Počet záznamů: 1  

Rozdíly v matematické a čtenářské gramotnosti chlapců a dívek a raná selekce: trendy v obou zemích po rozdělení Československa

  1. 1.
    SYSNO ASEP0433359
    Druh ASEPJ - Článek v odborném periodiku
    Zařazení RIVJ - Článek v odborném periodiku
    Poddruh JČlánek ve SCOPUS
    NázevRozdíly v matematické a čtenářské gramotnosti chlapců a dívek a raná selekce: trendy v obou zemích po rozdělení Československa
    Překlad názvuGender gap in mathematical and reading literacy and early tracking: trends in both countries after the dissolution of Czechoslovakia
    Tvůrce(i) Federičová, Miroslava (NHU-N) RID
    Münich, Daniel (NHU-N) RID
    Zdroj.dok.Orbis scholae - ISSN 1802-4637
    Roč. 8, č. 1 (2014), s. 27-45
    Poč.str.19 s.
    Forma vydáníTištěná - P
    Jazyk dok.cze - čeština
    Země vyd.CZ - Česká republika
    Klíč. slovagender gap ; education ; reading and mathematical literacy
    Vědní obor RIVAO - Sociologie, demografie
    CEPGBP402/12/G130 GA ČR - Grantová agentura ČR
    Institucionální podporaNHU-N - RVO:67985998
    EID SCOPUS84907985500
    AnotaceS využitím mezinárodních šetření TIMSS, PIRLS a PISA mapujeme trendy vývoje genderových rozdílů ve čtenářské a matematické gramotnosti žáků v České a Slovenské republice v posledních více než deseti letech. Sledujeme vývoj jak průřezově na úrovni 4. a 8. až 9. ročníků, tak podle prostupu žákovských kohort vzdělávacím systémem.
    Překlad anotaceUsing international surveys TIMSS, PIRLS, and PISA, we explore the trends in gender gaps in reading and mathematical literacy in the Czech and Slovak Republic during more than last decade. We explore the trends in the cross-sectional dimension at the 4th, and 8th to 9th grades and also at the cohort dimension as pupils’ cohorts passed through the educational system.
    PracovištěNárodohospodářský ústav
    KontaktTomáš Pavela, pavela@cerge-ei.cz, Tel.: 224 005 122
    Rok sběru2015
    Elektronická adresahttp://www.orbisscholae.cz/archiv/2014/2014_1_02.pdf
Počet záznamů: 1