Počet záznamů: 1
Rozdíly v matematické a čtenářské gramotnosti chlapců a dívek a raná selekce: trendy v obou zemích po rozdělení Československa
- 1.
SYSNO ASEP 0433359 Druh ASEP J - Článek v odborném periodiku Zařazení RIV J - Článek v odborném periodiku Poddruh J Článek ve SCOPUS Název Rozdíly v matematické a čtenářské gramotnosti chlapců a dívek a raná selekce: trendy v obou zemích po rozdělení Československa Překlad názvu Gender gap in mathematical and reading literacy and early tracking: trends in both countries after the dissolution of Czechoslovakia Tvůrce(i) Federičová, Miroslava (NHU-N) RID
Münich, Daniel (NHU-N) RIDZdroj.dok. Orbis scholae - ISSN 1802-4637
Roč. 8, č. 1 (2014), s. 27-45Poč.str. 19 s. Forma vydání Tištěná - P Jazyk dok. cze - čeština Země vyd. CZ - Česká republika Klíč. slova gender gap ; education ; reading and mathematical literacy Vědní obor RIV AO - Sociologie, demografie CEP GBP402/12/G130 GA ČR - Grantová agentura ČR Institucionální podpora NHU-N - RVO:67985998 EID SCOPUS 84907985500 Anotace S využitím mezinárodních šetření TIMSS, PIRLS a PISA mapujeme trendy vývoje genderových rozdílů ve čtenářské a matematické gramotnosti žáků v České a Slovenské republice v posledních více než deseti letech. Sledujeme vývoj jak průřezově na úrovni 4. a 8. až 9. ročníků, tak podle prostupu žákovských kohort vzdělávacím systémem. Překlad anotace Using international surveys TIMSS, PIRLS, and PISA, we explore the trends in gender gaps in reading and mathematical literacy in the Czech and Slovak Republic during more than last decade. We explore the trends in the cross-sectional dimension at the 4th, and 8th to 9th grades and also at the cohort dimension as pupils’ cohorts passed through the educational system. Pracoviště Národohospodářský ústav Kontakt Tomáš Pavela, pavela@cerge-ei.cz, Tel.: 224 005 122 Rok sběru 2015 Elektronická adresa http://www.orbisscholae.cz/archiv/2014/2014_1_02.pdf
Počet záznamů: 1