Co znamená 'struktura'? Historické a kulturní významy fenomenologie struktury Heinricha Rombacha [Překlad]
1.
SYSNO ASEP
0460406
Druh ASEP
T - Překlad
Zařazení RIV
Záznam nebyl označen do RIV
Zařazení RIV
Není vybrán druh dokumentu
Název
Co znamená 'struktura'? Historické a kulturní významy fenomenologie struktury Heinricha Rombacha [Překlad]
Překlad názvu
What Does 'Structure' Mean? [Translation]
Tvůrce(i)
Bakešová, Alena (FLU-F)
Zdroj.dok.
Filosofický časopis. - : Filosofický ústav AV ČR, v. v. i.
- ISSN 0015-1831
Roč. 64, č. 2 (2016), s. 211-228
Poč.str.
18 s.
Forma vydání
Tištěná - P
Jazyk dok.
cze - čeština
Země vyd.
CZ - Česká republika
Klíč. slova
the history of spiritual development ; inter-culturality ; phenomenology ; structure ; tao
Vědní obor RIV
AA - Filosofie a náboženství
Institucionální podpora
FLU-F - RVO:67985955
Anotace
Yun Wang: Co znamená 'struktura'? Jak pokračování fenomenologické tradice má strukturální fenomenologie Heinricha Rombachova rozmanité historické a kulturní významy. Za prvé je 'struktura' nahlížena jako třetí fáze celých dějin duchovního vývoje a nastupuje po 'substanci' a 'systému'. Za druhé je pokládána za budoucí fázi fenomenologie, která stojí jak mimo Husserlovu fenomenologii vědomí, tak mimo Heideggerovu fenomenologii existence. Za třetí se 'struktura' spojuje s východním myšlením, totiž se zkušeností tao. Toto spojení vlastně umožňuje interkulturní dimenzi filosofování.
Překlad anotace
Yun Wang: What Does “Structure” Mean? The structural phenomenology of Heinrich Rombach, as a continuation of the phenomenological traditions, has manifold historical and cultural meanings. The first is “structure” viewed as the third phase in the whole history of spiritual development, succeeding after “substance” and “system”. Secondly, “structure” is understood as the future phase of phenomenology, which stands apart from both Husserl’s pheno¬menology of consciousness and Heidegger’s phenomenology of essence. Thirdly, “structure” makes a connection to eastern thinking: that is to the experience of tao. This connection actually enable the inter-cultural dimension of philosophising.