Počet záznamů: 1  

THE EFFECT OF THRESHOLD VALUE ON THE RESIDUAL FATIGUE LIFETIME OF RAILWAY AXLES

  1. 1.
    SYSNO ASEP0434943
    Druh ASEPC - Konferenční příspěvek (mezinárodní konf.)
    Zařazení RIVD - Článek ve sborníku
    NázevTHE EFFECT OF THRESHOLD VALUE ON THE RESIDUAL FATIGUE LIFETIME OF RAILWAY AXLES
    Tvůrce(i) Pokorný, Pavel (UFM-A) ORCID
    Náhlík, Luboš (UFM-A) RID, ORCID
    Hutař, Pavel (UFM-A) RID, ORCID
    Celkový počet autorů3
    Zdroj.dok.Engineering mechanics 2014. - Brno : Brno University of Technology, 2014 / Fuis Vladimír - ISSN 1805-8248 - ISBN 978-80-214-4871-1
    Rozsah strans. 496-499
    Poč.str.4 s.
    Forma vydáníTištěná - P
    AkceEngineering Mechanics 2014 /20./
    Datum konání12.05.2014-15.05.2014
    Místo konáníSvratka
    ZeměCZ - Česká republika
    Typ akceEUR
    Jazyk dok.eng - angličtina
    Země vyd.CZ - Česká republika
    Klíč. slovarailway axle ; threshold value ; fatigue crack ; residual fatigue lifetim
    Vědní obor RIVJL - Únava materiálu a lomová mechanika
    CEPEE2.3.20.0214 GA MŠMT - Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
    Institucionální podporaUFM-A - RVO:68081723
    UT WOS000364573900117
    AnotaceThe fatigue failure of railway axles could have unaccepted consequences. Because of safe operation, it is important to determine the residual fatigue lifetime. The railway axle could contain some cracks either from manufacturing process or from previous service operation. Present defectoscopy can reliably detect only relatively long cracks (longer than 2 mm), see [1]. In other words, there is a risk that the existing crack is not detected by defectoscopy. For conservative establishment of the residual fatigue lifetime the crack, which could be not detected by defectoscopy, must be considered. This paper deals with an effect of the threshold value of fatigue crack propagation on the residual fatigue lifetime of railway axles. Two very commonly used materials for railway axles EA1N and EA4T steels are considered. The results of this paper could be used for safer operation of railway axles.
    PracovištěÚstav fyziky materiálu
    KontaktYvonna Šrámková, sramkova@ipm.cz, Tel.: 532 290 485
    Rok sběru2015
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.