Počet záznamů: 1
Kdyby život byl videohrou: herní styl z perspektivy ego integrity
- 1.
SYSNO ASEP 0476452 Druh ASEP K - Konferenční příspěvek (lokální konf.) Zařazení RIV Stať ve sborníku Název Kdyby život byl videohrou: herní styl z perspektivy ego integrity Překlad názvu Life as a video game: play style from the perspective of ego-integrity Tvůrce(i) Hrabec, Ondřej (PSU-E) RID, ORCID, SAI
Chrz, Vladimír (PSU-E) RID, ORCID, SAI
Poláčková Šolcová, Iva (PSU-E) RID, ORCID, SAIVyd. údaje Olomouc: UPOL, 2017 ISBN 978-80-244-5174-9 Zdroj.dok. PhD existence 2017: Česko-slovenská psychologická konference (nejen) pro doktorandy a o doktorandech. Sborník odborných příspěvků.. - Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2017 / Maierová E. ; Viktorová L. ; Suchá J. ; Dolejš M. - ISBN 978-80-244-5174-9
S. 80-86Edice PHD EXISTENCE 2017 česko-slovenská psychologická konference (nejen) pro doktorandy a o doktorandech Sborník odborných příspěvků Poč.str. 7 s. Forma vydání Tištěná - P Akce PHD EXISTENCE 2017 česko-slovenská psychologická konference (nejen) pro doktorandy a o doktorandech Datum konání 30.01.2017 - 31.01.2017 Místo konání Olomouc Země CZ - Česká republika Typ akce EUR Jazyk dok. cze - čeština Země vyd. CZ - Česká republika Klíč. slova play style ; video game ; ego integrity Vědní obor RIV AN - Psychologie Obor OECD Psychology (including human - machine relations) CEP GA17-02634S GA ČR - Grantová agentura ČR Institucionální podpora PSU-E - RVO:68081740 UT WOS 000434656000008 Anotace Potenciál digitálních her nabízet četné prostředky sebevyjádření patří v rámci odborného diskursu k frekventovaně diskutovaným tématům. V rámci virtuálních světů, které nabízejí transparentní a komplexní způsoby akce, mohou výzkumníci přirozeně pozorovat, jaké různé přístupy existují k dosahování třeba i identických cílů. Přestože je tento umělý prostor někdy vnímán jako nástroj pouhého eskapismu od reality, aktuální trend onlinových her může sloužit jako příklad propojení mezi realitou a fikcí. V podobném duchu by se chtěli autoři tohoto příspěvku zabývat ideou aplikace výsledků předchozího výzkumu stylů hráčů videoher na aspekty vývoje člověka v různých obdobích života. Při sledování tohoto cíle bude využito srovnání mezi koncepcí hravé ritualizace ego integrujících aktivit E. H. Eriksona a formami hraní uvnitř fikčních světů videoher, které meta-forický odráží tyto sociální procesy.
Překlad anotace Digital gaming‘s interactive potential is frequently discussed in scientific discourse. Virtual worlds offer transparent and complex possibilities for action within which researchers can observe many different ways players attempt to reach the same goals as they would do in real life. Despite the escapist features of these artificial spaces, online gaming can serve as an example of the interconnection between reality and fiction. Along similar lines, the authors of this paper are applying the results of previous research on styles of play into the context of various stages of human life development. In pursuit of this goal com-parisons will be made between the concept of playful ritualization of ego-integrating activities from E. H. Erikson and forms of play inside video game worlds, which metaphorically reflect these social processes.
Pracoviště Psychologický ústav Kontakt Štěpánka Halamová, Halamova@praha.psu.cas.cz, Tel.: 222 222 096 Rok sběru 2018
Počet záznamů: 1