Počet záznamů: 1  

Názvy společností a jejich vliv na výkonnost firem

  1. 1.
    SYSNO ASEP0503236
    Druh ASEPJ - Článek v odborném periodiku
    Zařazení RIVJ - Článek v odborném periodiku
    Poddruh JČlánek ve WOS
    NázevNázvy společností a jejich vliv na výkonnost firem
    Překlad názvuCorporate names and performance
    Tvůrce(i) Hanousek, Jan (NHU-C) RID
    Jurajda, Štěpán (NHU-C) RID
    Zdroj.dok.Politická ekonomie. - : Vysoká škola ekonomická v Praze - ISSN 0032-3233
    Roč. 66, č. 6 (2018), s. 671-688
    Poč.str.18 s.
    Jazyk dok.cze - čeština
    Země vyd.CZ - Česká republika
    Klíč. slovabrand name ; onomastics ; order effects
    Vědní obor RIVAH - Ekonomie
    Obor OECDApplied Economics, Econometrics
    CEPGA18-18509S GA ČR - Grantová agentura ČR
    Institucionální podporaNHU-C - Progres-Q24
    UT WOS000455235500001
    EID SCOPUS85062529237
    DOI10.18267/j.polek.1218
    AnotacePoskytujeme první detailní analýzu vlivu abecedního pořadí na výkonnost firem, založenou na datech shromážděných za téměř dvě desetiletí a pokrývající tři hlavní skupiny evropských jazyků. Také měříme vliv použití anglických slov v názvech společností v neanglicky mluvících zemích, vliv názvů, které obsahují „národní“ (vlastenecké) slovo a vliv jednoduchých jazykových charakteristik, které byly dříve zkoumané v literatuře týkající se marketingu názvů značek. Zjišťujeme, že abecední pořadí má vliv na různé indikátory výkonnosti firmy v několika evropských zemích, zejména v odvětvích s přímou vazbou na zákazníky. Vliv abecedního pořadí odráží neefektivity trhu, je nejsilnější v zemích mluvících románskými a slovanskými jazyky a méně významný v germánsky mluvících zemích. „Národní“ slova se pojí s výrazně vyšším růstem tržeb např. v Polsku, Francii a Norsku. V naší další práci se hodláme zaměřit na prohloubení analýzy prezentované v tomto článku. Chceme studovat zejména případy, ve kterých pozorujeme vliv abecedního pořadí, a prozkoumat mechanismy, kterými mohou názvy firem ovlivňovat svou ekonomickou výkonnost. Je možné například pomocí abecedního pořadí predikovat počet výsledků vyhledávání názvu firmy pomocí Googlu? Také plánujeme provést analýzy pro jednotlivá odvětví a propojit je s problematikou vyhledávání v adresářích a se strukturou prodejů v odvětvích.
    Překlad anotaceWe provide systematic evidence of the effect of alphabetical sorting on corporate performance based on over a decade of data covering seventeen EU countries in three European language
    families. We also measure the effects of using English words in a corporate name in a non-Englishspeaking country, of a corporate name containing a ‘national‘ (patriotic) word, and of simple linguistic properties highlighted in the brand-name marketing literature. Using multiple measures of corporate performance, we find companies sorted low in the alphabet to be less successful in several European countries, particularly in services. ‘National‘ words are associated with substantially higher sales growth in, e.g., Poland, Norway, France and Spain, while the use of English words in company names curbs (fosters) sales growth in Romance- (Slavic-) language countries.
    PracovištěNárodohospodářský ústav - CERGE
    KontaktTomáš Pavela, pavela@cerge-ei.cz, Tel.: 224 005 122
    Rok sběru2019
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.