Počet záznamů: 1
Šikana na základní škole očima gymnazistů: nové možnosti prevence
- 1.
SYSNO ASEP 0485478 Druh ASEP C - Konferenční příspěvek (mezinárodní konf.) Zařazení RIV Záznam nebyl označen do RIV Název Šikana na základní škole očima gymnazistů: nové možnosti prevence Překlad názvu Bullying in elementary school in the view of students of high school: New opportunity for prevention Tvůrce(i) Janošová, Pavlína (PSU-E) RID, ORCID, SAI
Daněk Dumská, T. (CZ)Zdroj.dok. Prevencia agresie v kontexte mentálneho zdravia. - Banská Bystrica : UMB PF, 2017 / Pašková L. - ISBN 978-80-557-1332-8 Rozsah stran s. 6-25 Poč.str. 20 s. Forma vydání Tištěná - P Akce Prevencia agresie v kontexte mentálneho zdravia Datum konání 21.09.2017 - 22.09.2017 Místo konání Banská Bystrica Země SK - Slovensko Typ akce EUR Jazyk dok. cze - čeština Země vyd. SK - Slovensko Klíč. slova school bullying ; high school ; qualitative approach ; prevention Vědní obor RIV AN - Psychologie Obor OECD Psychology (including human - machine relations) CEP GA15-00682S GA ČR - Grantová agentura ČR Institucionální podpora PSU-E - RVO:68081740 Anotace V teoretickém úvodu této studie jsou představeny sociálně a morálně kognitivní koncepty, které jsou v odborné literatuře nejčastěji vztahovány k šikaně a jejím aktérům. Relevantní teoretické poznatky pro oblast šikany zde slouží jako teoretický interpretační rámec kvalitativních nálezů, které zachycují retrospektivní zkušenosti s šikanou ze základní školy, získané od studentů čtyřletých gymnázií (N=91). Hlavním cílem textu je na základě vybraných kvalitativních nálezů poukázat na emoční a morální dilemata, s nimiž se s odstupem dvou a více let vyrovnávají v souvislosti s šikanou její bývalí aktéři, ať už byla jejich role v šikaně jakákoli. Za hlavní nález lze považovat, že zkušenost s šikanou je i po letech pro mnohé neukončenou záležitostí, která vybízí k další preventivní pedagogické práci. V diskusní části jsou naznačeny některé principy, možnosti a výchovný potenciál této preventivní práce. Překlad anotace Theoretical part of this study presents social and moral cognitive concepts that have been most often applied in research on bullying. Relevant theoretical knowledge on bullying provides theoretical interpretative framework for qualitative findings stemming from retrospective written narrative about bullying in the elementary school, which were obtained from students of high schools (N=91). The main goal of this study is to point out emotional and moral dilemmas which ex-actors of bullying, even with the passing of the years, cope with. The experience with bullying seems to be unfinished affairs for many of them. This finding may offer opportunity for follow-up prevention with these students in high schools. Some principles and educational potential gains of this prevention are also discussed. Pracoviště Psychologický ústav Kontakt Štěpánka Halamová, Halamova@praha.psu.cas.cz, Tel.: 222 222 096 Rok sběru 2018
Počet záznamů: 1