter time (the air temperature of −2 °C). The performed analysis showed that the
brittle fracture was caused by the superimposition of several factors. As the main factor heavily
coarsened microstructure, exhibiting insufficient toughness can be considered. Based on the
analysis, it was found that the relevant standard, prescribing mechanical properties of the locomotive
draw hooks, should be critically revised, to ensure safety operation in various conditions.Pracoviště Ústav fyziky materiálu Kontakt Yvonna Šrámková, sramkova@ipm.cz, Tel.: 532 290 485 Rok sběru 2020 Elektronická adresa https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1350630719302146?via%3Dihub
Počet záznamů: 1