Počet záznamů: 1  

Šikana na základní škole očima gymnazistů: nové možnosti prevence

  1. 1.
    SYSNO ASEP0485478
    Druh ASEPC - Konferenční příspěvek (mezinárodní konf.)
    Zařazení RIVZáznam nebyl označen do RIV
    NázevŠikana na základní škole očima gymnazistů: nové možnosti prevence
    Překlad názvuBullying in elementary school in the view of students of high school: New opportunity for prevention
    Tvůrce(i) Janošová, Pavlína (PSU-E) RID, ORCID, SAI
    Daněk Dumská, T. (CZ)
    Zdroj.dok.Prevencia agresie v kontexte mentálneho zdravia. - Banská Bystrica : UMB PF, 2017 / Pašková L. - ISBN 978-80-557-1332-8
    Rozsah strans. 6-25
    Poč.str.20 s.
    Forma vydáníTištěná - P
    AkcePrevencia agresie v kontexte mentálneho zdravia
    Datum konání21.09.2017 - 22.09.2017
    Místo konáníBanská Bystrica
    ZeměSK - Slovensko
    Typ akceEUR
    Jazyk dok.cze - čeština
    Země vyd.SK - Slovensko
    Klíč. slovaschool bullying ; high school ; qualitative approach ; prevention
    Vědní obor RIVAN - Psychologie
    Obor OECDPsychology (including human - machine relations)
    CEPGA15-00682S GA ČR - Grantová agentura ČR
    Institucionální podporaPSU-E - RVO:68081740
    AnotaceV teoretickém úvodu této studie jsou představeny sociálně a morálně kognitivní koncepty, které jsou v odborné literatuře nejčastěji vztahovány k šikaně a jejím aktérům. Relevantní teoretické poznatky pro oblast šikany zde slouží jako teoretický interpretační rámec kvalitativních nálezů, které zachycují retrospektivní zkušenosti s šikanou ze základní školy, získané od studentů čtyřletých gymnázií (N=91). Hlavním cílem textu je na základě vybraných kvalitativních nálezů poukázat na emoční a morální dilemata, s nimiž se s odstupem dvou a více let vyrovnávají v souvislosti s šikanou její bývalí aktéři, ať už byla jejich role v šikaně jakákoli. Za hlavní nález lze považovat, že zkušenost s šikanou je i po letech pro mnohé neukončenou záležitostí, která vybízí k další preventivní pedagogické práci. V diskusní části jsou naznačeny některé principy, možnosti a výchovný potenciál této preventivní práce.
    Překlad anotaceTheoretical part of this study presents social and moral cognitive concepts that have been most often applied in research on bullying. Relevant theoretical knowledge on bullying provides theoretical interpretative framework for qualitative findings stemming from retrospective written narrative about bullying in the elementary school, which were obtained from students of high schools (N=91). The main goal of this study is to point out emotional and moral dilemmas which ex-actors of bullying, even with the passing of the years, cope with. The experience with bullying seems to be unfinished affairs for many of them. This finding may offer opportunity for follow-up prevention with these students in high schools. Some principles and educational potential gains of this prevention are also discussed.
    PracovištěPsychologický ústav
    KontaktŠtěpánka Halamová, Halamova@praha.psu.cas.cz, Tel.: 222 222 096
    Rok sběru2018
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.