Počet záznamů: 1
A Roller - Fast Sampling-Based Texture Synthesis Algorithm
- 1.
SYSNO ASEP 0411365 Druh ASEP I - Interní tisk Zařazení RIV Záznam nebyl označen do RIV Název A Roller - Fast Sampling-Based Texture Synthesis Algorithm Tvůrce(i) Haindl, Michal (UTIA-B) RID, ORCID
Hatka, M. (CZ)Vyd. údaje Praha: ÚTIA AV ČR, 2005 Č. sv. edice 2005/4 Poč.str. 4 s. Jazyk dok. eng - angličtina Země vyd. CZ - Česká republika Klíč. slova texture synthesis ; BTF textures ; virtual reality models Vědní obor RIV BD - Teorie informace CEP 1M0572 GA MŠMT - Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy CEZ AV0Z10750506 - UTIA-B (2005-2011) Anotace This paper describes a method for synthesizing natural textures that realistically matches given colour texture appearance. The novel texture synthesis method, which we call the roller, is based on the overlapping tiling and subsequent minimum error boundary cut. An optimal double toroidal patch is seamlessly repeated during the synthesis step. While the method allows only moderate texture compression it is extremely fast and easily implementable in a graphical hardware for purpose of real-time rendering. Pracoviště Ústav teorie informace a automatizace Kontakt Markéta Votavová, votavova@utia.cas.cz, Tel.: 266 052 201. Rok sběru 2006
Počet záznamů: 1