Počet záznamů: 1
Flutter derivatives of the Kao-Pin Hsi cable-supported bridge
- 1.
SYSNO ASEP 0453617 Druh ASEP C - Konferenční příspěvek (mezinárodní konf.) Zařazení RIV D - Článek ve sborníku Název Flutter derivatives of the Kao-Pin Hsi cable-supported bridge Tvůrce(i) Buljac, A. (HR)
Pospíšil, Stanislav (UTAM-F) RID, SAI, ORCID
Kozmar, H. (HR)
Kuznetsov, Sergeii (UTAM-F) RID, SAI
Král, Radomil (UTAM-F) RID, SAICelkový počet autorů 5 Zdroj.dok. Applied Mechanics and Materials, 821 - Engineering Mechanics 2015. - Zürich : Trans Tech Publications Inc, 2016 / Fischer C. - ISSN 1660-9336 - ISBN 978-3-03835-700-1 Rozsah stran s. 172-179 Poč.str. 8 s. Forma vydání Tištěná - P Akce Engineering mechanics 2015 /21./ Datum konání 11.05.2015-14.05.2015 Místo konání Svratka Země CZ - Česká republika Typ akce WRD Jazyk dok. eng - angličtina Země vyd. CH - Švýcarsko Klíč. slova bridge-deck section ; vibrations ; aeroelasticity ; flutter derivatives ; wind-tunnel experiments Vědní obor RIV JM - Inženýrské stavitelství CEP GA15-01035S GA ČR - Grantová agentura ČR LO1219 GA MŠMT - Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Institucionální podpora UTAM-F - RVO:68378297 DOI 10.4028/www.scientific.net/AMM.821.172 Anotace Long-span cable-supported bridges, characterized with low natural frequencies and
mechanical damping, are very sensitive to wind effects. Therefore, investigation of the aeroelastic
behaviour of bridges is particularly important when designing these complex engineering structures.
The focus is on evaluation of dimensionless aeroelastic coefficients, i.e. flutter derivatives, which
are considered as indicators of the aeroelastic stability of bridges. A comprehensive experimental
study on dynamic wind-induced behaviour of the Kao-Pin Hsi Bridge in Taiwan is carried out in the
Climatic Wind Tunnel of the Centre of Excellence Telč (CET), Czech Republic. The bridge-deck
section is tested at a multipurpose experimental setup originally developed in the CET. Flutter
derivatives are obtained by the means of the free-vibration technique for the double-degree-offreedom
(DDOF) system. The results are compared to those of a thin flat plate with large width to
height ratio, which previously proved to be stable with respect to the flutter phenomenon. While the
torsional instability is observed for the Kao-Pin Hsi bridge-deck section, the flat plate proves to be
aeroelastically stable.Pracoviště Ústav teoretické a aplikované mechaniky Kontakt Kulawiecová Kateřina, kulawiecova@itam.cas.cz, Tel.: 225 443 285 Rok sběru 2016
Počet záznamů: 1