Počet záznamů: 1  

Kdyby život byl videohrou: herní styl z perspektivy ego integrity

  1. 1.
    SYSNO ASEP0476452
    Druh ASEPK - Konferenční příspěvek (lokální konf.)
    Zařazení RIVStať ve sborníku
    NázevKdyby život byl videohrou: herní styl z perspektivy ego integrity
    Překlad názvuLife as a video game: play style from the perspective of ego-integrity
    Tvůrce(i) Hrabec, Ondřej (PSU-E) RID, ORCID, SAI
    Chrz, Vladimír (PSU-E) RID, ORCID, SAI
    Poláčková Šolcová, Iva (PSU-E) RID, ORCID, SAI
    Vyd. údajeOlomouc: UPOL, 2017
    ISBN978-80-244-5174-9
    Zdroj.dok.PhD existence 2017: Česko-slovenská psychologická konference (nejen) pro doktorandy a o doktorandech. Sborník odborných příspěvků.. - Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2017 / Maierová E. ; Viktorová L. ; Suchá J. ; Dolejš M. - ISBN 978-80-244-5174-9
    S. 80-86
    EdicePHD EXISTENCE 2017 česko-slovenská psychologická konference (nejen) pro doktorandy a o doktorandech Sborník odborných příspěvků
    Poč.str.7 s.
    Forma vydáníTištěná - P
    AkcePHD EXISTENCE 2017 česko-slovenská psychologická konference (nejen) pro doktorandy a o doktorandech
    Datum konání30.01.2017 - 31.01.2017
    Místo konáníOlomouc
    ZeměCZ - Česká republika
    Typ akceEUR
    Jazyk dok.cze - čeština
    Země vyd.CZ - Česká republika
    Klíč. slovaplay style ; video game ; ego integrity
    Vědní obor RIVAN - Psychologie
    Obor OECDPsychology (including human - machine relations)
    CEPGA17-02634S GA ČR - Grantová agentura ČR
    Institucionální podporaPSU-E - RVO:68081740
    UT WOS000434656000008
    AnotacePotenciál digitálních her nabízet četné prostředky sebevyjádření patří v rámci odborného diskursu k frekventovaně diskutovaným tématům. V rámci virtuálních světů, které nabízejí transparentní a komplexní způsoby akce, mohou výzkumníci přirozeně pozorovat, jaké různé přístupy existují k dosahování třeba i identických cílů. Přestože je tento umělý prostor někdy vnímán jako nástroj pouhého eskapismu od reality, aktuální trend onlinových her může sloužit jako příklad propojení mezi realitou a fikcí. V podobném duchu by se chtěli autoři tohoto příspěvku zabývat ideou aplikace výsledků předchozího výzkumu stylů hráčů videoher na aspekty vývoje člověka v různých obdobích života. Při sledování tohoto cíle bude využito srovnání mezi koncepcí hravé ritualizace ego integrujících aktivit E. H. Eriksona a formami hraní uvnitř fikčních světů videoher, které meta-forický odráží tyto sociální procesy.

    Překlad anotaceDigital gaming‘s interactive potential is frequently discussed in scientific discourse. Virtual worlds offer transparent and complex possibilities for action within which researchers can observe many different ways players attempt to reach the same goals as they would do in real life. Despite the escapist features of these artificial spaces, online gaming can serve as an example of the interconnection between reality and fiction. Along similar lines, the authors of this paper are applying the results of previous research on styles of play into the context of various stages of human life development. In pursuit of this goal com-parisons will be made between the concept of playful ritualization of ego-integrating activities from E. H. Erikson and forms of play inside video game worlds, which metaphorically reflect these social processes.
    PracovištěPsychologický ústav
    KontaktŠtěpánka Halamová, Halamova@praha.psu.cas.cz, Tel.: 222 222 096
    Rok sběru2018
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.